(X) Trött på livet..
Är så sjukt trött på livet just nu.. Jag bråkar med pappa hela tiden, han bestraffar mej som om jag vore ett djur, skriker på mej och brukar ta tag i mej och typ slänga in mej i rummet. Brukar få blåmärken ibland men jag bryr mej inte så mycket om just det, jag bryr mej mest om att jag blir så djupt sårad inombords. Han sa för några dagar sen att jag förstör julen, jag är inte värd några julklappar, jag förstår varför du inte har några vänner osv. Mina förra vänner (ett gäng, vi var åtta personer) lämnade mej för ett år sen, en annan 'kompis' lämnade mej för att hon fick en pojkvän osv.
Iaf, mamma och pappa brukar vara arga på varandra rätt så ofta och jag och pappa är inte sams så ofta. Allra helst vill jag att det bara ska skilja sig eftersom jag inte mår bra av att det är såhär. Allt det här har drabbat mina betyg. Legat vaken på nätterna, inte haft ork eller lust att plugga, inte kunnat konsentrera mej osv.
Jag har pratat lite med mamma om pappa men jag vet inte riktigt, hur ska jag förklara att jag inte klarar detta mer?
Det låter väldigt jobbigt… :/ Du kanske kan be din mamma prata med din pappa? Om du får blåmärken nästa gång din pappa gör något sådant så kan du ju visa dem för din mamma.
Är det något speciellt som ni brukar bråka om eller kan det vara om vad som helst?
Säg till din mamma att du tycker att det är jobbigt att de bråkar hela tiden och hur din pappa straffar dig, hoppas att det blir bättre!
föräldrar får inte slå sina barn. du kan anmäla honom. gå till polisen och anmäl barnmisshandel. eller kanske bup
Ahh, helst vill jag bara ifrån honom. Jag pratade med mamma och hon sa att hon är beredd på att lämna honom… Hur lång tid brukar det ta tills vi skulle kunna flytta isf? Står nt ut mer…