Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2666 ggr
anonym..
1

BLIR generad, men ÄR INTE generad!!

Hej!

Jag har ett problem. Jag skojar inte. För någon vecka sen i matsalen i skolan så tappade jag ett glas på golvet, och det var liksom knappt någon där förutom mina kompisar och jag, och jag sväller upp som en tomat i ansiktet, men jag tycker liksom inte att det var pinsamt.

Samma sak när man ska prata i grupp på svenska lektionen. Okej, det är lite värre för att jag inte känner NÅGON i min grupp(min skola har delat upp alla klasser i olika svenska grupper och jag hamnade inte med någon i min klass eller någon som jag känner, fuuun!! nej) och man känner liksom igen alla fast man aldrig pratar och då blir det ganska awkward på något sätt. Men ja, tillbaka till ämnet. Jag tycker allafall inte att det är jobbigt att prata inför grupp men jag blir ändå röd som en tomat och blir också jugded för det. Jag trivs liksom att prata inför grupp men ändå blir jag röd som en tomar och det har tillochmed hänt att folk har sagt "oj vad röd i ansiktet du blev" , - skitjobbigt..

Finns det något som man kan göra mot det? För det är verkligen jättejobbigt och somsagt jag trivs när jag pratar inför en grupp. Det här kommer låta konstigt men vet någon om man kan ta några tabletter mot det?

Tacksam för svar!!

Cazzos
0

Hm, det verkar klurigt.. Så som jag förstår det så tycker du inte att det är pinsamt men du blir ändå röd i ansiktet? Kan du prata med din skolsyster om det? Kanske tanken av att du blir röd i ansiktet under någon specifik händelse gör att du blir röd i ansiktet? (förlåt om jag krånglar till det haha)

[Tilde]
0

Det är vanligt hos ljushyade att man blir röd och rodnar lätt. Det är inget farligt, utan bara blodet under huden som syns. Vill du sluta bli röd kan du täcka ansiket med ett tunnt lager foundation av något slag. Det finns inget sätt att styrka rodnad på, så det är mitt förslag.

Jag blir väldigt röd i ansikte och på bröstet om det är varmt och kvavt i ett rum. Mitt ansikte känns varmt, som om det "brinner". Nu när jag använder foundation så syns det inte :)

anonym..
0

#1 ja precis, det kanske är det. Jag drog ut fem tänder i överkäken och jag har skämms över det i fem år så det kanske "sitter i" eller vad man ska säga, hehe. För att jag blev väldigt generad när jag öppnade munnen för att jag inte hade några tänder där. :/

Pelzi
0

då är du inte ensam samma sak för mig :P

http://emmaskaninselar.blogg.se/

anonym..
0

#4 skönt att jag inte är den enda ;)