Dålig andedräkt?
Jag är rätt så rädd att ha dålig andedräkt.. Vet ni någon bra tandrkräm och munskölj som hjälper mot det? Tipsa gärna om tuggmin också xDD
#1 Tack!
Jag testade pepsodent white now munskölj och någon annan och det blev nästan bara värre. Det höll i ca 2h sen så blev den mycket värre typ D:
Hur länge håller den ungefär? :)
#2 Ja pepsodent white munskölj har jag haft, tyckte den var jättebra :)
Ok :/ konstigt.
vet inte, har aldrig använt den, men går du in på länken tror jag info står där :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om du tuggar för mycket tuggummi så kan det ge motsatt effekt och torka ut din mun = bakterier trivs bättre och andedräkten luktar mer.
Jag använder bara Colgate tandkräm och en munskölj som heter Dentan Mint (finns utan mint också). Dock är denna munskölj inte för dålig andedräkt men det hjälper ju lite.
Jag har märkt dock att på morgonen på väg till skolan så pratar jag inte med någon (om jag inte åker med min kompis men det är inte så ofta) och sen när jag börjar prata så kan det lukta lite, men om jag dricker vatten och "fuktar" munnen så brukar det försvinna.
Jag tuggar mycket tuggimmi men jag får bra andedräkt av det.. xD
Ett tips är att borsta tungan, det gör jag hela tiden och lägger mer energi på det än på tänderna xD Tar ny tandkräm och borstar. Borsta också långt inne (även om du får kvälvningar i början så kommer du vänja dig) för det är typ där man har äcklig andedräkt, har du vit tunga=dålig andedräkt, har du rosa/röd tunga=ren mun och färsch andedräkt :)
Listerine är inte bra för det fräter typ på tänderna och gör att emaljen blir dåligt (fick 3 stora hål bara för det!!) och sådant, man ska ha en mild med iallafall 2% sån där.. kommer inte ihåg vad det heter ;)
Sen tuggar jag tuggummi :)
Glömde nämna att jag även gör som #5, borstar tungan 
Jag har velat pröva OraBrush men det har inte blivit av! x)
Tack för alla tipsen! Jag testade att borsta tungan och det blev asnice xD
Ska be mamma köpa sb12 också :) Vet ni ngt mer? xD
Tandtråd! Plackers tandtråden är jättebra om man inte vill sitta med hela handen i munnen haha 
Mycket av det som luktar är rester som sätter sig mellan tänderna.
~mikkan