Jag vill gå på gymnasiet ;o
#1 Varför? xD Det var ju kul, men så mycket plugg! Sista året var jättekul på min skola! Min klass fick göra "julkalender" (skådespel på scen) och sen var det utklädnadsshow, junitrofén (min skola tävlade mot två andra i olika grenar och min skola vann för 12:e året i rad, hihi), osv.
Haha tänker lite som Tilde.
#1 Varför? :O Går försa året och herre min skapare vad mycket plugg. Beror också på vilken linje man väljer osv, men det är mycket på samma gång.
#3 Äsch, själv går jag 2 gånger i veckan i skolan :p
#5 söta kaniner
#6 Tack :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Höm höm, vad hitta på? Har tråkigt. 
PJUM
#8 Har med tråkigt xD Vet inte heller vad jag ska göra. Ska dock snart laga mat men sen vet jag inte hehe så behöver med tips :D
#8 skype? :P
Julpynta nu för att må bättre.
#11 försök att inte tänka så mycket på det (jag vet, det är svårt men försök iaf)
#4 ja det kanske du gör, det lär också få konsekvenser ;)
LOOOOOOOOOV!!!!!!!!!!! <3<3<3<3<3
Skulle kunna sova 4 timmar till!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Less på idioter.
Kollat på Arga Snickarn, säger kanske allt?
Var sjukt svårt att hitta en julklapp till pojkvännen :O Hittade en till slut som tur var ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Har nu tvättat håret och är redo för morgondagen! (avslutning) 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Trots att jag lämnade en jag va kär i så måste jag gå vidare, ah. jag har en dejt imon.
Nu ska jag ut och springa i detta apväder. 
Ska äta sen frukost nu :D
Asso kan det bli värre?
Min halsmandlar är grymt stora som synns både ytan på och om man lyser in i munnen så är de stora röda med vita prikar på, detta gör att det gör ont att andas (genom munnen) sväja, hosta, osv.
+ att jag har feber, extrem hosta tät i näsan så jag måste andas genom munnen.
OCH NU BÖRJAR JAG FÅ ONT I ÖRONEN MED!
Och detta var sista skolveckan och vi ska få första betygen imöra (går i 8),
Så just nu är det pissit för jag är helt sängliggande
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
nöjd över mina betyg! gjorde trotsallt alla prov och alla inlämningar (som vi haft under hela terminen) på tredagar. de 3 jobbigaste dagarna i mitt liv, alltså i "skollivet". men jag klarade mig, 165 poäng slutade jag på :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#22 Ååå grattis!! :D
#22 Kul! :D
-------------------
Shopping sugen. Någon som vill skänka mig pengar? ;) haha
#23 #24 åh tack :D, hihi jaa :D
yay!!!!!!!!!! skype-time med kompisar sent på kvällen, kan det bli bättre?
ensam hemma,YAY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wow, han var världens trevligaste och snällaste killen dock kände jag inget :/
#28 Kan ta tid. Säger ibland inte klick med en gång :)
C i slöjd och D i idrott, och E i matte. ;3
ÄNTLIGEN LOV!! Nu har vi julshoppat lite, och ät äntligen hemma. Pappa var och köpte julgran medans vi shoppade, så nu ska vi pynta.
Jag önskar mig en sak som jag verkligen önskar mer än något annat, jag verkligen skulle bli jätte,otroligt glad om jag fick den.
#30 Bra jobbat :)
Vi ska inte ha gran i år, får inte plats haha :D
#31 tack :)
aww xD kanske en liten? ^^
#32 Får se om vi hittar någon liten i min sambos styvpappas skog i så fall :P kanske kan ha en pytteliten på bordet haha :D
#21 Precis så hade jag för typ 4 veckor sedan! Hur täppt som helst. Och de vita prickarna i halsen är halsfluss vilket du behöver antibiotika för att bli frisk. 
