röker.
Hej! Jag är 13 år, mina föräldrar brukar ta en cigg lite då och då men problemet är aty mär dom gör det så mår jag illa och brukar låsa ib mig på toan och gråta ibland. Dom gör det ibte ofts men ändå… Och samma sak nmr dom dricker, dom dricker inte mycket och blir absolut inte fulla men jag brukar ändå hråta!! D: Snälla hjälp mig, det är inte kul. detta gör att jag inte gillar högtider som nyår för då brukar dom köpa en cigarr och då typ dör jag…! :C
Stå inte brevid dem och andas in röken då. Röker dem inomhus så be dem gå ut eller stå under fläkten för du störs av röken och så är du i ett annat rum medans de röker och en stund efteråt. Du kan inte precis be dem sluta röka eller dricka för det avgör dem ju själva, så det borde du komma över. Vad gör det dig att de dricker? Om de inte ens blir fulla förstår jag inte varför du blir ledsen ens.
Om de röker inne be dem verkligen gå ut!
För även om de står under fläkten tar det inte in all rök. De är faktist deras ansvar att man inte ska röka inomhus, ens barn ska komma undan från det.
Om tycker det är jätte jobbigt kan det hjälpa att prata med dem :)
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Nejdå dom röker inte innomhus ;) det är just det :/ jag vet inte varför jag blir ledsen, jag hara nlir det…(jag skriver på mobilen därför blir det mångs stavfel.XD )
Om de röker inomhus tycker jag att du ska förklara för dem att du tar minst lika mycket skada, om inte mer om du andas in röken och du kan faktiskt bli beroende av nikotinet! Om de inte vill att du ska börja röka eller få abstinensbesvär så borde de röka utomhus.
Till och med djur kan bli nikotinberoende av passiv rökning!
#4 dom är inte inomhus ;)
#5 Oj, jag skickade samtidigt… 
Men varför blir du ledsen? Är det för att du inte vill att de röker/dricker? Berätta det för de isåfall. Säg att du inte gillar det och be de vara lite mer diskreta.
Jag röker själv och vet hur otroligt jobbigt det är att sluta. Har försökt 5 gånger nu men det går verkligen inte. Så att be de sluta är verkligen mycket begärt, även om det skulle vara bäst.
#6 jag vet inte riktigt varför…….
#7 Men berätta för de iallafall att du mår dåligt av det och be de vara mer diskreta.
Om du inte vågar säga något så kan du visa vad du har skrivit här 
#7 Men berätta för de iallafall att du mår dåligt av det och be de vara mer diskreta.
Om du inte vågar säga något så kan du visa vad du har skrivit här 
Mmm ;) tack alla för svaren! :D