Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 9293 ggr
[Tilde]
2

Din bästa vän

Beskriv din bästa vän, varför han/hon är din bästa vän och vad du gillar mest med honom/henne! Skrattande Din bästa vän kan t.ex. vara en klasskamrat, en förälder, ett husdjur eller liknande. ^^

Jag har några bästa vänner. Den första är en rysk flicka som jag först träffade på högstadiet. Vi gick i samma klass, men tillhörde olika umgängeskretsar. De jag umgicks med var ganska elaka mot hennes kompisar, men då jag blev "dumpad" av mina vänner så fanns hon där för mig, ihop med sina kompisar. Vi klickade direkt och blev snabbt bästa vänner! Vi gick på långa kvällsprommenader, stanade (ord för att gå på stan) och stalkade hennes kärleksobjekt (LOL)! Idag är hon gift och har barn, men är lika gullig och rolig för det! Hon har väl blivit lite mer vuxen till sättet, men vi kan prata om vad som helst och har alltid så kul och mysigt ihop. Hon "räddade" mig dessutom då när jag blev dissad av mina föredetta kompisar… Därför är hon min bästa vän Glad

Min andra bästa vän heter Lina och vi träffades på gymnasiet då vi började i samma klass. Hon var extremt blyg och svår att prata med, men eftersom vi gick i samma spanskklass så tänkte jag att jag kunde lära känna henne (hon hade ju inga kompisar där). Nu när jag har känt henne i några år är hon riktigt snäll och gullig, rolig att prata med. Hon är fortfarande blyg, men inte mot mig i alla fall. Flört

Mina tredje bästa vän är min pojkvän och sambo. Vi har superkul ihop och kan såklart prata om allt möjligt! Han är den enda personen jag faktiskt kan vara med 24/7 utan att tröttna på, haha! :)

Sen har jag några riktigt goda vänner, men mina sista BÄSTA vänner är mina syskon. Jag älskar dem så sjukt mycket!  ♥

[alisja]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina allra bästavänner är mina katter såklart.. Oskyldig

Sen har jag även Markus. Den bästa killen enligt mig som någonsin existerat! Vi började lära känna varandra i 6ette klass. Först hatade jag honom, trodde han var den där överklass snubben men det var han som började ta kontakt med mig. Han har alltid funnits där för mig. Genom alla jävla ätstörningar, alla polisförhör alla fester alla bråk. Han var alltid där ♥ Han är den roligaste Markus jag någonsin träffat! Snygg är han ju också Flört Han är den trevligaste människan på jorden också! Skulle aldrig skada någon överhuvudtaget..

Sen har vi ju Vickan, underbaraste tjej kompis! Vi har så typiskt tjejigt ihop. Fika på stan, bio, uppe hela natten och bara bara prata om alltihopa! Älskar dig fisrumpa ♥

Quenzi
1

Mina absolut bästa vänner är såklart mina djur, dom kan man alltid berätta saker för uta att behöva vara orolig att de ska berätta. <3

Sen så är Sabina en av mina bästa vänner, har kännt henne sen 1an och vi har hållt ihop sen dess. Egentligen har vi inte alls samma intressen men vi är ändå bästisar!

Sen Christer, blev vän med honom när det var lucia och jag var den ända tjejen som inte var med i kören. Och som tur är så är han oxå vän med Sabina, så vi är alltid tre. :)

Sen så Alexandra och Violetta, de har jag lär känna genom zoonen, båda två har alltid lyssnat om jag behövt prata ut om något. :') De finns här på iFokus med.

PJUM

:holmgreen:
2

Jag har nog en som verkligen är min bästis. Sen har jag en som jag börjar glida ifrån rätt mycket också. Hon har varit som min bästis, men nu är jag osäker, pga en hel del anledningar :(

På bilden är jag och tjejen som är min absolut bästa vän! Vi är väldigt nära varandra och berättar allt för varandra, vi pratar om allt och ingenting hela tiden!

Vi lärde känna varandra när vi var 3år, jag flyttade till området där hon bor och på så sätt hittade vi varandra och lekte en hel del. Vi har gått i samma skola från 6:års fram till gymnasiet då vi valde olika linjer och skolor.