Jag var hemma i 3 veckor(!) :/
--
Fått betyg. Fick inga E:n eller F iaf. ^^''
#29 Väldigt sant, dock så vore det bra om man var attraherad av personen. (menar då alltså, tyvärr, på det ytliga sättet) :/
#35 Man kan utveckla det med, om man blir kär :)
Finns många som inte gillat sin partners utseende först men ändrat sig först :P Händer dock såklart inte alla gånger :)
Men du hittar den "rätta" tillslut :P
#36 Ja det har hänt mig många gånger! Hade till exempel en kompis som jag tyckte såg "ok" ut, alltså inget speciellt.. men när jag lärde känna honom så blev jag kär :) Var ganska ung, haha, men attaktion kan ju komma senare, som du säger.
Kvällshumor 

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
#36 Återstår att se :)
- Darren Criss
#41 Löjligt enligt mig att de ens har skapat en sådan sida xD
borde klä på mig och duscha, inför jordens undergång ;)
I SURVIVED ALL TIMES, COME ON 2012!
Måste börja packa.. åker för fasen på söndag! 
Juste, glömde. Man lever ju, inget verkar ha hänt! xP
depp depp depp, vill inte släppa taget om honom, typ så här sa han
"Jag är ledsen att jag har dragit ut på det men jag har velat att det skulle bli något och att jag skulle få något men har inte fått det
Har inte känt de riktiga längtan eller saknaden man borde ha efter någon för att det skall funka."
det jobbiga är att han ville han nåt, men fick inte de
#45: Jo att deras kalender startar om igen eller vad de nu var xD
-' Malin Hultman
#47 De har många "kalendrar" bestående av cykler. En sträcker sig så långt som in på 4000-talet :)
#47 Haha tur det x)
#48 Oj coolt! Så då har inte världen tänkt gå under innan dess enligt dem då. 
--
Klar med julklapparna. Imorgon fyller mamma år och då ska vi alla få fötterna gjorda hos en speciell fot-tant, bowla och äta etiopiskt (blä! pappa kommer där ifrån :p)
Förstår inte vad det är för fel på mig! sitter uppe hela nätterna typ 
handlat som bara den idag! tårta tårta tårta, fika fika fika osv osv osv. imon smäller de! 18år! :)

#51 Grattis i förskott 
#51 Grattis ^^ i förskott då!
Imorgon åker jag till Sverige!
Kommer dock att sakna min sambo :/
äntligen lyckats få in massa musik på min iphone utan att betala, phiuh.
#56 Hur lyckades du? :O
PJUM
Julafton imorgon!!!! Tänk om jag får en siribebis, fast det känns så hopplöst… :(
#57 Svårt att förklara, många steg och jag kommer inte riktigt ihåg helt ^^
Göra tårtor nu! :)
Jag är fortfarande i chock. Min lille bebis! Spåra flyger över allt, springer rakt fram i ösfart och hoppar allt. Inga problem med varken vattengrav, parkbänk, lådor eller rätuppståenden. Hon är precis som sin pappa! Åh :D
Min älskade Leo mår bra nu! Tack och lov! ❤
#57 du måste ha låtarna inlagda på datorn först och främst. Sedan öppnar du itunes och kopplar in din mobil i datorn. Din iphone kommer då komma upp i spalten till vänster, och då drar du bara låtarna till mobilen… något sånt iallafall
var så längesen jag la in musik i mobilen! spotify premium<3
#63 Så gör jag med :D
#63 ska man ha itunes på datorm också? :)
#65 Ja man laddar ner det gratis till datorn :) Sedan för man över via det :)
Körde pocket shock-it med mina bröder för första gången, har nog aldrig skakat så mkt innan :p självklart fick jag stöten också och pappa bara skrattar åt mig! :p
OMG jag är så sjukt otroligt glad
not all who wander are lost
En bra julafton trots att jag låg i soffan halva dagen pga. förkylning och hela köret. Nu hoppas man bara att jag kommer ha en bättre födelsedag och hoppas slippa all förkylning idag :D
-' Malin Hultman
Va uppe 07:20 för att dra till Elgiganten med far och bror, varsin tv blev de efter att ha köat i en kvart utanför :p
mmmmm….polkagrisar :P
#72 Vill ha ^^
´har precis handlat på Blue Fox :D
Börjar bli orolig för mig lilltå :O
MEN FYSKÄMS SÅ SÖT

Skaffat ny växt och en ny fisk till akvariumet :)
Min sambo har gjort rent & snyggt där :D
Fick fast tandställning där uppe igår… inte vant mig än om man säger så, haha!
