Allt går åt pipan.
Jag har missat jättemycke i skolan på grund av migrän, men vad ingen vet är att migränen (antar jag) kommer för att jag är deprimerad.
Här är sakerna jag deppar över:
1.Min farsa e homofob (är bi)
2.Min mamma skyller ALLT på mig
3.Jag vill nog byta linje, men vill ju inte gå om första året…
4.Jag måste vänta flera år innan jag ens är i närheten av att kunna uppfylla mina drömmar.
Det jag vill göra med mitt liv är att driva ett litet värdshus. Mysigt. Idylliskt. Och så vill jag utveckla mig inom min religion. Och så vill jag bli författare.
Jag vill arbeta nu! Nu! Blotta tanken på att kunna driva ett värdshus är som att sväva på moln. Ja, jag vet att det är mycket arbete, men Jag är en sådan som det inte går att stoppa när jag väl kommit igång med något jag gillar.
Det jobbiga är att jag inte direkt kan hoppa av gymnasiet, dels eftersom mina föräldrar kommer bli tokiga, jag kommer förlora mina vänner, och jag kommer inte kunna få något jobb om jag vill spara ihop pengar till mina drömmar.
så… Någon som har en kommentar på detta? Jag kommer säkert få en massa skit för att jag inte är i skolan idag…
Frågor kopplat till fråga 3, vilket år läser du nu, på vilken linje? Kommer du att uppnå G (E) i samtliga kurser som du läser? Vilken linje vill du byta till?
Att skolka eller hoppa av gymnasiet är ingen lösning.
#1 Jag går hantverkslinjen, men funderar på att byta till hotell och turism, då det i så fall skulle gynna min framtid mer.
Jag vet inte om jag kommer uppnå E, eftersom jag missat så mycket.
Edit: första året
hej, jag e ju lastgammal jämfört med dig.. hela 46 år.. 
MEN
jag trivdes inte i skolan, hade lite svårt med kompisar, jag var dock inte mobbad. Jag hade ingen skol-iver över huvud taget.. jag ville bara bort, bort, bort..
När jag var 15 - gick i nian då, så fick jag ett extra städjobb hos en sjukgymnast 2 gånger i veckan. Härlig jobb och jättevänlig tant som visade exakt hur hon ville ha det städat och jag gjorde exakt som hon sa, där blev jag kvar i nästan 5 år.
när jag gick i gymnasiet så längtade jag bort bort bort.. Älskade hästar och min dröm var att bli hovslagare - på arbetsförmedlingen krossade dom den drömmen på studs , då jag är lång - hela 1.78 och ryggbesvär är lika säkert som amen i kyrkan.
gymnasiet blev Dk - kontor & distribution 2 års linje.. ville jobba och fick på min praktikplats även chans att jobba extra o tjäna lite pengar. De tyckte att jag var duktig och där blev jag kvar tills de la ner affären, några år senare..
jag har aldrig varit rädd för att jobba fysiskt, jag har städat, jobbat i affär, stått på fabrik, kört budbil (helvetet på jorden, jag lovar) och för 5 år sen så fick jag chans att byta jobb -och ve o fasa… sätta mig på skolbänken igen. men vet du. nu var det kul - för att inte säga jättekul. Idag jobbar jag som tågklarerare (stins) och stortrivs..
Så om du inser att du klarar att jobba mycket fysiskt så försök att hitta nåt extra i butik eller inom städ - det ger dig en skjuts framåt i självförtroendet.
Försök att se skolan som ett nödvändigt ont.. inte för at du ska prestera något för nån annan utan för att föra dig närmare DIN dröm som du är ganska klar över.. Läs extra ekonomi, matlagning och ta kurser i städmaterial - speciellt sånt som är skonsamt mot moder jord -för om du kommer till din dröm då har du alla puzzelbitarna, ekonomi, matlagning och städningen i ryggen.
Lär dig att blicka framåt, för vi vill ha det bara varje dag, hela tiden och om du ska börja på ny linje är det nog bara att bita i det sura äpplet och börja från början..
