Tips på bra nyårsmat!
Hade tänkt att bjuda min sambo på någon god nyårsmat, men vet inte vad? :) Har ni några bra förslag?
Bara huvudrätt ^^
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oxrullader och sparris tycker jag är jättegott! :)
#1 Glömde skriva det: Jag äter inte grönsaker ^^,
Men oxrullader låter gott :P
Vi brukar äta fondye.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Oxfilé med potatisgratäng är det godaste som finns! ♥
marinerat kött, t.ex fläskfile och potatisklyftor & någon god sås? :)
Attans, jag kan bara laga vegetarisk mat, och det blir ju lite knepigt om du inte äter grönsaker ;)
Men äter du rotfrukter så kan du rosta dem i ugn med någon god kryddning, ta gärna lite ovanligare rotfrukter än bara potatis också, palsternacka och sötpotatis är hur gott som helst!
Vad du ska ha till får någon annan säga för jag kan, som sagt, inte tillreda kött och tycker att allt kött smakar äckligt i vilket fall ;)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#5 hmm ja det är ju alltid gott! :) Tack för tipsen :)
Oxfilé med bacon virat runt och potatisgratäng :) Mums! Vore perfekt med en god sallad till, men läste kommentaren om grönsaker ;)
#8 Åh låter gott! Det eller fläskfilé inlindad i bacon :P
Hmmm :D
#9 Ja det kan man ju ha lite vad man vill :D Jättegott! Kanske med en god gräddsås till, om inte potatisgratängen är "saftig" nog, hihi :)
#10 Ja precis :D det blir nog det ;)
Varför äter du inte grönaker förresten?
#12 Gillar inte det. Testar många olika, i olika former men går bara inte :/ Gillar inte smakarna eller konsistenserna :S
#13 Grönsaker är bland det godaste jag vet :D En sallad med gurka, körsbärstomater, ruccolasallad och olivolja + balsamvinäger = himmelriket <3
Å andra sidan har jag alltid gillat grönsaker xD
#14 *rysning" hihi :D Gurka kan jag äta med t.ex salladsdressing eller liknande men inget annan grönsak ;) Har testat många olika, för ger ju marsvinen, men går bara inte :/