- Darren Criss
Fruktansvärt trött, har vart flera sämnlösa nätter med galna dagar.. Kommer sova gott i natt!!
Magknip till max :S Ingenting hjälper :(
Fick ett meddelande från en kille i min gamla klasd xD Han bara "ööh kommer du ihåg när du målade mina naglar och vi lekte att du va våran mormor" HAHAHAHA jag orkar inte tänka tillbaka xD han försökte ta bort nagellacket med vatten.. Man bara: .___.
suttit i sisådär 40min nu och försökt epilera benen, vågar fan inte för att alla säger att de ska göra så förbaskat ont!
nu gav jag iaf upp,
Inte långt kvar till kista nu! :)
:D äntligen!!!!!!!!!!! har äntligen hittat ett gäng som inte lämnar någon i gänget utanför!!!!!!!! så jävla glad!!!!!
#84 Sa ju det.
Hm.. Finns så mucket folk jag älskar så mycket men aldrig träffar, synd, men det kanske är bäst så.. Mindre trubbel typ.
JAG ÄR FÖRSKYLD
kul att veta va? :))
Går in på den fjärde vakna dygnet o undrar varför jag plågar mig själv sp? Sen blie det sthlm o kista! Om 6 timmar ca :D men kistadagarna är inte föränn torsdag
Blev lite mer alkohol än vad planerat, håller på att göra lite kroketter och beasås nu och hoppas på att jag inte mår så dåligt imorgon.. isåfall få jag ringa mormor och fråga om vi kan käka en pizza tillsammans! 
Provade balsammetoden igår när jag duschade! Håret blev jätte lockigt och fint. 
När jag duschar med schampo blir lockarna jätte konstiga… men hårbottnen blev äcklig nu men måste väl vänja håret med bara balsam. :/
#90 Fått lära mig att man inte ska tvätta hårbottnen med balsam :s
Blev förkyld igår men hade dock väldigt kul och trevligt med alla mina bröder! :)
Så här sitter man med denna förbaskade förkylning och spelar wow.
Ni som har långa signaturer.
Tänk på att det kommer att kortas ner och att man bara kan ha max 3 rader :D
#91 Jaha :o Varför då? :/
Har på mig ett par jätte sköna mjuka strumpor! Åh :D
Och har nyss städat Lala och Tinks bur. :)
#91 Har jag alltid gjort och mitt hår blir sämre om jag inte gör det.
#93 Jag vet inte, men min frisör sa att det inte va bra att göra de :s
#94 Vet inte hur de är men min frisör sa att man inte ska göra de
#95 Man får kolla hur ens egna hår mår helt enkelt :)
#95 Jaha, okej :/
Gör maränger av de kvarvarande äggvitorna. :)
Hemma från indien nu!
Hämtade råttorna idag och fy vad jag saknat dem! Känslan när jag kom hem till min kompis som tagit hand om dem, när jag gick in i rummet där buren stod och mina 5 älsklingar flög upp på gallret när jag sa "heej tjejer" (med as pipig röst, ja ni vet).. Mina fina flickor!
I morgon bär det av att hämta kaninerna också. Sen är familjen komplett.
Det blir verkligen tomt utan djuren som fyller ens vardag och har gjort det typ varje dag i 5år. Usch vad jag saknat dem, och ändå var jag bara borta i 10 dagar..
