Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1794 ggr
Zacinca
0

Bästa kompis bråk

Hej. Det är inte så bra mellan min bästis och mig just nu. Hon betyder otroligt mycket för mig, och det vet hon. Hon har precis varit sjuk, haft halsfluss, och hon är inte frisk än. I fredags fick jag inte träffa henne för att hon var sjuk, och sen frågade hon mig om hon ville shoppa på lördag (idag). Jag skrev till henne att det kanske inte var så smart, när hon inte är helt frisk, men att jag jättegärna vill shoppa med henne när som helst. Sen svarade hon inte. Jag smsade henne idag, på förmiddagen, vad hon gjorde, och hur hon mådde. Jag märkte på det hon skrev att hon var sur på mig. Vanligtvis skriver hon med en massa smileysar och så, men de var helt kalla medelande. Korta, tråkiga och kalla. Senare, skrev jag till henne att jag jättegärna ville shoppa nästa helg, och undrade om hon ville det. Inget svar. Ännu senare skrev jag till henne (jag skriver rakt av nu vad jag skrev till henne) :

Är du sur på mig? För att vi inte shoppade idag? Det är bara det att jag tycker att om man är sjuk och inte får träffa någon ena dagen, och sen shoppa nästa dag. Jag tycker om dig jättemycket, och vill jättegärna shoppa med dig, men du fick inte träffa mig dagen innan, och då är du nog inte helt frisk nästa dag. Missförstå mig inte, snälla, jag har inte träffat dig på länge, men om du är sjuk är det inte så bra om vi träffas. Jag hoppas att du förstår <3

Jag kan inte klara mig utan henne, hon är min andra halva, den enda personen som jag kan lita på till 100 %, den enda personen som accepterar mig för den jag är. Jag klarar inte av att förlora den enda vän jag har. Vad ska jag göra? Gråter

Michaela-N
0

Det kommer gå över, ge henne lite tid. Skriv inget till henne än, vänta på att du får ett svar (eller något i den stilen). Att tjata blir jobbigt, även om det är snälla saker du skriver.

Cazzos
0

Vänta tills du fått respons av henne och varför hon tycktes reagera surt innan du tror att ni bråkat. Enligt mig så är detta inget bråk, kanske ett missförstånd. Det kommer att gå bra!