Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 7782 ggr
Revolt
2

Kär i min killkompis!!! HJÄLP

Hej!

Jag är en tjej, och min bästa killkompis går i min klass, jag har alltid gillat honom som KOMPIS, men nu känns det annorluna. Förr har jag tex. suttit på hans rygg osv och vi har bara flamsat omkring typ.

Men nu går det som en stöt genom kroppen när jag bara snuddar vid honom..

Idag när vi satt utanför klassrummet med massa andra med ryggen mot väggen, så kom han och satte sig bredvid mig, och alla satt liksom lite trångt, och då var våra ben liksom mot varandra och när han visade nåt på sin mobil så sen tog han ner mobilen i fickan och hans hand vart kvar på mitt lår och jag höll på att svimma…

Sen efter engelskan så var vi sist och då hoppade han liksom bakifrån och kramade mig och sa typ "gissa vem" och vi brukar göra så och bara skratta, men idag så ville jag bara att han skulle stanna så…det enda jag kunde tänka på var hans armar runt mig och hans doft..

Han luktar så himla gott, typ lite manlig blandat med killparfym..

Men nu till problemet…jag kan bara inte visa eller säga hur jag känner för det kommer förstöra våran vänskap om han inte känner lika, och det kan jag bara inte riskera!

Men jag kan inte ha det såhär, jag får hela tiden kämpa emot för att inte kyssa honom och han är den enda jag kan tänka på, hela tiden!

Vad f*n ska jag göra?!?!

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Wickis
1

Åhh jag har varit i samma situation. Så jobbigt! Jag försökte att typ sluta gilla personen, trots att det kändes OMÖJLIGT, försökte att bli kär i en annan. Om du inte vill att vänskapen ska drabbas såååå.. ;s Svårt att förklara men… o.o

SimsBrooke
3

Om du inte pratar med honom får du ju aldrig reda på om han känner likadant. som du säger du kan inte ha det så här. Du behöver prata med honom och se om han känner likadant eller inte. 

Frågar du inte får du aldrig reda på det och du kommer bara må dåligt över det hela. Är han din äkta kompis så förstörs inte er relation till varandra. Kanske blir lite spänt mellan er men TÄNK om han känner likadant som dig. Och vågar du inte fråga så får du inte veta och kanske går miste om nått. Tycker du ska prata med honom, berätta hur du känner och hur det ligger till.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Revolt
0

Åh vad ska jag ta mig till? Jag älskar honom men om jag visar nåt så kan jag ha förstört allt!

SimsBrooke
3

#3 Fast tänker man så hela livet får man inget gjort, eller får reda på nått. som jag skrev i mitt förra inlägg. TÄNK om han känner samma sak för dig. 

Man måste våga saker i livet för att lyckas också.. Jag tror du vågar =)

Revolt
0

Tack jag skickade nyss sms "Hej, jag måste prata med dig själv, det är jätteviktigt!"

Hur ska jag någonsin kunna säga det, jag vet ju att jag måste berätta men jag vet verkligen inte hur för att inte förstöra allt!

Ztrawberries
5

#5 Bara go for it! Mitt ända råd! Måste kännas otroligt jobbigt - Har inte varit i samma situation men jag kan bara föreställa mig!

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

SimsBrooke
0

Var dig själv, var inte för på ta det lugnt i din takt men gör det inte via sms utan gör det ansikte mot ansikte. Försök att göra det så snart du kan.

Revolt
1

Skulle aldrig någonsin kunna göra det via sms, aldrig!

Jag vill se hans ansikte och se hur han reagerar.

SimsBrooke
2

#8 good. Tänkte att jag skriver det i fall att =) Har du fått något svar på smset?

Revolt
0

Alltså det är svårt att säga till en "vanlig" person, men dethär är verkligen hemskt, för man vet att vänskapen kommer bli förstörd! Jag kan inte göra det än, jag måste vänta några dagar.

