Flower Power!
Tjena!
Håller på att läsa om Flower Power, Intressant tycker jag :) Kanske borde testa den stilen ett tag? Skulle nog göra mig gott, Hehe :P
Vad tycker ni om detta? Är ni någon sådan "typ"?
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Vad är flower power? 
Undrar det ´samma, vad är flower power? :)
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Flower power är typ detta med hippies, hippie rörelsen - 60talet om ni kanske känner till det ;)
Aha, då vet jag xP Tyckte jag hade hört det ordet någonstanns förr men kom bara inte på vart :P
#0 varför inte, hippies ville vell bara ha världsfred och sånt? Det är jag lätt inne på, fast struntar nog i klädstilen och att röka på xP det är inget för mig :P
Jag fashineras väldigt mycket att av 60/70-talets hippies. Drömmer lite fånigt ibland om att leva på 70-talet. Åka runt ett gäng i en blommig folkvagnsbuss, spela gitarr, bära utsvängda jeans, och sprida fredsbudskap. Awesomeness! xD
Tycker jätte mycket om hippierörelsen, flowerpower. Klädstilen är hur mysig som helst! Pröva den, O världen kommer kännas enklare. Har du sett filmen Hair? Se den, om du tycker om hippierörelsen :).
Glöm inte att röka stora mängder gräs och äta LSD, vilket typ alla hippies gjorde då:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag tycker att hippies är så underskattade. Det finns inget annat "folk" som älskar livet och naturen omkring dem mer än hippies!
Go for it, fy vad roligt! 
Flowerpower = röka på och knulla runt. Sen får man inte heller glömma den obligatoriska volkwagen-bussen.
Okej, Jag är 12 år, Ni menar alltså på fullaste allvar att jag skulle "röka på och knulla runt" skärp er! Alltså jag menar inte klädstilen och så utan mer sättet att se på saker och ting som världsfred och så :)
#10 Ja, röka på och använda droger för att "öppna upp sinnena". Det var liksom hela konceptet:p
Men om jag förväntar mig att du ska göra det? Nej, men den delen av kulturen går liksom inte att bortse från:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Nej men eftersom ni inte förväntar er det + Att jag är 12 år då tycker jag att det var ganska onödigt!
Får se hur jag gör med detta. Kläderna är inte alls min stil. I princip allt jag har på mig är svart, Haha! Men et här med världsfred har jag kommit fram till att det är inte heller min grej, Finns så många idioter i min omgivning att jag aldrig skulle klara av det :P
#10 Tja… I många Hippieskulturer ingick mycket droger. Men man ska inte ta för givet att alla höll på med det. Det fanns många hippie-rörelser som inte höll på med droger också. :)
#12 Nope, inte speciellt. Frågar man kring kulturer så ska man ju veta allt om dom, och inte bara delar:p
#13 I dom flesta. Tror det kom en liten annan senare, som inte innehöll droger. Sen kan man ju diskutera om "new age" rörelsen är en form av hippierörelse.
-Stephen Hawking
#14 Ja, det är väl diskutabelt. Jag är inte inläst. Men jag vet att det fanns Jesus-rörelser. Och de "höll på med" i stort sett vad jag vet samma saker somm "hippies" förutom drogerna och att de pratade mer om Jesus. Sen kanske det fanns jesusrörelser som rökte på också?
Jag tycker bara man inte ska dra saker och ting över en kant. Jag tycker mycket väl man kan få kalla sig hippie om man vill även om man inte tar droger.
#15 Det är klart att inte ALLA tar droger, men det är en utmärkande egenskap för just hippies.
#0 Vad är din uppfattning om det hela? Eftersom du inte verkar dela deras synsätt :P
Finns ett område i Danmark som är en av dom kändaste hipppie-städerna. Här kan du läsa lite dom den:
http://en.wikipedia.org/wiki/Freetown_Christiania
http://borderlesstravels.com/2012/05/20/hippies-and-hash-in-copenhagens-christiania/
#15 Njae, tveksamt. Och jo, när det är en majoritet av det så blir det en del av konceptet, och därav någonting som man då gör:p
Typiska saker för just Hippies är att man ska vidga sina vyer, och liknande, och många ansåg att droger var vägen dit, fast dom hade iof inte informationen om hur farligt det var då xD
Klart du får kalla dig hippie! Inte det som diskuteras xD
-Stephen Hawking
#14 new age rörelsen är verkligen inte någon form av hippie rörelse.
Jag är del av new age rörelsen. Vi håller på att gå in i "The Age of Aquarius"
Visst det finns liknande saker inom hippie rörelsen och new age rörelsen. Fast hippie rörelsen var för det mesta att få världs fred.
New age vill också såklart få världs fred, (vem vill inte det liksom :P) fast vi är också väldigt spirituella.
Age of aquarius är då människor börjar vakna upp, och vi går mot bättre tider, en värld där vi har inte bara vetenskap, fast även spiritualism också.
Alla frågor vi har om oss själva och jorden och vårat universum kan inte svaras bara med vetenskap, det kan dock svaras med vetenskap och spiritualism.
Åren som kommer nu, är åren där vi lägger grunderna för hur världen kommer se ut i framtiden.
Vi vill att vi ska leva i värld av fred, harmoni, där man inte dömmer andra, inte ljuger, och där man är accepterad.
Vi vill leva med både vetenskap och spiritualism.
#18 Helt allvarligt, så jo, den har rätt liknande drag faktiskt.
Jag vill inte ha världsfred. Vissa har seriöst inte förtjänat den rätten.
