Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 2079 ggr
Wickis
0

Xbox 360 vs PS3

Jag har funderat på att köpa xbox 360 eller playstation 3. Har lovat mej själv att börja spela fifa osv. Frågan är bara att jag vet inte vilken av dom som är bäst. Jag har ju mest tänkt att spela fifa men även andra spel. Såååå vilken av dom är bäst, har ni några tips och vad kostar det? :D

WilmaP
0

PS3 är absolut bäst men jag har ingen aning om prisskillnaderna. :)

[cookies]
2

#1 Kan du motivera det..?

#TS

Det beror på vad du tycker! :)

x-box 360
-Skönare kontroller enligt dom flesta
-Simpel och enkelt gränssnitt
-Smidiga onlinefunktioner

Det är mina tankar.

PS3 tycker jag personligen är lite krångligare, svårt att förstå och hitta i början, för min del i alla fall.

Många säger ofta "Men PS3 har ju blueray dööööööh!". Visst, men på min kompis 47"HD tv, ser man INGEN skillnad på ps3 eller blueray, så länge man kör med hdmi kabel. Kommer du över 50" i tv så kanske man kan använda det som ett argument, annars nej.

Det är 50/50 vilket du ska köpa. :)

Wickis
0

Okej, det lutar nog åt xbox nu när du väl säger det. Brukar dom sänka priset på xbox på mellandagsrean? :PpP

[cookies]
2

Gjorde en snabb googling ;)

HÄR har du ett 360 med 2 spel för 1500 helt nytt! :O

CDON.com är ju seriösa så passa på! :O du lär inte få det billigare än sådär! :O

oh-la
0

Jag föredrar helt klart Xbox. Men jag tror det är mycket en smaksak. Spelen är i princip desamma, Xbox har faktiskt legat bättre till med gränssnitt. Jag föredrar också kontrollerna, vilket jag tycker är sjukt viktigt för upplevelsen. Blueray gör skillnad om du gör som jag och spelar på 90 tums duk, annars har det ingen betydelse. Å andra sidan är ps3 minst lika bra om man trivs med det upplägget. Nackdelen med Xbox är underdimensionerat kylsystem vilket gör ett den från och till låter som en traktor…

Wickis
0

Ahh tack för alla tips! Det blir nog xbox då :D

[cookies]
1

#5 De gamla hederliga RROD-problemen är ju fixade ;)
Nästan så man saknar dom :(

GOGOGO för xbox :D