Heeeej soooolnaaaaa
Jahapp, blir att gå på innebandymatch imorgon dårå 
Och baka tårta på fredag ^^
Är det någon som har nå tips på hur man vänder tillbaks dygnet?! är man tvungen att försöka dygna helt en natt eller? ^^
#101 Man lägger sig tidigt på kvällen eller går upp tidigt på morgonen, så blir man trött till kvällen sen, så brukar jag göra :)
Yey! idag kom min snygga Hunger games t-shirt! 
Men!!! Jg vill också gå på kistamässan :'( Sorgligt nästan….
#104 Villll ocksåååå!!! :( Jag hade tänkt det och stå i SRS (Svenska råttsälskapets) Monter och hjälpa till där, när jag sen insåg att jag skulle komma hem från resan när husdjursmässan redan var igång blev jag så besviken! Jag vill också!!! :( Det är så himmla kul när man går runt där och kollar på alla djur osv. Jag har varit funktionär i kaninhoppningen 3år i rad, men nu blev det inte så…
#105 så sorgligt!' Men aww stackars dig :(( hoppad du kan åla nästa år :) Jag har aldrig varit där, fast iår så vill jag det jättegärna fast jag måste ju åka tåg 5 timmar ensam och jag gillar inte att vara bland mycket människor heller.. Fast jag bestämde mig för att få manma eller pappa att åka med fast det gick inte, och jag vill inte tjata för jag har fått en del saker jag velat ha xD
#106 Du kan ju önska dig det i födelsedagspresent/julklapp eller något. Att du får en biljett till mässan med någon av dina föräldrar! ^^ Det skulle jag gjort! :P Nej jag förstår det, känns inte bra när man tjatar för mycket xD Det blir lite som om de tror att man inte uppskattar när man får något man vill ha, trots att man förmodligen gör det. :/
fan vad jag ÄLSKAR katatonia! (band)!!!!! sjukt bra!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D
Wey, fick hem mitt mobilfodral idag som jag beställde från amazon! :) fint!
#107 Jag gjorde det </3 fast önskade Siribebis mer och fick det så det va skitsamma just då xD
Ja precis :/
JAG ÄR ARG!!! På sims hade min sim fått tvillingar och bemästrat massa grejer och sånt.. SÅ STÄNGER MIN DATOR AV SIG!! OCH NEJ DET SPARAS INTE! 
Åh, jobbigt att inte veta hur man känner. Har träffat en ny kille, skitrolig och trevlig att smsa med och så. Vi har träffats 2 gånger och vi hade det jättemysigt igår.
Men känner inget, känns sjukt konstigt. Men tycker ju om honom :s
Borde man åka till sjukhuset? Trampade nyss på ett glas och fick en del glas i foten och är inte säker på om jag fick ut allting. 
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
#112 Man ska aldrig ta ut glas själv! Inte om det sitter en bit in :/ Så det bör du göra.
#112 Usch då, ja det tycker jag du ska göra! Hoppas det blir bra! :)
En kille i min klass trampade på en glasbit och den gick rakt genom skon.. Han vägrade leta reda på någon vuxen eller något :s
Jag vet inte hur många glasbitar jag fick ut, och heller inte hur många jag fick in. Borde väl känna om jag har mera i foten? Känns inte värt att åka till sjukan om jag inte är säker på om det finns kvar..
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
#115 Det är ju farligt ifall det är kvar några små, ifall det blir inflammerat. Jag skulle kolla upp det, men du bestämmet hur du gör!
#115 Det kan bli infekterat, inflammationer osv så det bästa är att göra det. Inte kul att få det :S
Vad kan hända i värsta fall om en inflammation uppstår? Blir väldigt osäker nu, kan ändå inte ta mig till sjukhuset på något sätt… blir nog att strunta i det :/
#118 Kan bli att du får gå på antibiotika/pencilin osv om det blir riktig infektion. Och är det en glasbit kvar, som du inte känner kan det ligga och irritera osv.
Man ska verkligen inte ha linser i ögonen när man är sjuk, det känns. Usch.
Läser tävlingsreglementet för kaninhoppning. Domarkurs i vår! :)
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#119, Infektion kan hon bara få genom virus.