Min mamma skrev dagbok om mig när jag var liten, och tydligen gillade jag inte henne alls xD Men från 6års var vi alltid med varandra och jag lärde mig nog att gilla henne haha!Vi har 5 tjejer som alltid var med varandra hela 6års-5an, sen splittrades vi då alla flyttade/bytte skola. Dock har jag viss kontakt med alla idag :)

Vi gör väldigt mycket tillsammans! Det är alltid vi två som har hittat på nya grejer, så som: olika danser, konfirmerats tillsammans och massor andra aktiviteter. Bara för att det är roligt att testa nya grejer.Vi är varandras raka motsatser, jag tror att det är därför vi fungerar så bra tillsammans, vi kompletterar varandra så bra.
Vi har aldrig bråkat. Helt sjukt, jag vet. Men det är sant, vi har aldrig bråkat! Självklart blir man lite irriterad på en del grejer ibland, men det brukar gå över efter nån timma. :)

Nu är vi 16år och har känt varandra i 13, trots att vi går i olika skolor så pratar vi fortfarande massor. Jag trodde att det skulle bli svårt att hålla kontakten, men vill man så kan man, right? :)

Bilden är från början av det här året, alltså är den ganska gammal. Men ändå ;)

[Älskamig]
1

Min allra bästa kompis är min pojkvän. Visst har vi sura miner mot varandra ibland, men det är nog för att vi passar så bra ihop! Han och jag har varit tillsammans i 7 månader och jag älskar honom något otroligt. Han får mig lycklig och han finns alltid där för mig. Han är underbar!

Min andra bästa kompis.. Eller ja, har väl ingen bästa kompis, men min "bästa" vän eller vad man ska kalla henne för, det är nog en tjej jag lärde känna för ca 1½ månad sedan, när jag började ny skola i ett av grannländerna. Först var hon blyg och sa ingenting, men sen skrev hon på facebook på eftermiddagen och förklarade att hon var lite nervös, så att det var därför hon inte hade vågat ta kontakt. Men sen satt vi och chattade. Från första början var vi nog båda nervösa, allt blev fel nu när jag tänker tillbaka, men idag - 1½ månad efter - kan jag nog inte annat än att vara sjukt lycklig över att jag träffade henne! Jag hoppas att våran vänskap fortsätter.  
Har alltid haft otur med kompisar, men den här tjejen är verkligen underbar. :D

Fridaaaa
1

Har inga bästa vänner direkt.
Har några riktigt nära vänner som jag kan prata med om det mesta, men inte direkt en "bästa vän" vill jag väl inte säga…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#5 Din pojkvän kanske kan räknas som en bästa vän? :)

Fridaaaa
0

#6 Nja på sätt och vis men ändå inte.
Svårt att förklara hehe men vissa "tjejproblem" går inte riktigt att försöka att prata med sin pojkvän om ;)

Men annars räknas djuren med som mina bästa vänner. Dem finns alltid där!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Iceland
0

Min pojkvän helt klart! Han var min bästa vän redan innan vi blev tillsammans. Men honom kan jag vara mig själv och han är den ända som känner mig helt och hållet. Kan fullt ärligt säga att jag inte har en ända hemlighet för honom. Han ställer alltid upp för mig och finare människa finns inte! <3

Sedan har vi även en snubbe som kallas Ludde. Kännt han i snart 6 år och han är den ända förutom min pojkvän som jag kan stå ut med under en längre period. Han är ungefär vårat tredje hjul. På ett possitivt sätt. I 5 års tid så har det alltid varit jag, han och min pojkvän. Det är vi tre! Glad

Dessa två snubbar är de bästa som finns. Mina grabbar! :D

http://isabellarun.weebly.com/

Moalinn
0

Hästen.
Hon vet precis när jag är glad och när jag är ledsen. Om jag är glad kommer hon gärna och söker sig mot mig, är jag ledsen gör hon allt för att få mig att skratta. Gör konstiga miner, puttar på mig, springer före mig men vänder och springer mot mig igen… verkligen allt. Hon finns allitd där när jag behöver henne.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[_hsleiufhbtv]
0

Albin, min fina underbara vän.. En kanin då, inte en människa hah ^^ Men alla andra djuren också. Världens finaste små liv som alltid, alltid finns där när man behöver dom som mest. Sen Linda och veronica, som jag lärt känna via gymnasiet nu. Trots att vi bara känt varann i typ 3-4 veckor kan vi redan prata om allt. Sen Emma absolut, även om vi bråkar en hel del så är hon verkligen guld värd för mig och har hjälpt mig med så mycket. Vem ställer upp och gör en sjukligt nervös Linnéa lite lugnare igen när en av kaninerna skulle kastreras? Jo Emma. Så hon är betydelsefull för mig. Och Terese, eller hon är inte en bästa vän kanske.. En storasyster typ :)

[Älskamig]
0

Kan även tillägga, likt #7 skrev. Jag tycker också det kan vara svårt att förklara 'tjejproblem' för honom. Han förstår inte alltid, även om han försöker. :P

Smullis
0

#12 Min katt Smulle <3 Även om vi har haft våra små "bråk" så är han ändå den som får mig på glatt humör dygnet runt.

