Områden i Malmö
Jag vill gärna veta vilka som är de lite finare områderna i Malmö? :) Funderar nämligen på en lägenhet/ett radhus där då priserna i Danmarkk är helt insane.
Sambon är väldigt noga med att bo på ett fint område, så vill gärna ha lite hjälp då jag inte alls känner Malmö.. 
Ingen som bor i/känner till Malmö? :(
linhamn, bunkeflostrand & västra hamnen :) i stort sätt alla lägenheter som ligger i centrum är svindyra.
Annars är ju Lund mysigt. :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
#2 Så länge det inte handlar om massa miljoner är det ok. Vi ska nog "bara" ha en 3:a.. Ska kolla upp de områderna, tack! :)
#3 Mjo, men vi vill gärna bo i just Malmö (om det blir i Sverige) för det är så enkelt att pendla mellan Malmö och Köpenhamn :) Lund är lite svårare att ta sig till.
#4 Aa, det är ju sant :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
#4 - Fråga om du har någon yttligare fråga så ska jag se om jag kan besvara den! Min bästa vän bodde i Malmö förra året bla, och nu ska hans morsa flytta till ett av de finaste kvarteren i Malmö, så han är ganska insatt i staden. :P
Vill ni bo fint och lugnt så rekomenderar jag Lomma. Finns mycke villor och så där. Har bott där själv och trivdes. De ligger mitt emellan Lund och Malmö, nära vattnet med en vit lång sandstrand.
#6 Vad är det för område? :P
#7 Hmm tror det är för långt bort då vi enkelt vill kunna pendla in till Köpenhamn, t.ex. om min sambo fortfarande jobbar kvar där han gör. :/
okej. Tror malmö är dyrt, men du kan ju ha tur och hitta nått till bra pris
#9 Vi har hittat jättesnygga ganska stora lägenheter för runt 1 milj :) Fast vet inte så mycket om områderna dessa ligger på.. så det är ju bra att veta om man "bör" bo där eller ej. 
Rosengård är vell de stökigaste området om man ser på nyheterna osv. Jag har vart i malmö flera gånger men även rosengård värkar ok tycker jag.
#11 Skulle aldrig bo där, efter allt jag har läst och hört.
Fast det är mest min sambo som är supernoga med området.
#11 haha okej =)
#8 - Bunkeflostrand. Vad är det för områden ni hittat lägenheter i? Kan höra mig för om det är bra områden om du vill. :)
#14 Nu minns jag inte alls.. :( Men jag kan skriva när vi hittar någon snygg lägenhet igen! 
#15 - Ja, gör det du =)
Jag bodde i Limhamn 99 till 07 och nu bor min syster där med sin kille (avis på henne
). Jag tycker att det är ett jättefint område. Men som #2 skrev så är det rätt dyrt x)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#17 Kan kolla upp :)) tack för tipset
Min mormor var uppfödd i Limhamn, där är superfint! ^^
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Limhamn, fridhem, bellevu som är finare, sen finns de lägenhets områden i stan som är kanon fina som västern, Stortorget och liknande :) Bunkeflo och dit är utanför Malmö och då är de enklare att pendla fråb lund :)
#20 Tack så mycket! Ska skriva ner dem. x)