Epilator?
Tjeena
Är det någon här som har testar/har en epilator till att raka benen med?
Hur ont gör det för dej att epilera? Hur stor chans är det att man får innåtväxta hårstrån om man epilerar?
rekommenderar epilator, eller är det inte värt smärtan? Vilket märke är bäst, vilka fungerar bäst och till vilket pris kan man hitta en bra men billig epilator?? :)
Jag epilerar benen, IBLAND! Är en fruktansvärd smärta, speciellt första gångerna. Satt och lipade och skrek för att det gjorde så ont typ :) Ju oftare man gör det ju mer van blir ju kroppen :)
Det negativa är väl att det tar sån jäkla tid! Satt i 1:45min sist, och då gjorde jag bara knäna och neråt! Sen får man inte bort alla hårstrån utan de tunna smala stråna går bara av :/
Jag har testat det en gång, aldrig mer:P Gör svinont tycker jag plus att jag tycker inte det håller sig borta liksom längre än om jag rakar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gör det ibland. Men som tidigare talare sagt så tar det enormt med tid. Du kan i stort sätt bara köra benen, då andra ställen som bikinilinje och armhålor gör brutalt ont.
Även på benen gör det oerhört ont. Min mamma använder den var fjärde vecka, och har gjort det sen de började tillverkas typ… Nej men över tio år. Och för henne kittlas det lite då hon är van. Men det tog ett ANTAL ÅR innan det slutade göra ont.
I jämförelse så gör det brutalt mycket ondare än att tatuera sig. Enligt mig i alla fall!
Håller med dig #3, andra ställen än benen har jag inte ens vågat testa… Och ja, det gör mycket ondare än att tatuera sig! :O
Vad är det? :o
#6 Tack :)
Jag har epilerat benen, gjorde inte alls särskilt ont! Håren ska ju inte vara för långa!
Tips på billiga men bra (!) epilators? Jag vill gärna inte spendera en förmögenhet när jag inte har såå mycket pengar :)
Det är absolut värt att köpa en ordentlig om man ska ha en. De billiga är fruktansvärda äldrigt talat. Jag fick min i julkapp föra året, den går att ha i duschen och är en av de bästa och den är otroligt mycket bättre jämfört med de billiga.
Det gör ont första gången men kör man regelbundet så minskar smärtan och dessutom blir håren tunna och till slut tröttas hårsäckarna ut helt och slutar producera hår.
Har inte alls lika mycket hår på benen nu som tidigare :)
Man bör också göra det i duschen, för annars är det verkligen ren tortyr tycker jag.. :P
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Hur mycket kostar en bra epilator?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#11; Min kostade 1000 kr då jag köpde den, och då var det den bästa som fanns just då. Det var dock ett år sedan så finns säkert fler, men fråga någon innan du köper. Min mamma köpte en billigare variant först som inte var bra alls. Så helt klart värt att lägga ner lite mer pengar, de håller mycket bättre också.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
11# Är din sladdlös? Annars undrar jag lite hur du tänker med att ha den i duschen ;)
#13; Japp den är sladdlös :) Man laddar den med sladd men sen kan man ha den vart man vill. Använder den både u duschen och badkaret, visste inte ens att det fanns med sladd, haha :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com