Muppet eller man?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Alla har något som de inte tycker om med sig själv och i mitt fall så är det att jag inte vågar vara mig själv…
Likt en muppet docka så är jag gjord för att stå på scen och underhålla folk. Men det brukar inte vara samma person som står på scen som den som du ser annars. När jag inte kan leva i min teater kryper jag in i ensamhet och säger inte mycket… Jag trivs i min teater men kan jag bli tagen på allvar om jag spelar igenom livet?
Jag har muppet dockor som jag själv gjort, vilka jag talar genom för att säga det jag inte vågar. Likt ett barn talar jag med dom för att lösa mina problem. Mitt sinne är nästan delat i två, den joakim som sitter och läser tidingar på rummet och så den Jocke får hela sällskapet att brista ut i skratt.
Jag är en muppet som vill vara man men även en man som inte vågar vara en muppet…
Kanske när du blir äldre och utvecklas, så hittar du en balans. Du måste inte vara en av dem, utan du kan som sagt "dela ut roller" till olika situationer.
T.ex. en muppet när det passar och en man när det passar. När, det bestämmer du själv. 
Jo men det som gör det svårt att b´vara båda är att det ibland det är svårt att sluta vara "man" pga bla depprision, känner mig inte bekväm, stress…
#2 Känner du dig bekvämare att "vara" en muppet? Men rädd att andra inte ska gilla det?
Ja det kan man nog säga… Jag är orolig att folk ska håna mig för att jag är ås "barnslig".. Men jag trivs i det så jag vill vara den muppet jag är:P
#4 Finns det något sätt för dig att ignorera vad andra tycker och hitta vänner som uppskattar dig för den du är? 
Du böjar låta som min mamma o.O
Jag måste dock säga att nej, du kommer inte bli tagen seriöst om du spelar igenom hela livet. Visst kanske du gillar att vara muppet, men det funkar inte föralltid. Jag säger inte att det är fel, men du borde öva på din självkänsla och inte gömma dig i en roll, i detta fall en sk muppet. Jag såg en dokumentär/serie om bla en tjej som klädde ut sig till något djur och sprang runt på stan med kattdräkt etc, och en kvinna som hade med sig sin docka hela tiden. Dockan la sig i samtalen hela tiden och det var någonting hon absolut inte kunde sluta med. Frågan är hur hälsosamt det är. Jag hade tyckt det var konstigt och slutat ta personen helt seriöst om någon börjat låtsas att det är dockan som pratar - speciellt om något allvarligt. Okej om det är på skämt, men om det är för att personen inte vågar säga det utan att gå in i en roll tycker jag inte det är något bra.
Jag har muppet dockor som jag själv gjort, vilka jag talar genom för att säga det jag inte vågar. Likt ett barn talar jag med dom för att lösa mina problem." Ungefär som att vissa pratar med en nalle, inte så big deal. Det är ju en annan sak att däremot göra det offentligt, men är du hemma och gör det så spelar det väl ingen roll.
Jag tycker dock INTE du ska eftersträva att bli någon "muppet"… Men gör du det så bör du vara beredd på att samhället inte kommer förstå dig, du kommer ständigt få förklara dig och behöva stå ut med ett och annat påhopp, för det är så samhället bektraktar det. Klarar du det, så go for it…
#6 What if I am.. 
Eller så kan jag sattsa allt på karriären som skådespelare och bli den mupp jag trivs att vara…?