Vaxning/rakning??
hej hej, jag har rakat mig länge nu men börjar bli less på det ständiga rakandet, För mig är utseende och hygien väldigt viktigt och jag vill altid vara fräsch dock så blir jag så galen på att man måste raka benen varannan dag.
så jag undrar ska man vaxa? och vilken vax då? och går det att vara mellan benen utan att dö?? jag undrar även lite om man skulle raka på brösten, skulle det bli stickigt då?? så det jag letar efter är helt enkelt lite tips och råd, tack!
Egentligen tkr jag det är lite dumt att ens börja raka benen. (om du inte har långt/väldigt mörkt hår) Då börjar håret växa snabbare, och blir i vissa fall mörkare.
Stars are not huge balls of gas. They are works of art, put in the sky so everyone can see them.
http://mylilpieceofcake.blogspot.se/
#1 Jag har dock hört och läst att det är myt.
TS: Vaxa om du vill, det håller längre. Tänk dock på att du kan vara allergisk eller som mig, att huden lossnar. Annars kanske hårborttagningsmedel är bra?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1 Det är en myt ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 jag tycker att det är bra att raka benen för att annars så sticks det även fast man aldrig rakat förut, jag tycker det är obehagligt och en aning ofrächt att inte ha rakade ben. Dessutom tycker pojkvännen om det mer. ;)
Jag har testat med hårborttagningsmedel, men min hud säger emot. Benen blir illröda och iriiterade fast jag hade för känslig hud. Vaxa låter ju inte kul om skinnet lossnar. Vad om man skulle testa med en eppilator? tror ni det funkar?
#4 Min kompis kör med epilator och hon tycker det fungerar. Så go for it! :)
#5 Aj aj aj! Säger jag bara ;)
Jag har också en epilator. Tröttnade på de där hemma-vax-remsorna som inte gjorde jobbet ordentligt.
Epilatorn gör jobbet bra, tycker att håret växer saktare och saktare om man använder den regelbundet. Fast det gjorde riktigt ont de första gångerna, men efter några användningar gör det mindre ont.
Ska kanske tillägga att jag har bara epilerat mina ben.
Det låter ju ändå bra, ska man vara fin får man lida pin sägs det. Ja asså att köra epilatorn mellan benen är inte en hit kan jag förstå men det är mest Benen jag menar för det andra är ganska små ytor som man bara kan dra över några gåger så är det klart. blir väl att testa det. men har ni nå tips på någon bra? och ungefär hur mycket kostar en epilator?
Jag tror jag betalade en 400-500 kr för min. Tror det är en Philips. Orkar inte gå upp och kolla på toan, men den är av ett större känt bra märke iaf.
okej det låter bra!
Raka förfan inte brösten.. DET ÄR INTE EN MYT ATT DU FÅR STUBB DÄR DÅ. Hur kul är det att va helt taggig?
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Klart det blir stubb när det växer upp. Men håret blir inte mörkare eller tjockare.
#12 Nej, men det kan upplevas så.
Det är ju inte för intet att myten uppkommit
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Raka INTE på onödiga ställen där du ser lite vitt hår bara, det började jag göra. Så som armarna, och magen. Ångrar mig som in i
I dont care what your friends say about me, cuz they dont know me.
När jag använde epilator så var jag tvungen att tänka på när jag kunde fixa benen innan för jag fick prickiga ben och det tog typ en dag innan dom försvann, samma med vaxningen.
Så jag tycker att rakning är smidigast även att man måste göra det ofta..
Jag tycker det är en överdrift att det gör så ont att vaxa benen. Jag får faktiskt ondare om någon petar på mig.
Det är ingen myt att håret blir tjockare/mörkare, rakning stimulerar hårsäckarna.
Börja aldrig raka er på ställen ni inte har svarta, långa hårstrån på! Jag började raka mig på armarna bara för att tyckte det var skönt när de var lena, nu har jag tjocka/svarta hårstrån på armarna om jag inte rakar dem.. Fast måste iofs raka för varken vax eller hårbortagningscreme funkar för mig, men prova dig fram
det står på förpackningen var du bör vaxa med just det vaxet.
