Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3077 ggr
dermot
2012-12-29 01:38
0

Ullared, snatteri

Idag har jag varit på Ullared för första gången, var jättekul och smlade på mig en massa kläder och saker haha, värsta hamstern.

Men till saken…

Jag, min mamma och min syster stod vid kosmetikaavdelningen för att syrran skulle ha en mascara. Så ser jag en tjej stå och fumla med något och sedan wups åkte en mascara ner i BHn och hon och hennes mamma (i guess) fnittrade lite. Sedan gick dem.

Eftersom jag själv inte skulle ha något så tänkte jag gå bort till en i personalen och säga till medan mamma och syrran fixade sitt. Men när jag precis skulle säga "hej" så vände hon på klacken och gick för att hjälpa någon annan. Och där fanns ingen annan ur personalen vad jag kunde se, så jag tänkte att jag inte lägger mig i.

Men jag undrar bara: VARFÖR snattar man när det är så pass billigt? Jag tror det var en mascara hon tog, kan ha varit något liknande (jag använder själv inte smink så jag vet inte vad som finns riktigt.) och hon stod framför hyllan med mascarorna. Den dyraste kostade 129:- och samma sort kostar 300:- här hemma.

Syrran såg också en äldre dam trycka ner ett par nagellack i sin jackficka, tillkännagav hon sedan.

Sedan gick vi vidare i affären och jag tänkte inte mer på det, hade gärna velat anmäla dem, men det är ju för sent nu eftersom jag knappt minns hur de såg ut och jag inte ha några bevis.

Nu blev det lite långt och kanske en smula meningslöst, men jag blir bara så ledsen. Visst i det stora hela så kanske det inte "gör så mycket" om någon snor ett nagellack, de lär gå med vinst ändå, men var är respekten och hänsynen till vad som är mitt och ditt?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Geru
2012-12-29 01:43
0

Spännande, antagligen. Det är dock sjukt respektlöst att göra så som dom gör. Vissa gör det dock för dom inte har pengar, eller helt enkelt bara är jävligt snåla(pensionärer).

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fridaaaa
2012-12-29 11:14
0

Någon som gör det för spänningens skull kanske eller är de bara snåla.
Barnsligt, omoget och dålig stil av dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Afturelding
2012-12-29 11:15
0

Antagligen för att det inte känns lika fel om det inte är så dyrt. Min mor jobbar i matbutik, och den vara de har mest svinn på är Ica Basic (gamla euroshopper) mjölkchoklad som kostar fem kronor.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
2012-12-31 12:19
2

Som de andra sa så blir det som en adrenalinkick när man gör något man inte får. Kommer man undan med det?

Hatar otrevlig personal också! Jobbigt!