Vilken klass går du i?
Vilken årskurs går ni i? :) Ni som går på gymnasiet, vilken linje/inriktning och trivs ni i skolan?
Jag går ettan på naturbruksgymnasium, inriktning djurvård. Jag trivs väldigt bra på min skola. Jag avskydde grundskolan men gymnasiet är riktigt kul! Bor även på skolans internat, så det är ju mitt hem också, därav att det är så kul. 
Hittade ingen liknande tråd ..
Jag läste sista året på gymnasiet inriktning djurvård, men jag hoppade av och läser nu på distans på Komvux istället. Linjen och skolan var det absolut inget fel på, men blev riktigt skoltrött och kände att gymnasiet inte var rätt väg att gå för mig.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Går 9:an, har sökt sam-sam till hösten, skulle egentligen vilja gå sam-media men fanns inget bra gymnasium i närheten tyvärr :(
#1 - Okay, vad pluggar du till nu då? :)
#2 Aw, synd. :< Min skola ligger 1 ½ h ifrån mig, men jag bor ju på skolan så. x)
Jag går i nian 
Ska förhoppningsvis börja på Öknaskolan till hösten 
Jag går i åttan :)
går i ettan på plusgymnasiet, estetlinjen, estetik och media (Reklam och webb om man ska vara sån och gå efter deras namn). Trivs med lärarna gör jag, men inte riktigt med mina klasskompisar tyvärr men jag skiter i det och har min kompis i klassen och kör på dessa tre år. I tvåan ska jag välja att gå inriktigt foto 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Jag går i åttan, börjar i nian efter sommarlovet! ;)
#4 - Vad kul! Vilken inriktning kommer du att gå?
#5 & #7 - OK.
#6 - Synd att du inte har så många vänner i klassen, men alltid bra att du iallafall har en! Åh, vad kul med inriktning foto.
Fotograferar du mycket i dagsläget?
Jag går sista året på barn och fritidslinjen så jag tar alltså studenten till sommaren 
#8 Vi går ju i samma klass, haha. 
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#10 - Haha nej vad kul! Hur länge har du vetat att det är jag?
Hade inte en susning om att det var du, haha! 
Hur trivs du i våran klass då?
#12 - Snoka lagom va. 
Jag trivs också jättebra! Synd att den underbara sammanhållningen i klassen som vi hade i början av terminen är borta nu dock. Nog för att det är god stämning, men det är verkligen grupperat, även om alla kan prata och skämta med alla. Det är en bunt fantastiska individer de slängt ihop till en klass, enligt mig. 
#13 Ja, fast det blir nog lätt så när en bunt nya människor träffas och ingen känner ingen, att man är med varan allihopa i början. Sen när man lär känna varandra blir det nog lite mer grupperat.
Men tycker också som du att det är bra att man fortfarande kan prata med allihopa. Och om kompisen man brukar vara med är sjuk och man inte vill sitta ensam i matsalen t.ex. så kan man ju bara sätta sej bredvid vem som helst i klassen utan att det känns konstigt. 
Sara
#14 - Ja, men bara för vi lärt känna varandra bättre nu borde det inte vara så grupperat. Jag vill inte namnge någon helt öppet, men det finns flera i klassen jag gärna hade umgåtts mer mer, som sluter sig till några få vänner. Problemet med detta är ju att drar vi oss in i ett gäng redan i ettan, lär vi ha en grupperad klass resten av gymnasiet. Därför tycker jag alla borde försöka börja prata med alla igen. Man behöver ju inte umgås med alla jämt, men tycker det har blivit ganska grupperat, och det har jag hört andra klasser säga om våran klass också.
Precis. Speciellt vi på internatet, vi har ju ännu bättre sammanhållning mellan oss. 
#15 Ja, fast man får väl försöka ta hänsyn till att vissa kan ha svårt för nya människor också. Typ svårt att känna sej trygg med vissa personer som man inte brukar prata med. Jag är lite sån, hehe. Håller mej helst till de jag brukar vara med, men försöker ändå att prata med andra. Har lätt att känna mej "obekväm i situationen". 