Och börja aldrig raka bröstet/brösten, jag har en kompis som rakade överallt hon hade fjun och det var brösten, magen, ryggen osv, det är ett helvete för henne nu kan jag lova… :/
Men hoppas du hittar något som passar dig! :)
#17 Det är en myt. Det stämmer inte på mig i alla fall.
Att håret växer snabbare om man rakar oftare är inte en myt. Det stämmer faktiskt.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
#19 Inte på mig och på flera andra jag känner.
Så det är individuellt i så fall
Så, då kan man enas om att det är en myt, men ändå inte? ;)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
haha alla jag känner har fått massa stub osv, så då är det väl bara för dig det inte stämmer… Du kanske inte har så mycket hår/har rakat dig speciellt länge, för helt seriöst hela min släkt+alla jag känner har fått stubb så det är verkligen ingen myt. Rakning stimulerar hårsäckarna.
#22 Skriv vem du talar till, underlättar.
Stubb f¨r ju alla, eftersom håret växer ut igen. Men jag har inte fått mer hår eller grövre strån, samma för många jag känner :)
Jag? Jag är 22 år, så tja sedan jag var runt 14 år började jag tror jag.
Det är inte STUBB det handlar om, ALLA får det av rakning!
Men man får inte grövre och det växer inte fortfare
#23 missade det, du fattar ju ändå vem jag skriver till
för mig och alla jag känner gör det ju det. Alltså, stubb är ju grövre strån. Har du testat låta håret växa ut någon gång?
Isåfall har väl du+de du känner bra hårsäckar eller nåt haha! :)
#24 japp har jag gjort. Blir inte grövre eller växer fortare. Tror det är individuellt plus hur man själv upplever det. Stubb = utväxten.
haha okej men jag säger såhär:
raka er på egen risk :)
För mig är myten sann. Mina vader och smalben var inte så mörkhåriga när jag började, nu är de vääldigt mörka och kraftiga. Och det är inte kul alls!
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Jag låter håret på mina ben växa ut under vintern, det är ändå bara jag och min sambo som ser dem, och han struntar fullständigt i om jag har lite fjun, han har ändå betydligt mer än mig ;)
Det ser mörkare ut i början, men det går över. Man måste bara ha tålamod med att vänta, det kan ta flera månader innan det är återställt. Så det beror alltså på hur länge man låter det växa angående om muten är sann eller inte.
Dessutom kan man få mörkare hår med åldern, så har man rakat sig kontinuerligt i flera år så kan det uppfattas som att det är mörkare än innan, men det beror på att man blivit äldre, inte att hårsäckarna ändrat på sig.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
OT #24 Jag brukade raka armarna väldigt ofta förut, nu har jag slutat, men har inte fått grövre hårstrån än innan. På 1/3 av överarmen så är hårstråna en pyttenytte bit längre än innan jag började raka mig där men det är inget som stör mig eller "sticker ut"/drar uppmärksamhet. Hur man upplever stubb är individuellt, men jag har läst att hårstråna är "taggiga" och kan upplevas grövre, men egentligen så är de inte det. Men självklart om man SER att stubbet växer ut kolsvart och grovt, då är det en annan sak. :) OnT Du kan nog hitta en billig epilator på pricerunner.se. Kolla rekommendationer på internet innan du beställer hem/går och köper en epilator för ett bra köp skulle jag vilja råda dig om :)
Jag använder rakhyvlar, då jag får utslag av vax och tror jag även skulle få det av epilator. Jag har väldigt känslig hud :/ Jag TROR att det stämmer att man får grövre hårstrån när man rakar ett tag, för jag vet tjejer som har rakat sig i ANSIKTET och ångrat sig djupt efteråt då de nu måste fortsätta för att inte få mörka hårstrån där.
Jag har själv inte märkt av att håret skulle bli annorlunda av att raka, så kanske är det individuellt?
Stubb får man ju som sagt alltid när håret börjar växa ut igen.