#122 Nej man kan få infektion ändå. Det sa de till mig på sjukhuset.
Man kan få infektion i sår.
Du tänker nog på virusinfektion men det är inte samma sak
#123, Man kan få infektion och inflammation. Infektion är såsom förkylning, influensa, blodförgiftning, gulsot o.s.v
Inflammation är t.ex om man överansträng en kroppsdel, att man fått ett öppet sår som det kommit in bakterier i o.s.v
Lite smått ledsen och JÄVLIGT nervös….. han har fortfarande inte svarat. Jag dör inombords.
trött och glad för nu är jag hemma från ett underbart kista! 
#124 Man kan få infektion i sår osv.
Står det på "vårdguiden", som jag gissar att du har kopierat ifrån? Ser ut som det. Står att om man får in bakterier i ett sår kan man få infektion.
Infektion betyder att skadliga mikroorganismer, som bakterier, virus eller svamp, har kommit in i kroppen. När ett smittämne passerar kroppens första skyddsnivå, som finns i huden och i slemhinnorna, reagerar kroppens försvarssystem och en inflammation startar.
#127 Öj, jag orkar inte diskutera mer -.- Jag har inte kopierat någonstans. Men min pappa har jobbat på ambulansen innan. Han sa att det var så, men du har säkert rätt som vanligt. Nu vill jag inte diskutera mer, för det förstör tråden :)
#128 Handlar inte om det, säger bara vad som står på den sidan och vad läkarna sa till mig när jag bröt fingret :) En mycket duktig läkare ^^ Så handlar inte om att "jag har rätt", det var du som började tjafsa om det, och jag skrev hur det ligger till :)
Och tyckte bara det kom därifrån, för såg ut som det, då det stod iprincip så på sidan :)
Man måste ju kunna diskutera utan att bli sur och anklaga folk för att "vilja ha rätt som vanligt" ect.
Sa att det var slut på disskutionen, men du ska väl alltid ha sista ordet? :)
Har gjort jordgubbsmousse och två chokladtårtbottnar idag! Ska sättas ihop på söndag och täckas då.. 
#130 Detta är ett klotterplankt och ett diskutionsforum = man har rätt att svara personen. Så det handlar inte om att ha sista ordet. Man har rätt till att säga sitt så länge man inte hoppar på någon osv.
Så det handlar absolut inte om att ha sista ordet om du tror det :)
Nej nu ska jag se lite film! :) Men lär väl somna som vanligt xD
Ja det är ett diskutionsforum så länge man diskuterar i en tråd där det handlar om infetion och inflammation, om det är det man nu ska diskutera om. Det förstör tråden att diskutera om något annat när inte tråden handlar om det. När jag sa att vi skulle sluta diskutera så lärde du ju säga något mer såklart, varför? Jo för att du ville ha sista ordet? eller varför annars?, när du ändå inte ska diskutera om infektion och inflammation här. NU tycker jag att vi slutar diskutera och du behöver inte skriva någon mer efter det här. Starta en egen tråd isåfall. :)
#134 Detta är ett klotterplank, vilket betyder att man får diskutera det man vill, valfria ämnen stort sätt ^^, Det är det som planket är till för, att man får skriva stort sätt vad man vill :)
NEJ säger jag, lyssna, det handlar fortfarande inte om att ha sista året, respektera det. Nu fortsätter du ju själv.
Har sagt mitt ang detta nu.
#135 Ja, det är ett klotterplank men jag tycker ändå att det förstör tråden, jag är inte den ändå som tycker det e drygt med dina disskutioner hela tiden. -.- JO DU VILL NOG HA SISTA ORDET ;) respektera vad? :o
Andas människor!
