Kompis som är sur
Alltsååå. Nu är jag arg igen!
Det är en tjej som varit j*vligt irriterande sen 3an och jag har bråkat MASSA med henne. Hon är så himla elak, hon söker uppmärksamhet och allt.
Jo men det är så att nu så skriver hon elaka saker på en kompis bild, och jag frågar henne vad som är problemet. Så är hon arg på mig?!! ALLTSÅ GUD!! IGÅR SKREV HON ''SÖTISS PUSS PÅ DIGG <3333'' på en av mina bilder!
Man vet ju inte om hon är glad eller arg på en!! I skolan brukar hon komma fram och krama mig när hon känner för det, men så fort hon får någon på sin sida så börjar hon vara elak mot mig och många andra.
Jag vet inte vad jag ska göra längre, jag ber henne om förlåtelse för INGENTING exakt varrannan vecka.. hon är så himla falsk och jag vill inte vara hennes kompis över huvudtaget, men mitt i allt tror hon att vi är bästisar så kommer hon och kramar mig!!
Jga och min kompis sa till våran lärare, och våran lärare sa ''ja det är så att hon kanske har det svår hemma''.. och jag vet att hon har det svårt hemma, men varför blir hon så arg på mig utan någon anledning? Nu skickade hon en vängrej på FB också. Vad är hennes problem? Vad ska jag göra? Jag vill inte vara elak mot henne när hon kommer och kramar mig och pratar osv men jag vet inte längre.
Hon skvallrar om allting, vad man än gör så är hon i farten, alltså gud vad jag är arg! 
Utifrån vad du skriver så låter det nästan som om hon är bipolär. Alltså att man ändrar humör väldigt mycket, antingen är allt botten eller så är man superglad. Det är ju ingen hon kan hjälpa i så fall.. :/
Usch vad jag känner igen detta från en tjej som gick i min klass :( Ena sekunden var hon jättesnäll och man var kompisar, men så fort någon annan dök upp blev det 2 mot en och plötsligt var man inte så bra kompisar. Denna tjej hade väldigt dåligt självförtroende (förstod man och märkte senare när vi var äldre) så det kanske är precis vad det handlar om i ditt fall med?
Vet inte riktigt vad jag ska säga eller vad jag hade gjort, men gör som du känner för och va inte med henne om du inte vill! Riktiga kompisar gör inte som hon :)
#1 Jaha.. nej då är det ju inte hennes fel! Men nu när jag lugnat ner mig lite så kan jag säga att eftersom att hon har det svårt hemma osv så kanske det inte äär konstigt att hon är avundsjuk och skryter och är så elak!! Men jag förstår ju varför hon inte visar det på någon annan än mig och min kompis… så himla irriterande! :(
#2 Ja visst är det jobbigt.. :( Precis så, ja det är nog så att hennes självförtroende är lågt.. Hon har varit så elak mot alla så ingen gillar henne längre, utan typ hånar henne för minsta sak och då så sjunker ju självförtroendet mer säkert..
Ja jag ska strunta i henne för det mesta. :)
Om hon inte var såhär pga anting det #1 skrev eller för att hon har det svårt hemma och faktiskt blir mobbad så skulle jag lätt kunnat säga åt henne att jag inte vill vara hennes kompis längre.. men svårt är det..
Jag tycker snarare att det låter som att hon är en väldigt osäker person. Och vad spelar det för roll om man har det svårt hemma? Bara för det får man inte bete sig hur som helst, och misstänker lärarna att hon har det svårt hemma så tycker jag att de ska hjälpa henne istället för att acceptera ett dåligt beteende.
Nä du, jag tycker inte att du ska slösa energi på såna som henne.
#4 Jamen det kanske är det.. Ja vi sa det till våran lärare vi sa ''men varför tar hon ut det på oss då? vi är ju precis som alla andra'' (inte när det gäller stil och sånt då, utan som människor) och då säger hon att hon förstår fast att vi ska ge henne en till chans..
Allvarligt talat har jag gett den här människan över 40 chanser sen 3an..
Nä det ska jag inte göra heller, iallfall försöka :)