Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 807 ggr
Anonym
0

Måste bara få skriva av mig

Seriöst, i skolan så är vi 4 stycken i ett "kompisgäng" typ, en utav dom Sara då, har alltid haft något emot mig och är alltid jättetaskig mot just mig, hon tar varje chans hon får och typ "skämtar" fast jag vet att hon egentligen menar det, om hon ska berätta en sak för någon annan så säger hon alltid "Jag berättade ju det imorse på busshållsplatsen. Eller oj juste! Du var ju inte med." Och håller på med det jättelänge så jag får stå där och känna mig som en jävla idiot. Alltså okej om det händer någon gång men det händer varje gång jag inte åker buss typ. Och idag så såg hon en text där det stod "ful" och hon ba "(mitt namn) den här passar ju dig!" och knuffade till mig med armbågen. Hon blir sur så fort jag gör någonting själv med Hanna (en av dom andra), men jag fryser ju aldrig ut henne som hon gör mot mig. Varje gång jag tillexempel lyssnar på musik med Hanna så blir hon assur, men jag pratar ju fortfarande med henne och så, och varje gång hon lyssnar på musik med henne så ignorerar hon mig och typ pratar om saker som jag inte vet. Hon vill typ ta dom ifrån mig och göra så att jag mår dåligt, och guess what hon har lyckats. Jag vill inte vara vän med henne, men jag måste ju för att kunna ha kvar dom andra, 2 år till måste jag stå ut..

kiiraa..
0

känner igen mig i det där. hon kanske har dålig självkänsla elr ngt? ( vet inte riktigt vad ja skulle komma fram till med att hon hade dålig självkänsla men aa)

det finns inga andra du kan va med?  tycker de andra att det är okej eller märker dem inte av att du tar illa upp?

Zorro_Tiger
0

Såna osäkra skitar är det bara att flytta ur vägen, "Du kan ödsla tid på att hata mig så lever jag sålänge, Deal?" Haha nej men seriöst, Låt inte någon hindra dig från att leva ut och vara precis så som du vill vara! Låt aldrig någon hindra dig, Va precis som du vill vara. Sen är ju det bästa man kan göra att vara extra trevlig mot Sara, Ett "vad fin tröja" eller "trevlig helg!" på en fredag är ju aldrig fel, Visa att du inte sjunker till hennes nivå.

~ You say nobody's perfect, then you have not met me ~

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

coffealover
0

Vad heter du? Var bor du? Hur gammal är du? Jag vill bara veta för att jag kanske kan hjälpa dig :) har typ hamnat i samma situation :(

Anonym
2

#3 det spelar väl ingen roll hur gammal hon är, vad hon heter eller var hon bor? Du kan ju hjälpa henne ändå

coffealover
0

#4 Det känns alltid bättre om jag vet vem personen är innan jag hjälper den

Quenzi
0

Prata med henne, fråga henne VARFÖR hon gör som hon gör, för det känns som att hon borde ha en anledning.

PJUM

coffealover
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Alla har ju en anledning till varför dom gör som dom gör och det är ju bara att försöka lista ut varför dom gör det…