Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1374 ggr
[DvärghamsternArvid]
0

Författare och böcker ^^

Ge tips på bra författre och böcker! :) Vilken är din favoritbok? Har du en favoritförfattare? :)

**Själv gillar jag Magnus Nordin väldigt mycket, han skriver bra och spännande deckare! Katarina von Bredow är också bra. 

Jesperlinden97
0

Mikael Niemi - Kyrkdjävulen

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

PiganX
0

Sofia Åkerman - Zebraflickan 
Aidan Chambers - Det här är allt
Berny Pålsson - Vingklippt ängel & Känn pulsen slå

Sen är Katarina von Bredow's böcker också riktigt bra! Lisa Marklund gillar jag också, hon har många bra böcker.

Duvethon
0

Magnus Nordin var på besök i våran skola så vi fick ha honom 2 lektioner faktiskt, han är väldigt bra :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[DvärghamsternArvid]
0

#3 Okej :) kul! Själv hade min skola besök av Katarina von Bredow! :) hon var jättebra. Jag vann en bok ;)

nottheonly
1

Åh jag har såå många favoritböcker (jag läser mest fantasy,övernaturligt osv).. haha så jag tror inte jag orkar skriva alla Flört men en bok som jag läst ut idag som var otroligt bra heter " De utvalda - Tankeläsaren " skriven av Kristin Cashore Glad

[Mi-rand-a]
0

Läser inte så mycket men pojken som kallades det är den senaste boken jag läste och tyckte den var intressant. Katarina von Bredows böcker är också bra men syskonkärlek fastnade jag mest för :)

[innebandybitchen]
1

Sagan om isfolket, så grymt bra! Asså det låter som att det är en tråkig serie, och jag skulle aldrig få för mig att köpa och läsa dom böckerna om inte jag hade fått hela serien. Men den är verkligen sjukt bra. 47 böcker i serien ;)

[innebandybitchen]
0

Som ni anra också sagt, Katarina von Bredows böcker är bra! :D

Gaiezza
1

Vargbröder- Michelle Paver. (alla delar)

Bacon, svaret är bacon. 

TheGeneralIdea
0

#7 Jag var stormkär i isfolket i sjuan! men man måste läsa serien i ordning för att det måste bli bra har jag upptäckt i efterhand :)

Harry Potter är en favorit. Det är även Parfymen, Populärmusik Från Vittula och Janne Min Vän.

[innebandybitchen]
0

#Ja, rätt ordning måste det vara :)

Afturelding
0

Just nu läser jag första delen av Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell. Jag fullkomligt älskade serien, och än så länge är boken väldigt bra!

Och för den som gillar fantasy så är Terry Pratchett helt underbar. Jag är även Potternörd, så det kommer jag inte ens börja prata om ;)

Annars läser jag mycket biografier, och klassiker.

Några favoritböcker, utöver Harry Potter:
Häxor i Faggorna- Terry Pratchett
Long hard road out of hell- Marilyn Manson
Att älska som en porrstjärna- Jenna Jameson
Goda Omen- Terry Pratchett och Neil Gaiman
Borta med vinden- Margaret Mitchell (1000+ sidor med liten text)
Stark- Stephen King
Carrie- Stephen King
Maratonmarschen- Stephen King
Vingklippt Ängel- Berny Pålsson
Det fantastiska ljuset- Terry Pratchett

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Xyssify
0

Ja, några favoriter är väl George R.R. Martin, Neil Gaiman, John Green (ny favorit ^^), Terry Pratchett och och J. R. R. Tolkien. Sen är jag förälskad i Bläck-trilogin av Cornelia Funke och Boktjuven av Martin Zusak, och Harry Potter får inte glömmas.

Cazzos
1

House of Night-serien! Har bara läst 3 böcker (måste läsa om dem, har glömt handlingen lite) men de är väldigt bra tycker jag Glad

Zacinca
0

The Host - Stephenie Meyer, är den bästa boken jag har läat. På svenska heter den Genom dina ögon, och jag har läst den 22 gånger. (jag vet, jag håller nog på att bli galen), och den engelska håller jag på att läsa just nu. Den är bättre på engelska faktiskt. Måste också tillägga att den kommer på bio den 29 mars :D