Spagat/splitt
Hur stretchar man för att bli mer vig, det vill säga kunna komma ner i spagat/splitt (vad är vad haha?) Kan även tillägga att jag är överrölig i vissa leder t.ex. tummar, fötter och lite i höften-till benet.
Bra övningar? Någon som kan komma ner och har egen erfarenhet? ;)
Spagat är ett ben fram ett ben bak och split är ett åt var sida.
Det du får göra är helt enkelt stretchövningar för insida lår när du ska träna på split, och framsida och baksida lår när du tränar spagat.
=)
Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.
Som 1# säger :) se till att vara ordenligt uppvärmd och stretshad innan du försöker, tar ett tag, så ha tålamod :)
#1 Är det inte tvärtom?
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.

#3 Nej, det #1 säger stämmer ;)
Har "alltid" kunnat gå ned i spagat på båda benen och split då jag är ganska vig naturligt, och dessutom tränar jag gymnastik så tänjer några gånger i veckan. Som #1 säger så är den enklaste och snabbaste vägen att helt enkelt stretcha och tänja med hjälp av olika övningar (sök på "how to do the splits" eller "how to learn splits" på youtube så hittar du massor), se bara till att vara ordentligt uppvärmd så du inte sträcker dig!
Och när du väl lyckas gå ner så är det självklart viktigt att du fortsätter tänja, märker själv hur stel jag blir när det har varit träningsuppehåll… :P
#3 Det hör man på namnet ;)
Man kan tänka ''Spagat nästan som bak'' Hihih det har jag tänkt :PP
För att träna split är det bra att ha benen mot tex. en vägg och trycka sig närmare (svårt att förklara)
/Kram Jennifer
Titta på YouTube, finns jättemycket där! Du måste stretcha insidan av låren, baksidan av låren, ryggen och antagligen rumpan..