Men min familj är faktiskt mina bästa vänner någonsin! Alltid där trots alla bråk jag och syskonen haft. Världens bästa människor helt enkelt <3 ÄLSKAR ER!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Peak303
0

Mina kaniner är ju mina aldra bästa vänner, speciellt Bentley. Egenuppfödd liten bus som alltid får leende på mina läppar. Vet att många har svårt att förstå hur en kanin eller ett djur över huvud taget kan vara ens bästa vän. Men många som har djur kan nog hålla med mig om att det finns något speciellt med sina djur som gör att man älskar de mer än alla andra. ♥

Sen har jag min bästa vän Ida, träffade henne när jag började 1an på gymnasiet 2010. Idag är vi nästan som systrar eller hur man ska säga. Ibland räcker det med att vi tittar på varandra i skolan och vet exakt vad den andra tänker på. 
Och vi kan ha de mest random samtalsämnena med varandra utan att vi själva ens märker det. Så ja kan väll bara säga att jag vet inte hur mitt liv hade sett ut idag om jag inte träffat henne :o

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

IdaL
0

Mina djur först och främst, är dom som ligger mig så grymt varmt om hjärtat. Är jag ledsen/sur etc. och inte vill prata med ngn brukar jag gå ut och "umgås" med mina djur för det stillar mina tankar. 

Sen har vi Frida som jag lärde känna när jag gick i 5:an på grundskolan. Vi lärde känna varandra genom MSN där vi sedan bestämde oss för att mötas upp IRL och åka och fotografera tillsammans. Våra föräldrar pratade och vi bestämde tid och datum och träffades och det verkligen klickade direkt. Hon och jag har så mycket gemensamt och hon är verkligen en av dom som vet allt om mig. Det kan gå flera veckor mellan att vi pratas vid eftersom vi bor så långt ifrån varandra men så fort vi hörs av så pratar vi alltid som vanligt.

Malin är också min bästa vän! Hon skrev här ovanför och vi träffades i 1:an på gymnasiet. Vi pratar om allt möjligt som dyker upp i hjärnan. Vi delar varandras hemligheter och om det är något som hänt är hon den första som får veta det. Vi har alltid roligt tillsammans och vi har samma intressen och humor! Vi är verkligen som systrar och utan henne hade mitt liv varit väldigt tråkigt och jag har ingen aning om hur jag hade sett ut utan henne i mitt liv!

Sen har vi ju min underbara pojkvän! Han räknar jag som min bästa vän också. Vi pratar alltid och får verkligen aldrig nog av varandra. Han får mig alltid på bra humör, det kvittar hur ledsen eller arg jag är så lyckas han alltid få mig att le och skratta. När jag är med honom så känns mitt liv så sjukt bra! Han är den som fått min självkänsla att bli grymt mycket bättre och jag tror på mig själv igen.

mikkan01
0

Har två bästa vänner.

Ena är min favoritbrutta som jag alltid har roligt med. Vi har gått i skolan tillsammans ett bra tag men det var på senare år (8-9-1:an på gymnasiet) som vi kom varandra riktigt nära. Lämnade min dåvarande kompiskrets då det var för mycket falskhet och lögner inblandat, drog mig till henne då hon verkade vara en kul typ och umgicks med henne + två till. Kom henne närmast och nu trots att hon flyttat långt ifrån mig, vi båda bytt skola så är hon min bästa och närmsta vän i med- och motgångar. Nästa sommar styr vi rodret till USA=) Får se hur pass bra vänner vi är efter det Flört

Den andra är min pojkvän. Vi har varit vänner i ca 7-8 år nu. Firade precis 1 år tillsammans. Bott tillsammans nästan lika länge. Han finns där dygnet runt och är helt enkelt världens finaste…
Kyss

Sen har jag ju också mina djur som alla klassas som mina bästa vänner. Speciellt lillhunden som funnits där extra länge ♥♥

~mikkan

Cazzos
4

Min katt var min bästa vän. När han dog så kände jag att jag ville följa med honom till andra sidan. Men jag kan ju inte bara ta livet av mig.
Jag saknar honom så jävla mycket och sen han fick somna in så har jag levt för honom. Jag låter ödet bestämma när jag får träffa honom igen..

