Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 940 ggr
[QueenNon]
2013-01-12 00:46
0

Vad är hennes problem?

Jag har en kamrat, som jag står nära. Varje gång jag säger något fel rättar hon till mig HELA tiden! Jag orkar inte ha en autocorrect med mig hela tiden! Jag vill kunna prata utan att tänka "kommer hon rätta mig nu"? Det är jätteirriterande. Hon tror alltid att hon bestämmer,hon är t.o.m ett halvår yngre n mig och hon borde visa lite mer respekt. Hon brukar vara hård mot andra, säger till mig att jobba (för att jag ska bli klar).  Men jag väljer själv hur jag vill ha mina betyg! Skrikandes

I lördags, skulle jag och hon äta lunch tillsammans. Men jag hade nyss kommit från Finland och blev sjuk! Jag ringde upp henne och hon ifrågesatte mig hela tiden. " Det är bara en liten lunch", "du blir nog frisk snart" os.v. Hon tvingar mig nästan att gå. Det är ej den första gången!

Vad tycker ni jag ska göra?

[texel]
2013-01-12 00:54
0

Säg till henne, det kan bli ganska akward men vad kan man annars göra.. Jag brukade vara den personen och jag hade velat att någon sa till mig..

Zorro_Tiger
2013-01-12 11:27
0

Du accepterar vad hon gör om du inte säger till henne, Ditt val om du vill ha det såhär eller inte, Säg till henne är mitt råd!

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Geru
2013-01-12 14:10
15

Alltså, jag förstår problemet, men jag ser inte hur att din ålder skulle göra att du ska ha mer respekt?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

loviisa
2013-01-12 14:20
1

Säg ifrån på det du stör dig på!

lovisa

[MiniPim]
2013-01-12 16:20
0

Säg ifrån som #4 säger, och lyd henne inte. Visa att du stör dig på det hon gör.

NinjaMajsi
2013-01-12 17:18
1

Vissa  människor är så. Handlar inte alltid om att hon vill bossa över dig, men alla människor är olika. Har också en kompsi som är sådan. Jag själv är tvärtemot, försiktig om att säga till om allting och söker aldrig upp kontakt med någon till exempel.

Man får acceptera varandras olikheter. Det är så det funkar, det är inte säkert att hon gör det för att hon vill bossa över dig eller att det är hennes mening att bestämma eller tvinga dig.

Personer är olika, antingen accepterar du att hon inte är som dig eller så kan du väl säga till henne o ändra på sig. Vilket jag bara tycker är korkat.

[Taxie]
2013-01-12 17:19
0

Hon har kontrollbehov verkar det som. Hade själv en väldigt nära vän med stort kontrollbehov över mig. När jag träffade min pojkvän och försökte umgås med honom så blev hon sur och börja kalla mig massa saker samt spred rykten för att jag inte ville va med henne. Medans hon kunde vara med sin pojkvän och jag sa inte till henne att hon inte fick det. Samt att hon blev sur om jag inte var med henne och det var nästan varje dag under vår vänskap. Sen bröt vi kontakten för ca 3 år sen efter att ha varit bästa vänner i 5 år. Är fortfarande tillsammans med pojkvännen. Du får göra hur du vill.. men de bästa vore om man kunde prata med henne eller säga upp kontakten. För det är jobbigt att ha en vän med kontroll behov. Och jag trodde aldrig att jag skulle bli av med min f.d vän.