Sara
Jag går i sjuan men jag ska nog byta skola den här terminen, det känns som att mina förra 'bästa kompisar' eller kompisgäng som vi kallade det har försört min skolgång -.-
Nej men, jag är ovän med nästan alla tjejer i klassen och det har krävt så mycket tid så att jag knappast kan koncentrera mej ;S
Isf, ska jag nog börja på en skola någon mil utanför stan där min kompis (som är ett år yngre) ska börja, har ganska många som jag känner där också. Bara det att man ska övertala sina föräldrar att ringa till den andra skolans rektor……..
Juste, någon som vet om man kan gå om sjuan? 
#16 - Jo, jag säger inte att alla måste umgås med andra. Men jag tycker det är synd att det är så grupperat.
#17 - Vad jobbigt att dem förstört din skolgång! Minns så väl när jag gick i högstadiet. Herregud, vad jag ville slippa eländet… Hoppas dina föräldrar går med på att du byter skola nu då. Ja, du kan gå om sjuan. Men har du möjlighet tycker jag du ska hoppa upp i åttan iallafall. Varför ska du gå om, för att hamna med din yngre kompis? 
Går andra året på gymnasiet inriktning media. Suuuperbra skola! :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ja, det är jätteroligt!
Jag fotograferar nästan varje dag, säljer bilder och massa annat. min fotohemsida kan du hitta här under om det nu är intressant.
Medarbetare på Djurfoto
#19 - Okay!
#20 - Jag kollade din portfolio, jättefina bilder!
Skrev en text fförut som tydligen inte kom med, men jaja :') #21 tack!
Medarbetare på Djurfoto
#18 Ja, jag förstår du tycker så. :P
Sara
går i 9an och har sökt in till naturbrukslinje inriktning djurvård :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag vill bara lämna ett litet råd till alla som skriver i denna tråd, PLUGGA PÅ!! tänk inte "jag gör det sen" för allt bara hamnar på hög och ingenting blir gjort.. utan kämpa och plugga! speciellt ni som går/ ska börja på gymnasiet! det är verkligen inte roligt att kämpa som tusan sista året i trean för att få något så okej betyg.. (speciellt inte när man vet att man inte får "betyg" utan bara ett samlat betygdokument)
#8 Djur! 
#24 - Kul! Vilken skola? Djurvård är awesome. ;>
#26 - Oh, det är awesome. :D Vilken skola?
#27 Öknaskolan, som jag skrev innan 
Men sen har jag valt Spånga gymnasium som andrahandsval med inriktningen Djurpark och sällskapsdjur 
5an.. Känner mig rätt liten 
#28 - Ursäkta, jag råkade blanda ihop dig när det helt plötsligt var två som skulle gå djurvård, haha.
Aha, okay! 
#29 - Äsch då, alla har varit små en gång. 
#18 Aa, delvis för att gå med henne men även för att det känns som att jag har missat så mycket pga det som har hänt. :/
Ngt tips hur jag ska övertala mina föräldrar? :D
#27 august kobbs! underbar skola verkar det som, och för första gången längtar jag till skolan efter sommaren… ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#32 - I Göteborg? Härligt! Jag längtade också till gymnasiet, och nu längtar jag dit på helgerna också… 

#28 Hahaha, nä det är lugnt! 
#31 - Missade ditt svar, ursäkta. Nej, jag har inga tips. Fick inte byta skola under grundskolan jag heller.
#33 japp i gbg :) haha, går du oxå där? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#36 - Nej, men min mamma försökte övertala mig. Jag vägrade. Jag vill inte gå på naturbruksgymnasium i stan, det är lame. Iallafall tycker jag det, hehe. Börja på min skola istället, så får du gå/eller bo på en herrgård! ;)
Hoppas du trivs där om det blir August Kobbs då. :D
#37 haha men det är ju typ inte stan, eller jo men det ligger väldigt i skymundan med en fin park där och rätt tyst, och sjukt fina salar och ett djurhus och lite sånt ;)
hoppas jag med, tack ^^
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#38 - Men ändå. Det är ju dock upp till individ till individ.
