Dåligt självförtroende
Tips på hur man boostar sitt självförtroende? 
På Självkänsla iFokus kanske du hittar något 
Ändra ditt tankesätt. Min kurator har pratat om det här hur mycket som helst haha, istället för "åh, fyfan vad dåligt jag är", tänk, "tja, nästa gång gör jag det bättre, och det kunde varit mycket värre". Tänk positiva tankar om dig själv, kolla dig själv i spegeln och le, ha kul och gör saker som du är bra på :)
Skriv ner alla saker som är bra med dig och som du är duktig på! Det kan vara allt från att du är bra på att passa tider till att du har fint hår. Ha den där listan på ett bra, synligt ställe!
En annan sak som ofta hänger ihop med dåligt självförtroende är att man ofta inte möter blickar och sådana saker för att man inte tror på sig själv och att man klarar av saker. Utmana dig själv! Nästa gång du går på stan, möt blicken hos tre människor! Nästa gång, lägg till ett litet leende! Hälsa på grannar du inte hälsar på tidigare, prata med någon ny! Gör något du inte vågat tidigare! Du kommer märka hur ditt självförtroende växer för att du inser att du klarar av mer än du tror.
Sedan hänger ju självförtroende ofta ihop med hur man mår i övrigt. Mår du dåligt är det kanske en bra idé att hitta någon att prata med.
Slutar bry sig om vad andra tycker och kör sitt egna race samt ser sig själv som något cool. :)
Kan ju berätta lite om vad jag gör för att "boosta" mitt självförtroende:
Varje morgon går jag upp direkt till speglen, Japp med morgon frilla och allt
Men iaf säger jag saker som " Gud vad snygg jag är!" "Har inte jag gått ner något kilo?" "Men gud vad jag ser fräsch ut idag!", Högt och rakt ut framför speglen.
Sedan har jag små lappar överallt i mitt rum där det står små citat som "You say nobody's perfect, then you have not met me!" "Hatar du mig? Vänligen ta en nummerlapp och vänta tills jag bryr mig."
Sedan finns det en viktig sak att tänka på, Ta för dig! Det är ingen som kommer att ge dig självförtroende i ett paket precis, Du får själv skaffa dig det. Var trevlig mot de som hatar dig. Ett "Trevlig helg!" är ju aldrig fel, Förmodligen kommer de inte svara för de blev så paffa, Skit kul att se deras miner
Men det viktigaste är att vara dig själv och att aldrig låta någon stoppa dig, Kör ditt race och bromsa in när du känner för det.
~Be true, Be you <3 ~
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"