Med tanke på din migrän - är du helt säker på vad som utlöser den? För där kan du ju jobba så du slipper migrän, även om det handlar om att ge upp läsk, godis, kaffebröd, choklad etc…
Varför deppar du över din pappa? Du har ju en PAPPA.. acceptera han som han är.
Vanligt i tonåren att moder/dotter inte funkar ihop, enligt mig är tonåren sista trotsåldern - man är på väg mot eget liv - men försök att sätta dig ner med henne o prata lugn, försök att ta ett djupt andetag och gå inte in i attackställning, utan lyssna och sen förklara hur du mår/tänker..
hoppas att allt löser sig för dig 
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vad läser du på hantverkslinjen? Om du är godkänd i grundämnen och de mest fundamentala grunderna finns en viss möjlighet att du får byta linje och fortsätta läsa direkt i tvåan. Dock om detta skall ens vara en möjlighet så måste du visa på stor vilja och ansvarstagande. Du kommer eventuellt att få läsa dubbelt för att komplettera för skillnaderna i utbildningen. Detta är inget som är garanterat att du får igenom, även om du har genomgående godkända betyg, dock finns ibland möjligheten . Är du säker på att du vill byta tala med studievägledaren på din skola.
Vidare kommer du aldrig att lösa något genom att skolka och missköta skolan.
#4 tack.
Jag vet att min migrän inte har något med vad jag äter/dricker att göra, det har jag märkt (har haft migrän i 5 år), men den försvinner nästan under de perioderna jag är lycklig (dvs sällan)
Min far accepterar inte mig, varför ska jag då acceptera honom? Tro mig, jag har pratat med honom många gånger.
#5 Jag ska fundera på det…
Men vem har sagt att jag missköter skolan? Jag har migränanfall varje vecka. Just nu är jag dock sjuk. glömde kanske att nämna att den största anledninen till att jag o morsan bråkar, är för att hon inte tror på mig när jga hatr migrän. Hon tror mig inte när jag säger att jag mår piss.
Har du varit hos läkare om det är riktig migrän du har? Dock är det viktigt att hålla skillnad på migrän och "vanlig" spänningshuvudvärk.
Hur accepterar inte din far dig? Vart ligger problemet i er relation (utöver olika inställningar till din sexuella läggning)? I vilken situation har du talat med din far?
#8 Ja, det är en stor skillnad på spänningshuvudvärk och migrän (iaf för mig) dessutom ligger det i släkten.
som jag skrev, han är homofob. annars inga problem. Det kan ha varit när vi kollat på tv o så säger han saker som "Bögjävel" och liknande om personer på de olika programmen, och så säger han hela tiden hur sjukt det är o så, vilket jag inte gillar alls. Jag har bett honom att hålla sina åsikter för sig sj, men han vägrar.
Har du då någon medicin som underlättar detta? Att missa mycket skoltid tidigt är nämligen aldrig bra.
Jag förstår att din fars åsikter, och/eller hans sätt att utrycka dem är påfrestande, däremot är det inget som du egentligen kan påverka. Att du är ung och öppen kan förvirra din far som troligen bär på äldre värderingar och är relativt konservativ i sitt synsätt. Mitt råd är tyvärr så pass tråkigt som ge honom tid. I din ålder är det även svårt att vara säker själv i sin sexualitet och många använder den för att utmana, där med ej sagt att du gör så. Tyvärr är det så tråkigt som att fram tills den dagen du faktiskt skaffar en eventuell flickvän/pojkvän och lös problemet till en hanterbar sits då.
Har du kontakt med en kurator på skolan? Annars är detta en bra möjlighet för ventilering, och att få prata igenom dina subjektiva upplevelser med någon utomstående som du kan lita på och veta att det du säger stannar där. Många finner detta mycket hjälpsamt.
#TS
Vilken religion?, om du nu vill säga :)
#10 Kuratorer och jag går inte ihop, haha.
#11 Paganism ^^
#12 måste kolla upp vad det är O.o