Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 2281 ggr
Zorro_Tiger
0

Leka helahavet stormar...

Tjena Tjena!

Den 19 Januari kommer min 2 bästa kompisar över (00:or precis som jag) och två killkopmisar (99:or) och så ska vi "festa" lite. Musik är fixat fast jag tänkte på vad man ska göra? Hela havet stormar och fiskedamm är ju precis inte aktuellt ;)

Vi kommer förmodligen sitta och prata en hel del men ja, Vad gör man liksom? Dansa käns lite sådär. Kan garantera att vi kommer skratta väldigt mycke då vi alla är ganska roliga av osss eller vad man säger, Haha :P Jag känner de 2 killarna som om de vorde mina bröder, Hon ena tjejen har träffat dem 1 gång och den andra tjejen aldrig.

Men ja, Har ni något tips på vad vi kan göra? Film är uteslutet då värken ajg eller den ena kille kan sitta still en hel film.

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[134643]
0

Vad är det för fel med hela havet stormar? Jag förstår ifall ni är inne i den tiden där hela havet stormar är otroligt töntigt, men det är faktiskt störtkul! Jag har verkligen kommit över den tiden, och kan båda leka barnsliga lekar, vara barnslig och göra bort mig, det blir mycket roligare då :)

Annars finns ju dansstopp, sanning eller konsekvens, "jag har aldrig.." och skattjakt :3

[Annica.78]
0

Kanske sällskapsspel eller kortspel. T.ex. twister är rätt så roligt.

[rocklover]
0

sanning elr konsekvens är sjukt kul!!!! minns att tjejerna o killarna möttes ngn dag i veckan o körde det, det var skit kul!!!!!!! annars är ryska posen kul ;). :3

[Tilde]
0

Jag körde ett drickspel förut (men ni kan ju byta ut alkoholen mot godis, läsk, eller något mindre gott Flört), då man sitter i en cirkel och slår en tärning. Man slår bara en gång var och ger sedan tärningen till nästa, men det ska gå snabbt! Den som slår en sexa får välja en person som ska dricka/äta… Medan den personen dricker/äter så fortsätter tärningen att gå runt tills nästa person får en sexa och väljer en ny person som ska dricka/äta. Man kan ju göra om det till en tävling, t.ex. dela upp sig i två lag med en godisskål var.. och den som har slut på godis först vinner. Tungan ute

En annan rolig lek är också med tärningar.. Går ut på att man tävlar i två lag om vilka som kan äta upp sin chokladkaka först - med kniv och gaffel! Den som får en sexa får börja skära/äta och laget som blir klara först vinner. Vissa kör så man ska klä på sig en hel rad med utklädningskläder innan man får börja skära upp chokladkakan. Jättekul (och GOTT) faktiskt! :)

Zorro_Tiger
0

#1 Vi tycker inte det är speciellt kul, Inte det minsta töntigt men vi tycker inte bara det är kul, Hehe ;) Men tack för ideen ändå!

#2 Min kompis har ett spel som heter med andra ord som vi kanske kan spela, Tack för ideen!

#3 Men typ sanning eller konka hade vi kunnat köra! Men vad är "Jag har aldrig…" ? :/

#4 Det där med att käka så mycket tror jag inte är bästa idden då jag tänkt tona ner på godis och sånt lite men tack för ideen ändå!

[Tilde]
0

#5 Ni kan ju byta ut det mot något som inte är onyttigt :) Charader är ju en annan rolig lek. Eller ett eget "så ska det låta".

Zorro_Tiger
0

#6 Charader och typ komma på låten med charader eller nåt, Tack så himmla mycket för tipsen!

Jag ska vara ärlig och berätta att jag är lite småkär i den ena kille och visst, Han gillar mig som kompis och så men jaja, Vill iaf att det ska vara en rolig kväll och så så att det inte blir värsta pinsamma tystnaden och sånt, Hehe…Kanske lite pinsamt men ja, Det är bättre att förbereda sig för mycket änn inte alls :)

[134643]
0

#5 "Jag har aldrig" är egentligen rätt tråkigt, men det är underbart när man vill lära känna folk. Det är helt enkelt att någon säger t.ex "Jag har aldrig kissat i en pool", har man någonsin kissat i en pool räcker man upp handen, har man inte det räcker man inte upp handen. Sen är det nästas tur att säga något, typ "jag har aldrig rökt", osv osv. Desto bättre fantasi man har desto roligare blir det såklart ^_^

[Annica.78]
1

Charader är en sinnesutvidgande lek och övning som går ut på att en deltagare ljudlöst ska illustrera något enbart med hjälp av gester och kroppsspråk. Ofta består deltagarna av medlemmar i en grupp, som i förväg skrivit ner det som ska illustreras på lappar.

Zorro_Tiger
0

#8 Okej tack för beskrivningen :)

#9 Va?

[Annica.78]
0

Skulle förklara lite vad charader är för ngt men det blev nog för mycket….Har du sett gäster med gester på tv? Dom får titta på en lapp där det står en mening, därefter ska dom göra det som står på lappen utan några ord och bara använda kroppen.

Zorro_Tiger
0

#11 Jag vet vad scharader är men tack ändå (?) ;)