Saknar dig Noggis Kyss

Cazzos
6

Förutom min katt så är min mamma min bästa vän.

Jag älskar henne över allt annat på denna jord och jag kan inte tänka mig ett liv utan henne.
Jag har s.k. "bästa vänner" i min egen ålder men jag tycker att min mamma stöttat mig mer än vad mina andra vänner gjort.
Älskar dig mamma Kyss

dermot
6

Det här är min bästa vän. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

fanniiiiie
3

Vi har haft våra extrema bråk & t.om slagsmål.. hehe! Men ändå hittar vi alltid tillbaka till varandra på ett eller annat sätt Glad

felicia hanssen ♥

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

Geru
0

Jag har två vänner som är mina "bästa" vänner. Det är en som varit min vän sedan dagis, så jag har känt honom i tjugo år, och jag är 23:p Den andra har jag känt sen första klass.

Båda två har varit mina vänner genom hela livet; det är inte så att vi alltid kommer överrens, men vi är alltid där för varandra. Allways have, and allways will be.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

PiganX
0

#19 Jag och min fina trippelhaka på bilden.. Haha!
Så glad att jag har dig ♥ ♥

fanniiiiie
0

#21 Kolla närmare så ser du min gunbritt också, så klaga inte! Flört
& jag att jag har dig ♥

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

monstermash
0

Jag har tre bästa vänner, och sen har jag en drös med nära vänner också :)

Elias, som jag känt runt 4 år vid det här laget, som alltid har min rygg oavsett vad jag hittar på för dumheter och tvärtom. När jag först hittade honom trodde jag aldrig att vi överhuvudtaget skulle bli nära kompisar. ♥ Vi har alltid sagt att vi skulle stå vid varandras sida igenom allt, men han är den första som visat mig att det faktiskt går. Vi har gått igenom så många prövningar men det finns ingenting i hela världen som skulle få mig att ge upp honom.  ♥

Johanna, min längsta vän som jag lärde känna för åtta år sedan, dvs när vi gick i trean. Hon har stått vid min sida i alla år, och var den enda riktiga vännen jag hade i grundskolan. När jag flyttade till internatet förberedde vi oss mer eller mindre på att tappa kontakten, åtminstone att glida isär. Och visst, vi pratar inte lika mycket längre, men så fort vi ses så är allting precis som vanligt, förutom att vi båda mognat som personer.

Jasmine träffade jag när jag började ettan på gymnasiet. Hon går i årskursen över mig, och när vi väl började umgås tog det inte lång tid innan vi klickade. Vi har haft så otroligt många gräl genom året, men vi lyckas alltid ta oss igenom det tillsammans. Kommer bli otroligt tomt på skolan när hon tagit studenten. ♥

[MiniPim]
2

Mina absoluta vänner är mina fina kaniner.

Jag gillar personligen inte att vara med vänner, så jag håller mig till djuren istället. ^^

MEN år 2005 när vi flyttade hit till vårat nya hus så var det en tjej här på gatan. Som var 4 år, jag var 5 och hon hade även en bror som var runt 1 år. 
Jag och tjejen som heter Emma började leka och ha jätteskoj tillsammans. Vi har så otroligt många fina minnen ihop.. Vi har faktiskt aldrig någonsin bråkat. Emma är den absolut bästa kompisen jag haft! Alltid lika snäll. ♥

Haha ett av våra roligaste minnen är när vi hade våran ''mystiska'' dag.. Vi var ute och gick med våra dockor och mitt i allt så började dockorna .. öhm.. gråta. xD Vi fick för oss att det var en björnrumpa bakom en sten vid gatan och massa.. Och att det flög runt papegojor..  Sen hade vi 2 dockor som va precis likadana, dom hette Lisa & Lisa. Vi hade jättekul med dom!

