Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1685 ggr
[innebandybitchen]
0

(X) Hjälp mig, snälla..

Jo som ni flesta kanske vet så är min mamma död, hon tog självmord förra året. I och med det så var jag aldrig hemma eftersom att det gjorde för ont i mig. Jag satt ofta i stan på en bänk, från klockan 16 när jag slutade skolan till klockan 23 när jag gick hem för att sova. Men en dag när jag satt där så kom min barndomsvän Robin fram till mig med sina kompisar, som är lite kriminella, Viktor och Charlie (tjej). Dom satt där och pratade med mig och sedan frågade dom om jag ville ta en cigg med dom. Jag sa nej, men dom tjatade på mig och sa typ "Är du feg eller?" "Kom igen förfan, en gång är inte så farligt!" o.s.v

Från och med då så kom dom ofta till bänken där jag satt och sedan började jag hänga med dom. Vi skolkade fån skolan, rökte, drack alkohol, gick på fester med bara äldre personer än oss. Robin är 16, Charlie är 15 och vi andra är 14. Jag kan tillägga att jag är verkligen inte sådan som person, jag har alltid tänkt att jag ska inte dricka, röka, droga o.s.v

Från och med det så satt jag aldrig på bänken mer, jag var ju med dem hela nätterna. När vi var på en fest träffade vi några tjommar där som skulle slå ner en snubbe för att han tatt 16 000 från dom. Dom frågade oss om vi skulle vara med, jag ville såklart inte, vi sa ja men jag tänkte dra hem då. Så jag sa att jag skulle dra hem men då tog ena snubben upp en pistol mot mig och sa att jag skulle vara med annars skulle han skjuta mig. Jag vart livrädd så jag följde med dom, men dom hitta aldrig han som tatt pengarna. Då sa dom att dom skulle på fest och vi skulle hänga med dom (dom är 23 år tror jag).

På festen så hade jag asmycket ångest och satt bara soffan, sen kom en pervers äcklig snubbe och började prata med mig, sen när jag svarat på det han frågade så började han kyssa mig (!), jag fick panik och sa att jag inte ville men då tog han tog i nacken och håret och drog upp mig på ett rum på övervåningen. Sedan kastade han ner mig i sängen och försökte ta av mig min tröja. Fast då kom robin in och knäa han i magen och sedan stack vi hem.

Sedan en vecka senare så skulle vi ut igen och då såg vi dom som skulle ha med oss och spöa han killen som tatt pengar. Dom satt och drogade (!) Dom ropade på oss och vi kände oss tvugna att gå dit, dom satt med en spegel (?) men nå vitt pulver på och gjorde något :s Sedan sa dom typ "testa" och vi bah "neeej.." då sa den ena "Det var inge fråga, jag sa TESTA!" Då fick jag och Charlie panik så vi sprang som fan och den ena jagade oss så vi vart springa in på en pizzeria och ta skydd.

Men till saken, dom har två snubbarna som vi träffat på försöker få oss att bli med i deras gäng (tror den ena heter Carl). Jag vill verkligen inte vara med i något gäng överhuvudtaget och jag fattar inte hur det kunde bli såhär?! Jag vågar bara inte säga att jag inte vill vara med längre för den ena har pistol, säkert den andra också. Och vi kan inte flytta för min pappa har suttit i fängelse och han får inte flytta från stan förrän om 2 år eller nått.. Hur ska jag göra?!

Mitt liv är åt helvete nu.. hatar det här!!

Anonym
0

Prata med en vuxen om det, skolsyster eller en lärare. Eller rin goch rådfråga polisen.

sofiek90
0

Har du ringt bris? Har du kontakt med någon från socialen? Fosterfamilj?

MVH

Sofie

[innebandybitchen]
0

#1 Jag vill inte att socialen ska bli indragen för om jag pratar med någon så har dom anmälningsplikt och kommer att dra in massa mydigheter och jag kommer säkert få en fosterfamilj och jag kan inte lämna min pappa nu!

#2 Nej jag jar inte ringt bris. Jag har haft kontakt med socialen angående fosterfamilj men det bblev inte någon sådan så nu har jag ingen fosterfamilj och ingen kontakt med socialen.

Anonym
0

Jag kan inte se att du har mycket till val än att prata med någon vuxen. Situationen du är i nu är farlig och du måste ur den nu.

[innebandybitchen]
0

#4 Jag vet, men jag vill verkligen inte lämna pappa nu. Jag kommer få en fosterfamilj om något krisar kring mig nu och den ligger 17 mil(!) ifrån staden jag bor i! Jag vill inte :( Inget annat jag kan göra? Om jag undviker Carl och hans polare å ser till att inte träffa på dom igen så kanske dom glömmer bort mig tillslut..

Bara en fråga, varför är du Anonym?

Anonym
0

Det är inte säket att du måste flytta. Om du inte tar droger och dricker så är det ju dom som gör fel.

För att jag inte vill bli igenkändd.

[innebandybitchen]
0

#6 Jo jag kommer att behöva flytta, det är säkert.

[RC1393]
0

Kan du inte prata med din pappa? Vet han vilken sits du är i så bör han hjälpa dig så att du får det bra. Myndigheter tänker faktiskt mer än det verkar som, och har ni ganska nyligt mist er mamma/fru så vill de oftast inte splittra familjen ännu mer. Socialen värnar om barnen, de försöker inte skicka iväg dem och sabba ännu mer, om det går att undvika. Jag tycker inte att du ska vara så rädd för att bli ivägskickad, skulle du bli det så är det för allas bästa, men jag tvivlar på att du skulle bli det, i annat fall än tillfälligt tills saken är utredd och situationen är ofarlig för dig. Bättre att du pratar ut än att leva ett helt liv i rädsla!