Jojaton
0

En av mina närmsta vänner var/är i samma situation. Förutom att killen hon gillade dessutom hade flickvän.. De bor väldigt långt ifrån varandra och när han började bete sig som en riktig douche sa jag att hon bara skulle skita i honom, men hon fortsatte att snacka med honom. Tillslut la hon allt på bordet och berättade, tyvärr kände han inte samma och ja det blev spänt mellan dem, men det hade det iof varit innan också. Men trots det är både hon och han väldigt glada att hon berättade, hon behövde få ut det och han behövde höra det för att kunna ändra sitt beteende mot henne. Jag vet hur sjuuuukt jobbigt det är - men det ÄR värt det!

Johanna - Instagram

Revolt
0

Jag måste ha lite tid på mig innan jag berättar, vi ska vara nån dag så får jag vänta på det bästa tillfället!

SimsBrooke
0

#10 Bara för att du berättar att du gillar honom behöver inte betyda att eran vänskap kommer att bli helt förstörd. Som #11 sa om sin kompis att hon behövde säga det och han behövde få reda på det. 

Jag tror allt kommer att gå jättebra.. =)

Revolt
0

Men jag vet att vår vänskap kommer förstöras, vi kommer aldrig kunna vara bra vänner igen.. Jag väntar tills jag känner att det rätta tillfället är inne. Håller er uppdaterade!

SimsBrooke
1

#14 Vad får dig att säga att du vet att eran vänskap kommer förstöras?

Revolt
0

För att allt kommer bli jättestelt och konstigt och allt kommer bara bli pinsamt mellan oss.

SimsBrooke
1

#16 Men tänk om det blir tvärtom då? Tänk om han också känner som dig. Då blir det ju bara något positivt. Frågar du inte så får du ju inte reda på om han har samma känslor. 

Jag hoppas det går bra =) Men du kan inte veta i förväg hur det kommer bli

[Tuulikki]
1

Ni verkar ju vara väldigt bra kompisar, och om han är en bra kille förstår han ju och ni kan fortsätta vara vänner även om han inte känner likadant :) Jag tror du kommer känna dig lättad efteråt och tänk om han har samma känslor för dig? :)

Jag hade gjort som du tänkt göra, berätta face to face för att se hur han reagerar. Det är lättare irl då man inte kan misstolka saker lika lätt :) Lycka till!

IceLinn
0

Har varit i samma sits och det är sjukt jobbigt, detta var mitt ex bästakompis som jag lärt känn genom mitt ex och på så sätt blivit vänner.

Jag försökte dölja det och började ta avstånd från honom istället, vilken jag verkligen ångrar. Hade hellre blivit av med vår vänskap genom att han inte kände likadant än aldrig få veta.

Tror det är bäst att berätta, förhoppningsvis har han samma känslor för dig :D

Lycka till!

Clariiz
0

Som tidigare skrivit så berätta det, även om han inte känner likadant kommer det vara skönt att ha sagt det. Dessutom är det mycket lättare att släppa sina känslor om man vet säkert att den andra inte känenr samma.

Berätta för honom på ett lugnt sätt face to face och var tydlig med att eran vänskap är väldigt viktig. Du har bara råkat fått djupare känslor för honom men att det är helt okej om han inte känner detsamma för dig.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Revolt
6

Jag ska prata med honom, tack alla för att ni peppar mig, det här är så sjukt jobbigt. Jag hoppas vi kan träffas idag och då ska jag försöka förklara…

[Tuulikki]
0

Vad bra! Lycka till :)

SimsBrooke
0

Lycka till :D Det kommer gå jättebra det är jag helt säker på =)

Cazzos
0

Jag kan inte föreställa mig vilken beslutsångest du får.
Du lever bara en gång och som #18 sa så verkar han vara en bra kille och då kanske han förstår dig om det nu är så att han inte känner likadant.
Då kanske det inte är lika spänt efteråt som du föreställt dig.

Hur har det gått? Har ni träffats/ska ni träffas idag? Glad

[Tuulikki]
0

Jaa du får gärna uppdatera oss om hur det har gått sen! Om du vill såklart :)

Jojaton
2

Läste att du skulle försöka ta och berätta för honom snart?! Kom bara på att i längden tror jag det räddar relationen att berätta sånt här, vänskapen förstörs ju ändå om den ena är kär i den andra, bara att den ena då inte har en aning om varför!

Johanna - Instagram

Revolt
4

Ja ska försöka berätta när vi ses. Lovar att skriva här hur det går!

