Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 6057 ggr
nykanin
0

Trött, svimma, jobbigt

Hej! Jag är en tjej på 15 år och 170 cm lång. Sen i somras så har jag haft de jobbigt med lågt blodtryck alltså att jag nästan svimmar då jag reser mig hastigt. Nu i somras så blev de så mycke att jag svimmade och gjorde illa mig… Nu börjar de blir riktigt jobbigt och jag är trött och har ont i huvet väldigt ofta. Några tips på vad jag borde göra??

Mvh Linnéa

Fridaaaa
0

Jag hade pratat med läkare.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cazzos
2

Prata med en läkare.

Har du ändrat dina matvanor? Kanske beror på för lågt blodsocker.

[innebandybitchen]
1

Jag hade också sådär och det var för att jag hade järnbrist i kroppen :) Jag gick och pratade med en läkare och sen fick jag dricka blutsaft och äta mat med mycket järn i. Fast jag struntade att dricka blutsaften för det var det vidrigaste jag någonsin druckit ;p

Scorpio97
0

Hade också järnbrist när jag svimmade ofta. Fick järntabletter och blutsaft, som jag fick äta/dricka i nån månad sen var dte bra. Sen fick jag rådet att äta mer järnrik mat, som tex blodpudding (:

Blutsaften är väl inte jättegod direkt, men den smakar inte hemskt enligt mig.

//Jessie

Afturelding
0

Jag har också lågt blodtryck, och får blodtrycksfall så fort jag ändrar ställning (från sittande till stående osv). Läkare gör ingenting åt det, eftersom att medicinerna kan ställa till det mer än vad de löser. Inte ens jag fick medicin, som var ett av de värsta fall han hade sett. Han tyckte att det var fascinerande att jag ens kunde stå upp.

Det du ska göra är att ha ett glas vatten vid sängen när du går och lägger dig, så att du kan dricka innan du ställer dig upp på morgonen. Sträck även på dig, och liksom "pumpa" upp blodtrycket med fötterna.  Helst ska du sträcka på dig 10 minuter innan du ställer dig upp, och det gäller alla gånger du ställer dig upp.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

nykanin
0

Jag pratade med en läkare idag tog blodprov och blodtryck men hittade inget som var annorlunda :) Så fortsätter de en längre tid så måste ja dit igen

Mvh Linnéa