[innebandybitchen]
0

# Socialen har ändå sedan jag blev född velat skicka iväg mig till en fosterfamilj pågrund av min pappa som varit missbrukare och suttit i fängelse och min riktiga mamma som haft depression. Dom hade utredning efter min mammas död att jag skulle flytta till en fosterfamilj 17 mil härifrån och gjorde klart för mig att om jag krisar en gång till skickar dem iväg mig.

Berättar jag för pappa kommer han antagligen slå ner dem där 2 då han inte tycker att man ska dra in barn i den världen, då kommer han antagligen hamna i fängelse igen då han är på villkorligt och det vill jag inte. Men Robin sa att han skulle ringa till polisen och berätta allt förutom att jag vart med och försöka få in dem i fängelse. Dom kan inte tjalla på mig för de 2 vet inte mitt namn.

Clariiz
6

Situationen du är i nu är verkligen farlig, på riktigt.
Försök inte bara komma bort från människor som skrämmer dig utan även de som tog dig till allt farligt, dvs de tre kompisarna som kom till bänken..

Jag förstår att du inte vågar prata med någon om läget är som är, även om det är precis det du borde göra. Men känner du att du inte kan det, så måste du bli otroligt stark. Bryt kontakten med alla dessa människor, sköt skolan! Sluta festa, röka och allt som har med det att göra. Försök ta kontakt med någon i din klass som verkar snäll.
Du måste byta vänner och ta dig ur allt det här dåliga, och det är nu. Innan något går illa.

Du behöver också prata med någon om sorgen för din mamma. Oftast när man är ledsen behöver man bara någon som lyssnar. Det kommer jag med flera andra här på forumet ställa upp med!

Försök berätta för din pappa.. Du ska inte behöva vara rädd att något händer. Säg att du bara vill ha hans stöd att komma på rätt väg i livet igen.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[MiniPim]
0

Det du ska göra först och främst är att anmäla han med pistolen. Idiotsnubbe! Sen så ska du leta upp någon att berätta allt för. :)

[Tuulikki]
0

Håller med Clariiz (#10) till 110%. Du inte bara borde ta dig ur det här NU, du måste, för ditt eget bästa!

[innebandybitchen]
0

Tack alla för hjälpen!! På lördag ska jag och Charlie som också vill komma ur detta gänget säga det till dem 2 snubbarna eftersom att vi fyra skulle dit och följa med när dom skulle sälja nått. Men det är en sak, jag är livrädd för att dom ska skjuta eller misshandla oss. För dom sa att vi lärde vara med dom nu och så när vi vet allt dom gjort, så vi inte tjallar och så.. om vi hoppar av tror dom att vi ska tjalla och då skjuter dom oss sa dom. Asså jag är så rädd :/ Vågar knappast mig dit på lördag.. och en sak till, Robin ringde mig nu och sa att dom hade fått tag i han som tatt pengarna och misshandlat honom och hans bror så dom är på sjukhus nu!! :(

Fackla
0

Ä det verkligen bra att gå dit på lördag. Kan man inte ringa polisen om du vet vart dem där snubbarna är och berätta det? Eller är du orolig att dina kompisar ska åka fasst då? Man kanske kan förvarna dem.

Jag är bara 14 som du men desutom inte så insatt i sånt här så förlåt om jag inte är till så stor hjälp..

Här är i alla fall en länk som en annan ifokusanvändare posstade på en annan tråd. Det handlar om hur man ska försvara sig mm i sådana här situationer och hur man ska handla mot någon med vapen tror jag också näms.

http://www.bodyguard.nu/texts/sjalvforsvarsguide

Men jag hoppas allt ordnar sig till slut för dig. Glad

[innebandybitchen]
0

#14 Tack så mycket, ska kolla in där :)

Fackla
0

#15 Varsågod! Kul att kunna vara till lite hjälp i alla fall. Glad

Frosstis
5

Oj vilken knipa.. och jag beklagar verkligen, verkligen sorgen för din mamma.. :'/

Kan du inte bara sluta umgås med dom? Inte komma på lördag, stanna hemma, gå inte till bänken, gå till skolan och gå hem efter skolan. Försök hitta nya vänner, i din klass ex. Hoppas verkligen att det löser sig, för din skull!

[innebandybitchen]
0

#17 Men asså det är så att Viktor den ena av dom går i min klass och Robin är min barndomsvän och brukar vara hemma hos oss ibland. Charlie har jag blivit nära vän med nu och hon vill jag inte bara lämna, hon vill inte heller vara med i gänget! Man kan inte bara lämna gäng för då kan man verkligen få spö alltså. Om man lämnar gänget, som har gjort kriminella saker, så kommer dom känna sig svikna och att dom berättat allt man gjort så vill dom inte att man tjallar för NÅN så dom kommer säkert söka upp mig och göra nått..

Och igår lite innan ett ringde Robin mig och sa att dom 2 snubbarna hade misshandlat han som tog pengarna + hans bror, så att dom är på sjukhus nu!! Jag är sjukt rädd för dom och om jag skiter i dom så kommer dom fan döda mig om dom ser mig någon gång sen.. och jag kan ju inte bara sitta hemma, jag lär ju ha ett liv också.. men det kan jag inte om jag skiter i dom för dom kommer spöa mig så fort dom får syns på mig då :(

Och om jag lämnar Charlie, Viktor och Robin så blir det inte så kul, asså dom känner ju jag och liksom det går typ inte..