Jodå, jag tror alla frågor som finns kan svaras med vetenskap. Grejen är det att istället för att hitta på ett svar, så säger man helt enkelt "Vi vet inte" till det som man inte kan förklara för tillfället.
Så du vill alltså då att alla människor ska vara likadana:D? För helt allvarligt, hur hade du tänkt dig att övertala andra människor att vara harmoniska när dom inte vill det?
Vi kan ta dom som lyssnar musik på tuben, som exempel:D
Dom har sina musikspelare, och hörlurar. Men du hör fortfarande musiken. Du gillar den inte, och det stör dig att h*n gör så. Så harmonin är bruten för dig. Men inte för den som lyssnar på musiken, det är inte ens säkert att den är medveten om det.
Så hur skulle du lösa det?
Och rent krasst så dömmer alla människor andra människor för det mesta inom några sekunder, på utseende, kläder och tal, för att ta några exempel. Det blir lite för mycket information att sortera ut annars, yes?
-Stephen Hawking
#19 du vill inte ha världs fred? så du föredrar att det är krig hela tiden där massa människor dör, du föredrar att man lägger ner så mycket pengar på vapen som kan förstöra jorden och döda miljontals människor inom några minuter?
Du föredrar alltså att vi lever i en värld full av hat och död?
Så allt kan svaras med vetenskapen? Kan anledningen till att du lever svaras med vetenskap? Allt det jag kan, kan verkligen inte svaras med vetenskap iaf. Jag kan så många saker som inte kan svaras med vetenskap.
Jag behöver inte övertala någon att vara harmonisk. Du får se vad som kommer hända om några år, hur mycket världen och människor har ändrats. Jag behöver inte övertala någon. Fast helt allvarligt vem vill inte vara harmonisk med andra?
Ok visst kanske mördare och dom inte bryr sig,
fast föredrar du att vi ska hata varandra och dömma varanda, än att leva i frid?
Och min harmoni är inte bruten för någon lyssnar på musik jag inte gillar, spelar någon as hög hård rock musik så bryr jag mig inte och går tillbaka till mitt.
Om dom kommer och spelar det direkt i mitt öra så frågar jag om dom kan ta det lite lugnt. Fast jag bryter inte min harmoni för det, för jag vet att det är det dom föredrar att lyssna på och jag förstår det.
Jag dömmer dom inte för vilken musik dom lyssnar på, och jag blir inte arg för att dom spelar musik som jag inte föredrar. Vill dom inte sluta spela musiken då går jag till ett annat rum och forsätter med mitt, för jag vet att om jag inte låter det ta det bästa av mig så blir jag en bättre människa.
Så jag stör mig inte alls ifall någon spelar musik jag inte föredrar. Och min harmoni bryts verkligen inte.
Och du har så fel i att alla människor dömmer andra inom några sekunder. Jag dömmer alldrig någon.
Mina vänner dömmer inte någon. Om jag ser någon som står ut då tänker jag inte på det, även om det ser anorlunda ut så tycker jag att det är bra att någon vågar stå ut. Dom föredrar att se ut som dom gör, och det är helt lugnt med mig.
Tal, utseende, kläder.. Det är inte det som betyder något! Jag dömmer inte människor för, för mig är alla människor min familj och jag älskar alla. Jag skulle ge mitt liv för dig om det betyder att du blir lycklig.
För alla skulle jag göra det. Även om det är en totalt främling. Det finns faktigst människor som inte dömmer andra.
#20 Inte sagt att jag föredrar världskrig eller så heller, eller? Världen är inte svart och vit. Sluta se den så, så kanske du förstår hur den fungerar.
O ja, anledningen till varför du lever går absolut att svara med vetenskap.
Kan du ge något exempel?
Jag tycker man ska anpassa sig efter situationen. Ingen människa är den andra lik, därav kommer det alltid finnas situationer som inte går att lösa helt fredligt, te.x. med fundamentalister och liknande. Så det är, helt enkelt.
Världen skulle vara väldigt tråkig om jag kom överrens med alla. Ingenting att diskutera, liksom. Så som vi gör just nu. Det är inte harmoniskt. Du får gärna googla ordet.
Din harmoni blir bruten för du blir irriterad. Även om du förstår varför(Det gör jag med) så blir man irriterad.
Om du själv anser att dom har mer rätt att vara på ett ställe, så är det du som kommer förlora på det. Man ska stå för sig själv, sitt tyckande, och sitt tänkande.
Du, precis som alla andra människor på den här planeten, har fördomar om människor. Positiva eller negativa spelar ingen roll, men alla har det. Du kommer inte undan det.
Kläder och liknade betyder massor! Varför skulle annars någon klä sig på ett visst vis? Dom tycker det är snyggt, eller speglar deras ideal! Alltså är det ju väldigt viktigt?
Om du offrar dig för en främling, gör så, men helt allvarligt, om du offrar dig själv för en främling, istället för din familj, om den situationen uppstår, så har du gjort fel val i livet.
Jag personligen skiter i hur folk klär sig. Men andra gör inte det. Vem är du att säga att deras tyckande är fel?
-Stephen Hawking
#21 jag tycker att vi släpper våran konversation. Det börjar kännas lite dåligt här inne just nu, detta var en tråd om flower power. Jag tycker att våran konversation har blivit något helt annat.
Du har dina åsikter och jag har mina, fast nu släpper vi detta.
#22 Alltså, du får gärna släppa. Men jag ifrågasätter saker. Det ligger i min natur. Jag tar inte saker för givet, så det är.
Du behöver inte svara om du vill, men jag kan hålla med om att det har blivit lite trådkaperi, från bådas håll.
-Stephen Hawking