Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1853 ggr
[Tilde]
0

Höll på att bli påkörd...

Jag och sambon har varit och sett The hobbit på bio (riktigt bra film!) och på vägen hem gick vi över ett övergångsställe. Vi väntade självklart på grönt ljud och gick sedan. Två sekunder senare tvärstannar en taxi bara en liten bit ifrån oss så däcken verkligen låter. Han körde mot rött, på ett övergångsställe där det gick två personer. Hur idiotisk kan man vara?! Sov han framför ratten eller vad??

Herregud, vilka människor det finns…

Cazzos
0

Jag kan inte föreställa mig hur rädda ni blev?! Jag var också nära att bli påkörd en gång (sprang över ett övergångsställe och såg inte bilen), blev så sjukt chockad och ljudet av bilen som bromsar skrämmer ju verkligen upp en.

Vilken tur att det inte gick illa!

[Tilde]
0

#1 Det gick faktiskt så snabbt att jag inte ens hann bli rädd! Efteråt blev det mer "wow, tänk om jag hade dött där!". Bilar ska ju ändå stanna vid övergångsställen och vi hade till och med "grön gubbe!" Skrikandes

Ja det är väldigt tur! För dig också den gången! :o

Cazzos
0

#2 Det jag undrar är HUR han inte kunde se att det var rött samt att det var 2 (!!) personer som gick över gatan! Det är helt sjukt hur dålig uppmärksamhet vissa har i trafiken!

[Tilde]
0

#3 Precis!! Och han var taxichaufför!! :S Tänkte ta hans registreringsnummer för att anmäla honom, men han åkte bara iväg! Stannade inte ens för att fråga om vi var okej… Helt sjukt att såna människor kan ha jobb där de ansvarar för andras liv!

[MiniPim]
0

Men usch :/

Vilken tur att han lyckades stanna, idiot!! -.-

Jag och min ena kanin va nära på att bli överkörda en dag, för längesen.. :s

Thildalulu
0

Men vad dumt.. ;s hur lyckas man om det både är rött och två personer går där ? Jag har blivit halvt påkörd av en bil, när jag var sex år, jag och en kompis gick över vägen och så kom en bil som stannade precis så att den kom mot mig, jag fick ett stort blåmärke där den nuddade och ramlade :p Men jag minns de inte som så läskigt.

Jessicahagstrom94
0

mem fybubblan :s om folk kunde lära sig att hålla koll när de kör…

blev typ "jagad" av en bil förut med min vän, vi satt inne vid en skola och då kommer en bil in på skolgården. den står bara där med lysena på så jag och min vän börjar gå därifrån för vi blev lite rädda eftersom det verkade skumt, men när vi går därifrån börjar människan sladda & slira efter oss så däcken tjuter?!

finns så himla mycket människor i trafiken som inte borde vara där..

Clariiz
0

Så otroligt otäckt! Jag har vart med om det flera gånger tyvärr :/ Människor i Eskilstuna har en tendens att köra som biltjuvar många gånger :/

Läskigaste gången var då en bil åkte förbi riktigt snabbt, sket i att vi var på väg över vägen och snuddade vid mina ben när han åkte förbi..
Ett steg till och jag hade legat under bilen :/

Förstår inte hur folk tänker!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Tuulikki]
0

Sjukt läskigt :S Taxiförare kör verkligen som biltjuvar, trots att det är deras yrke och de borde egentligen vara extra noga med lagen..

Jag blev påkörd för 2 år sen, jag cyklade över vägen och en bil skulle svänga ut. Jag var helt hundra på att hon i bilen hade sett mig men sen sa det pang och jag låg under cykeln, halvt under bilen?! Reste mig rätt snabbt och idioten bara körde iväg efter hon sett att jag stod upp..

Var öm hela dagen och sen när jag kom hem såg jag att hela låret var blått och att det blivit ett sår över höftbenet :s

Clariiz
0

#9; Usch! Förstår inte hur folk bara kan dra! Ja du stod upp, men svårt skadade människor kan hamna i chock och inte själva märka att de är halvt döende.. Du kunde ju ha inre blödningar eller vad som helst :(
Tur att det gick bra!

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Tuulikki]
0

#10 Eller hur! Hur pantad kan man va? Vissa borde inte ha körkort! :(

[Tilde]
0

#9 Vilken idiot! Det värsta med människor är när de bara sticker iväg trots att de kan ha skadad/har skadat en annan individ! Har de inget samvete? Bryr de sig inte om personen kanske har livshotande skador! Det MINSTA man kan göra efter att ha kört på någon är att fråga om de är ok och se till så de får hjälp!