(X) Fel av honom?
Förra året så hängde jag och min bästa kompis ganska mycket med några killar på andra sidan stan. Min kompis var tillsammans med en av dem (kan inte direkt säga att det var ett seriöst förhållande). En helg så skulle de "kröka" nere på en strand, vilket de brukade göra ganska ofta, och jag och min kompis brukade följa med. Den här gången så skulle inte min kompis följa med, men jag skulle det. Jag skulle sova hos hennes pojkvän för att slippa åka själv hem en hel timme klockan 1 på natten. När jag frågade om det gick bra så frågade han "ska vi sova tillsammans eller vill du sova med ****?" (Hans kompis som alltid var "på" mig hela tiden och som jag tyckte var lite läskig) Så då sa jag att vi kunde väl sova tillsammans.
Iallafall så åkte vi ner till stranden och var där till ungefär halv 2 på natten. Sen åkte jag bakom honom på hans moppe medans hans kompis åkte hem till honom kommunalt. När vi väl var hemma så gick vi och lade oss direkt. (Vi låg i hans sovrum och hans kompis låg i gästrummet)
Först så låg vi bara och pratade lite, men sen ville jag sova, jag var otroligt trött och hade ju dessutom druckit. Men han sa att jag fick inte sova än, för först skulle vi mysa. Jag sa att jag ville inte för jag var så otroligt trött och ville bara sova. Då lade han sig på mig och höll i mitt huvud och sa "bara en minut, sen får du sova". Jag tyckte att det var obehagligt att hans ansikte var så otroligt nära så jag blundade och försökte vända bort huvudet, men han höll fast det så jag kom inte loss. Jag sa åt honom att han skulle sluta flera gånger men varje gång jag öppnade munnen så sög han på min läpp (?) Så tillslut låg jag bara där och blundade, medans han höll fast mig, eftersom jag var så otroligt trött så sov jag nästan när jag märkte att han hade stuckit in tungan i min mun… Jag låtsades som att jag sov för att han skulle sluta "strula" (eller vad man nu ska kalla det) med mig, och han slutade ganska snabbt och då somnade jag nästan direkt… Jag har inte den blekaste aning om vad som hände sen, jag hoppas och antar att inget hände, jag brukar vakna jättelätt så jag skulle nog ha märkt om något hände, så jag antar att han också somnade.
Jag låtsades som ingenting hade hänt och efter två-tre dagar så ringde han mig och sa att han hade berättat för min kompis att VI kysste varandra.. Jag sa att det var väl bra att han berättade det, men jag gjorde ju knappt något utan det var ju han som gjorde det. Han satt och smsade allt jag sa till min kompis… Hon blev såklart skitsur på både mig och honom, hon tyckte att jag överdrev när jag sa att jag hade ju druckit och var jättetrött (som att det var en ursäkt) och jag mådde jättedåligt. Sen kom hon hem till mig och tvingade med mig ut, så gick vi och satte oss uppe på ett berg, på "vår" plats och jag stortjöt och tyckte att jag var en äcklig jävel som håller på med min bästis pojkvän. Hon förlät mig iallafall och vi är fortfarande bästa kompisar. Ingen av oss har åkt dit och träffat någon av de efter det. Jag har fortfarande inte berättat "sanningen", att han mer eller mindre tvingade sig på mig… Det är så pinsamt och jag känner mig som en jävla fjant. Men det var ju verkligen inte roligt, om jag ska säga så…
Tycker det här är så otroligt pinsamt och jag vill verkligen inte att någon ska tycka att jag är en fjant, men jag tyckte att det var en otroligt obehaglig upplevelse och jag var ju dessutom alkoholpåverkad. Det har gått ett år och jag kan fortfarande inte sluta tänka på det.
Det jag vill komma fram till är, gjorde han fel? eller är det jag som fjantar mig?
Kan tilläga att jag inte hade fyllt 15 än och han var 17, skulle fylla 18.
Kan väll ses som ett lite grövre fall av antastning eller dylikt, så ja, han har definitivt gjort fel.
Du sa nej och han fortsatte, och dessutom utnyttjade han situationen i och med att du var alkoholpåverkad.
Det är så fruktansvärt hemskt att framföralt unga kvinnor får vara med om sådana här saker. Var och varannan tjej får utstå objektifiering, om det så bara är att någon ropar något vulgärt ute på stan.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Oj, det visste jag inte 
Så sant, min kompis har varit med om både det ena och det andra och man vågar ju knappt gå till affären själv… 
Klart han gjorde fel, han skulle respektera ditt nej, ett nej är alltid ett nej och det ska respekteras. Bra att han inte gick längre än så.
Funderade på, den som körde moppen, var han också alkoholpåverkad? För då är de tju rattfylla med i bilden också..
#3 Men det känns som att jag överdriver om att han gjorde fel, min kompis skulle bara ha kallat det för att han var jobbig, men jag tyckte han var obehaglig.
Nej han drack inget, alla de var väldigt måna om att de inte skulle köra oss på moppen utan hjälm eller om de druckit.
#4 du överdriver inte, du sa att du inte ville och sånt ska alltid accepteras. Sen så är det hur du känner som spelar roll i det här läget.