Miljöombyte?
Kan börja med att jag är en 14årig tjej..
Har tänkt rätt så mycket på att flytta och resa runt i världen den senaste tiden. Bara komma bort från den stad och sverige som jag bor i nu. Har bott i samma lägenhet i samma stad i alla mina 14år. Börjar bli trött på att det alltid är samma saker som händer där jag bor, möta samma personer varje dag i skolan, vid bussen, grannarna, i affären osv..
Har varit rätt så deprimerad i lite mer än ett halvår, lite pga av att jag är trött på omgivningen, sagt upp kontakten med 'falska' personer som bara dragit ur all energi ur mej och en hel del bråk i familjen..
Känner att jag bara behöver komma bort här ifrån ett tag eller för alltid. Jag har pratat med mina föräldrar om att flytta till en annan del av stan men dom tycker bara att det är onödigt + vi har inte den bästa ekonomin just nu.
Det hade varit perfekt att bara flytta ifrån det här och flytta till andra delen i stan, nya människor, ny miljö osv eller ta en resa till värmen och bara rensa tankarna ett tag..
Nu till min fråga, är det normalt att männsikor behöver miljöbyten ibland eller är jag konstig? 
(Btw, vet verkligen inte vilken kategori detta passar in i, ändra gärna om det är fel..)
Klart det är normalt att vilja byta miljö! Jag vill också det, fast när man är så här ung så finns det inte så mycket man kan göra åt det.
En bra sak du kan göra är att gå, bara gå runt lite till ställen du inte varit på, kanske en skog eller något. Nu menar jag inte riktigt rymma hemifrån eller gå skit långt bort (ursäkta språket)
fast typ utforska ställen du inte varit på där du bor.
Skogen är bäst tycker jag personligen, man får det så lungt och skjönt och man blir nästan ett med moder jord. Och man kan se otroligt vackra saker också.
Tills du blir gammal nog att flytta hemifrån så får du nog bara utforska lite nya ställen nära där du bor. Eller kanske fråga dina föräldrar om ni kan åka ut någonstanns på semester.
#Hahah jo jag antar det.. :/ Tack för tipset c:
ÄR verkligen i EXAKT samma sits som dig.. Det är så sjukt jobbigt.
Bacon, svaret är bacon.
Det är helt normalt att vilja byta miljö ibland. De flesta blir nog trötta på saker man levt med väldigt länge, oavsett om det är en stad, ens mamma eller en skola.
Bra att komma ihåg och tänka på är att ett miljöombyte sällan löser några egentliga problem. Det kan vara ett sätt att få komma iväg och rensa bland tankarna lite, få lite nya perspektiv på saker och ting och så. Men någon gång måste man alltid komma tillbaka på något sätt, och problemen kommer då fortfarande att finnas där.
Du kanske kan göra en liten utflykt till en annan stad över en helg, eller något sådant? Du kanske inte behöver något så storslaget som att flytta hemifrån eller åka på utlandssemester. Jag tycker det låter mest som att du behöver få vara ifred en liten stund, på en ny plats där ingen känner dig, så att du kan få fundera litegrann.
Jag var PRECIS som du i den åldern! Pratade med min bästa vän om att bara hoppa på ett tåg och åka bort, spelade ingen roll vart… som ett litet äventyr :) Det gjorde vi såklart inte, men det var kul att drömma.
Det bästa är såklart att spara ihop pengar och resa när man har tagit studenten. Se det lite som en utmaning, att "när jag tar studenten ska jag ha såhär mycket pengar" och försök spara ihop till det de åren som är kvar. :) Då kan du resa världen runt utan att någon eller något stoppar dig! Då har du både pengarna och tiden som krävs.