Och vi har fortfarande lika kul ihop. ♥

Våra småsyskon (hennes bror och min syster) har också gått och blivit bästisar. ;)

Vet inte om jag får lägga ut bild på henne här så jag struntar i det. ^^

Ztrawberries
3

Min bästa vän är min kanin/hund Tjejen :)
Jag har aldrig tidigare mött en kanin med såhär mycket personlighet, och jag har mött MÅNGA kaniner i mitt liv. Tjejen är den som gör så att jag orkar gå upp på mornarna, den som ger mig livsglädje när allt är jobbigt, vilket det ofta är nu för tiden! :/
Tjejen är den snällaste, OM det inte är så att matte glömt knäckebrödet på morgonen, då blir jag jagad i hela huset ^^

Hon bor inne i mitt rum i en innebur, som hon hoppar in och ut ur när hon vill. När jag går till skolan så får hon sitta i buren men jag vet inte HUR många gånger hon lyckats bryta sig ur.. Jag har hittat henne i min säng X-antal gånger ;) Tjejen är världens bästa mamma men efter sitt framfall får hon inte ha ungar mer.. Synd med tanke på vilken fin hoppkvalité ungarna fick..

Tjejen och jag har alltid varit super nära, första gången jag såg henne hoppade hon ner i min handväska.. Som hon fortfarande gillar väldigt mycket ^^ 
Vi blev ännu mer tajta efter hon fick framfall.. Jag spenderade varje vaket ögonblick med henne efter alla operationer och nersövningar.. Att se den som man älskar mest i hela världen må dåligt gör så att man inte har någon livsglädje kvar. Kaniner är väldigt känsliga för nersövningar, det är inte säkert att de klarar sövningen och efter som hon sövdes TVÅ gånger under en kort period så värkte mitt hjärta oerhört när jag lämmnade henne till veterinären. Jag har tur som fick Marianne Tornwall som veterinär, eller Tjejen hade tur! Nu åker vi till Marianne för minsta lilla och varje gång vi kommer så säger hon alltid "Jag har saknat lilla Tjejen, hon är verkligen en kanin man kommer ihåg" Flera som jobbar där ska alltid fram och hälsa på Tjejen för att de kommer ihåg henne, det känns ju väldigt rioligt att de kommer ihåg MIN Tjejen med tanke på deras  tajtaschema.

Jag älskar min Tjejen mer än jag älskat någon annan levande varelse, låter skumt för de som inte känner varken mig eller henne men så är det.

Buder på en liten bildbomb ^^

Min Kärlek ^^

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Frida B
0

Min absoluta bästa (männskliga) vän heter Elin, och har varit min bästa vän ett tag. Först var vi klasskompisar, sen kompisar. Sen gjorde jag en idiotisk grej p.g.a grupptryck, som gjorde att vi  inte pratade på ca 3 månader.. Vilket jag ångrar starkt. Men efter det kom vi närmre varann, tills vi blev bästa vänner.

Hon är min bästa vän, för hon är snäll, underbar, har samma humor som jag (dålig med andra ord) och finns alltid där för mig, och hon är den ända jag kan vara bara mig själv. Förrutom hundarna då. Och jag hoppas att vi lång tid framöver kommer vara bästa vänner <3

Sen har jag hundarna, speciellt Bernhard. Jag har kännt honom ända från början (när han var 8 v), och han har varit min ända sedan dess. Nu är han 10 år, och inte ett ända grått hår på hela kroppen, förrutom öronen som ska vara gråa ^^ han har alltid funnits där för mig, och han är skälet till min stora passion hundarna! Han får mig även att tro att alla hundar har en själ <3

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Revolt
0

En bästavän är min älskade foderponny <3

Han får mig alltid glad och hoppas att vi har en lång tid kvar framför oss innan jag växer ur honom, men det är några år kvar dit.

Sen har jag har väldigt många bra tjejkompisar men ingen som är min bästa vän , alltså ingen näranära liksom. det är jag och gänget som shoppar, fikar, går på bio och har tjejkvällar och pratar killar osv. men inte närmare än så.

Jag har haft flera "bästavänner" (tjejer) men blivit utnyttjad gång på gång, vilket har gjort att jag tycker att tjejer känns falska och så, så jag drar mig undan om jag börjar bli ännu bra kompis med nån tyvärr, men jag orkar inte att de flesta har velat vara med mig för att få status, inte för att jag är jag.

Utan en kille är nog min bästa vän, är väligt irriterande att många tror att vi är tillsammans innan dom vet att vi bara är vänner, men han är verkligen min bästavän tror jag.

Han är den enda som verkligen har hjälpt mig när jag har mått sämst, han som mött mig på kvällen och gått ut och pratat bort ångesten med mig eller ringt mig och pratat så fort jag messat att jag mår dåligt, den enda som inte bara lyssnat halvt och börjat prata om sina egna problem.

Jag älskar honom verkligen, en helt underbar vän <3

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