Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kärlek-och-förälskelser
Läst 2734 ggr
[innebandybitchen]
0

Hur kommer man över någon?

Jag har blivit så himla kär i min bästakillkompis. Våran vänskap kommer att förstöras om han får veta, så jag behöver tips på hur jag snabbt ska komma över honom innan han börjar märka något :) Tacksam för svar!

[Zlarviig]
0

Det går inte komma över någon, helt, någonsin. Det kommer alltid finnas kvar en liten bit av den människan som gnager långt därinne, hur mycket man än försöker.

Men istället för att försöka, varför inte prata med honom? Varför inte vara dubbelt så lycklig när du är med honom som du är nu? Såklart är det fullt möjligt, men kommer ni verkligen vara kompisar i resten av ert liv? Någon gång kanske ni slutar vara kompisar helt. Det känns inte skönt att veta att man har slösat bort hela vänskapen på just bara vanlig vänskap när man ändå kunde vart 10x lyckligare under den tiden.

Cazzos
1

Jag vet att det låter egoistiskt, men jag skulle hellre förlora en vän som inte kan prata med mig och reda ut saker och ting (t.ex. om jag var kär i min kompis men den känner inget tillbaka) än att gå runt och må dåligt och ANTA att min kompis inte känner likadant för mig som jag gör för denne.

Prata med honom istället. Det blir bättre om du pratar, det tror jag nog. Du kan inte bara fösa undan dina känslor, de är starkare än tankekraft.

[Tilde]
0

Jag tycker att det går att komma över folk. Kanske ingen man har ÄLSKAT sådär riktigt riktigt mycket, men någon man bara har varit kär i kommer man helt klart över. :)

Jag tycker som Cazzos dock, att du ska prata med honom om det. Kanske känner han likadant? Om inte, så kanske ni kan reda ut det så ni slipper förlora kontakten och allt sånt.

Lycka till!

Cazzos
0

Precis som Tirin säger så kanske ni kan reda ut det, t.ex. om han blir jätteobekväm med att du har känslor för honom så kan ni bestämma en "plan".
Kanske träffas mer sällan IRL men hålla kontakt via sms, facebook, Skype/telefonsamtal. Men det är självklart upp till er två, och att ni blir överrens om något.

Fridaaaa
0

#1 Beror på. Jag har kommit över mitt ex t.ex helt och hållet.
Så beror helt på :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Clariiz
0

#1; Jag har kommit över min första pojkvän. Nr två tog det nyligen slut med och där kämpar jag som en galning. Hade det inte gått att komma över honom hade jag ju inte kämpat..

Dock i detta fall måste du prata med honom om det. Finns inget som säger att vänskapen måste ta slut. 
Min första pojkvän var kär i mig i ett år utan att jag kände lika innan vi blev tsm. Det året blev vi vänner och fortsatte vara.
Jag har också en killkompis just nu som inatt berättade att han har känslor för mig. Det är inget jag kommer låta förstöra vänskapen, utan lämnar det till honom att se om och hur mycket han orkar umgås med mig efter att han fått reda på att jag inte känner detsamma för honom.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[innebandybitchen]
0

Tack för svaren alla! Jag vet att det kanske är bäst att berätta för honom, men jag är verkligen så himla rädd att förlora honom, vi ses ju typ varje dag.. det skulle bli både pinsamt och jobbigt, det vill jag inte :/ Jag tror att jag kan komma över honom, för jag älskar honom inte så himla mycket, men jag tycker om honom hur mycket som helst..

Men om vi säger såhär då, att jag berättar för honom och han inte känner detsamma för mig. Då lär jag ju komma över honom och gå vidare. Hur ska jag göra då för att komma över honom?

Clariiz
1

#7; Människan har lättare att acceptera något hon förstår och inte kan göra något åt. Så berättar du och får ett nej kommer du ha lättare att gå vidare än om du inte vet hur kan skulle känna.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com