[Tuulikki]
0

härligt!

[Sniff]
0

Åh vad spännande, lycka tillSkrattande

[innebandybitchen]
2

hur har det gått? :)

[MiniPim]
1

Hur har det gått? ^^

Smullis
1

Ja hur har det gått? :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Revolt
0

Hej!

Ja…jag berättade inte.

Vi har vart många gånger efter ja skrev dethär inlägget och jag fattade tidigt att nä…jag vet inte vad som hände de där dagarna, varför jag kände så?

Men det liksom försvann, för efter bara nästa gång vi sågs och jag skulle berätta det så bara försvann det, vi är inte menade att vara mer än vänner, det skullle bara bli fel och det typ försvann när jag insåg det.

Jag fattar verkligen inte hur jag kunde känna mig kär i honom, för jag blir typ aldrig någonsin kär, och när jag väl blir det så blir jag verkligen KÄR…så jag lägegr dethär konstiga rycket bakom mig och allt kan fortsätta som vanligt. :)

Tack så mycket alla ni som stöttade mig att berätta, tänk vilka underbara männsikor det finns på iFokus! :)

Cazzos
0

#33 Dina känslor kanske blev lite intrasslade. Glad

Men försök inte att knuffa bort känslorna om de kommer tillbaka. Öppna upp de känslorna och fundera över vad du bör göra, vilken våg väger mest?

[Zlarviig]
2

Om du känner så igen så tycker jag att du ska prata med honom.

Jag gillade min killkompis förut. Vi var med varandra hela tiden i skolan och hela tiden efter skolan. Vi brukade hålla hand och kramas hela tiden. Det ända problemet var att han var tillsammans med min bästa kompis. Hela grejen var så skum för jag märkte att han var kär i henne men samtidigt så var han så kärleksfull mot mig. Min tjejkompis var elak mot honom hela tiden och han tyckte att hon var jobbig. Sen när han gjorde slut så tänkte jag att nu måste jag prata med honom. Men han var liksom min bästa kompis ex. Hon var så otroligt ledsen för att han hade gjort slut. Så jag struntade i att prata med honom. Vi var inte lika bra kompisar efter att de gjort slut. Sen när nian slutade så började han på gymnasium och då slutade vi träffas helt. Han har skrivit till mig att även om vi inte träffas så är jag fortfarande hans bästa kompis och världens bästa människa.

Och nu är han tillsammans med en tjej som har gillat honom i flera år.

Jag gillar honom inte längre och det är väl förståeligt. Men det jag vill komma fram till är att jag trodde att om jag pratade med honom så skulle vi inte vara lika bra kompisar. Men jag vet att han inte skulle brytt sig. Nu är vi ändå inte kompisar och jag har ändå inte pratat med honom. OM jag hade pratat med honom och han hade sagt att han gillade mig också då hade jag kanske varit världens lyckligaste människa just nu.

Så jag tycker att om du känner så igen så borde du prata med honom. Tänk vad du går miste om när du inte pratar med honom om han gillar dig tillbaka! Skrattande

Loveofmylife
1

Tänkte bara skriva att du inte ska tänka att du inte får vara kär i honom, det är verkligen inte fel. Intala inte dig själv att ni inte är menade för varandra!

Detta gjorde jag i över ett år till en av mina bästa killkompisar, visst att han kändes som en kompis under det året men det var snarare bara undantryckta känslor som jag begravt via att intala mig själv att han och jag bara ska vara vänner. Detta visade sig sen att vara helt fel utav mig, för att han gjorde precis samma sak? >.< Så där hade jag gått i ett år och intalat mig själv att vi bara är vänner, när vi skulle kunnat vara tillsammans. Nu har vi i alla fall varit tillsammns i över 6 månder Flört

Sötis124
0

jag är också kär i en i min klass men jag vågar inte säga det

Revolt
0

tack hörni <3

Jag märkte när vi var att neej, det här känns inte rätt att säga det, för jag kände inte något längre, jag vet som sagt inte var de känslorna kom ifrån, men jaja.

Tack igen för all som svarat <3

SimsBrooke
0

Säger som de andra stöt inte bort dina känslor om de kommer upp igen. Det mår man bara dåligt utav..