I klotterplanket får man skriva vad man vill som inte bryter mot skrivreglerna och detta är ett diskussions forum ja, det innebär att man får diskutera. När man skriver något här på forumet får man vara beredd på en diskussion. Men man måste vara fler för att kunna hålla uppe en diskussion, om ena parten då inte vill diskutera så får man acceptera det och gå vidare i livet, för man kan ju inte tvinga någon att diskutera, eller hur? Och det finns hur som helst ingen anledning till att kasta ur sig otrevligheter. :)
Nej nu ska jag se film, vet inte vilken men hittar säkert någon bra :)
Någon som har tips på bra film? :)
#139 himlen är oskyldigt blå var nyss på tvåan. :)
#140 OKej :) Dock har min sambo tvn så får bli på datorn ^^,
#141 Kollade precis klart på "The perks of being a wallflower" med bl.a Logan Lerman, Emma Watson och Paul Rudd i rollerna, väldigt fin historia faktiskt! :)
#142 får kolla upp den! :)
Någon som ska kolla på The lord of the rings ikväll?:)
#145 Haha, vad söt! Vilken ras?
#146 Tack :D Lejonhhuvad kaninkorsning :)
#147 Aha, gulligt! 
Någon social och rolig människa som vill skriva lite? Pma mig! :)
#148 ^^,

Min storebror och hans sambo fick en dotter för några dagar sedan, hon är bara några få dygn gammal och de la upp en söt bild på facebook idag där min broders fyra åriga son stolt håller i sin lillasyster! Åh, blir så glad, barn är så mysiga och lite extra speciellt är det eftersom det blir min brorsdotter. Nu fattas bara en systerson så har jag allt.
Femte syskonbarnet för mig nu, och alla är från 0-5 år 
#151 Grattis till dem! :)
#152 - Tack! 
Åeh, en kille jag började smsa med idag, glömde nämna att han hade tjej. lol megafail.
Ska tatuera mig på måndag.. börjar bli lite små nervös tror jag ^^
#151 aww grattis :D Jag vill ha en bebis fast jag vill inte föda den så det blir lite svårt..
#156 Hahaa jag tänker precis likadant hahaha!
Ska la träffa söte idag, om han svarar. Han bhar blivit seg på de nu på sistone…
#175 Hahaha xD Jag kollade på mammor som föder barn på tv här om dagen, och j*vlar vad dom skriker och gråter ;o
Hahaha roligt att killen jag träffade innan och va dökär i men som inte kände samma för mig och jag därför slutade träffa.
Ja. Han har börjat gilla mina bilder nu. Det gjorde han inte innan.
Dude, you had me - and you lost me.
Fy jag har otur såhär sista dagarna på lovet.. Först biter hamstern mig så det bara forsar ut blod, sen har min nacke spännt sig så sjukt så jag inte kan röra den.. Skitsak!
Lost i huvet idag, pga allt som är med skolan nu :S
Kan man köpa lugnande eller sömntabletter om man är under 18 på ICA eller liknande?
Skitkul… Hittar inte mina nycklar! D:
PJUM
#163 Nej, det kan man inte. :)
#163 Finns väl inget lugnande eller sömntabletter receptfritt?
Man måste vara minst 18 för att köpa läkemedel i matbutikerna :)
Men Alvedon kan man ju köpa om man är under 18? Finns ingen lag på det ju..
#167 Dock är alvdon och sömtabletter/lugnande inte samma sak direkt :)
Många matbutiker har 18 årsgräns på all läkemedel, även alvedon, ialla fall häromkring :)
#168 Jaha, okej. Är väl olika från stad till stad då. :) Så, vart kan man annars få tag på lugnande? Utan att föräldrarna blir inblandade? :)
tar en liten paus från iFokus eftersom min dator nästan är paj! Den laddar i 100 år och jag känner mig inte så sugen på att sitta inne på ett forum då ;)
äntligen lyckas jag slå på fx lighting på min alienware m15x!!!!!!!!!! :D yay!!!!!!! tekniknörden fixade det :D
Bio imorgon dårå. Berättelsen om Pi i 3D 
Och nu har jag feber.
#172 Åh, den filmen är fin!
Ska lägga mig och kolla på film nu. Skola imorgon!
Någon som har några tips hur man får en killes uppmärksamhet (jag går i 8an, han går i 7an)