#39 haha vet ;) skrev bara vad jag tyckte :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#40 - Ja, jag också. ;) Jag har aldrig varit på skolan ens, så jag säger ingenting alls om ifall det är bra lokaler eller så. Själv planerade jag att gå lantbruk dock, även om det slutade med djurvård. :) Så Strömma kändes bättre, för det är ju en herrgård.
Känner du någon på skolan, eller någon som ev ska börja med dig?
#41 har varit där två gånger… kände mig hemma direkt, och i vissa lokaler där det var lektioner var det kristallkroner i taket och typ värmeugnar i varje rum… haha ^^ nepp jag känner ingen
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#28 Jaha :) Vi bor 10 minuter ifrån Ökna. Har varit på läger där ett antal gånger. Vi har haft praktikanter därifrån också.
Jag går i åk 9 
Jag går i 2an på gymnasiet :) Hotell & Turism, inriktning Hotell & Konferens. Trivs absolut på skolan, men inte linjen. Dock är det inte jättehemskt så jag står ut tills studenten och gör det bästa av det istället ;)
Jg har växt lite så jag går i 6an nu :D
Jag går första på gymnasiet, linje samhällsvetenskap med inriktning betéende. Trivs bra osv, har bara läst de vanliga gymnasie gemensamma kurserna, än så länge, där det inte är sån stor skillnad från grundskolan, men på måndag börjar vi våran första psykologi kurs, ska bli galet intressant! ^^
Jag går på folkhögskola nu 
Jag går i 8an :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Förberedelseklass, men hoppas att börja gå delvis i klass 8c nästa termin (februari). Typ matten och gärna lite kemi som vi inte ens har i min klass. I Sverige skulle jag gå i åttan i år :)
Första och enda året på folkhögskola går jag :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Första året på gymansiet , fordon oh transport ,FT12:))
7:an :)
Nu går jag i tvåan.
jag går sista terminen i gymnasiet - alltså 3:e året.
IT-media, hade velat ha mycket mer inom foto men det fungerar ändå, finns en valbar kurs som jag valt som heter fotografisk bild, som jag gått hela tvåan och trean, jättekul!
trivs väl sådär med klassen, har ingen riktig gemenskap med dem men jag brukar hänga med en person där som jag känt hela mitt liv typ. Lärarna är helt okej, vissa sämre än andra.
Jag går i nian (:
//Jessie
Första året på gymnasiet, frisör linjen 
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

Jag går i nian. Trivs jättebra med klassen och allt så har jag svårt att föreställa mig att gymnasiet skulle kunna vara ännu bättre som några i den här tråden sagt men jag får väl hoppas att det blir så. Ska börja söka gymnasium på tisdag och ska välja natur som första val, natur internationell som tvåa och sen kanske humanistiska, måste göra sex val och jag har inte kollat upp så många linjer.
#58 Oj måste du göra sex stycken när ja sökte behövde vi bara göra tre två om vi ville
Jag går i åttan nu, egentligen vill jag byta skola men det finns bara 2 skolor där jag bor, sen måste jag åka in till stan (15-20 min) och där finns det skolor. Men jag tycker att om jag skulle bytt skola, skulle jag gjort det i sjuan.
Jag vill byta pga. att när jag gick i Vittra, så hade jag jättehöga betyg men när jag bytte tillbaka till min nuvarande skola så sjönk betygen jättemycket, så det är ju någonting med min skola..
Sen orkar jag inte åka ända till stan varje dag och ta bussen, mycket bättrer att pappa skjutsar mig varje morgon ;) Fast snart är det slut, min lillebror ska börja ta bussen snart så då måste jag också ta bussen :(
Tog studenten 2010… 
9:an :)