18+; eran 18 års-dag?
Ni som är 18+ - hur firade ni erat artonårsfirande? Blev det stort firande med vänner och ut på krogen, eller var ni bara hemma med släkten, eller kombinerade ni firandet med släkt & vänner? 
Jag fyller 18 i april och det lutar åt att jag har fest med mina polare och sedan drar vi över 18 ut på krogen på kvällen, jag fyller år på en fredag. Funderar på hur jag ska göra med släkten bara, det är bara ett fåtal släktingar som kommer bli bjudna (typ 6 pers) samt min familj, så jag funderar på att ha släktingarna samtidigt som polarna, men att släktingarna får gå några timmar innan oss så kan vi förfesta.
Hemma med släkt och med sambon när jag fyllde 18 år.
Gillar inte krogen, litar inte på folk där ibland osv, så undviker krogen/puben :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hemma med släkt och vänner på födelsedagen, å krogen med några andra vänner dagen efter :)
Jag fick faktiskt en Londonresa av syrran i present. Fick en turist-bok om London och jag fattade iiiiingenting, inte en enda sekund slog det mig att det skulle vara en "hint" om en resa. Jag trodde bara att det var en "kul att läsa"-bok och höll inte med…
Men så skrattade dom åt min snopna min och berättade att vi skulle åka om bara några timmar, så det blev riktigt panikpackande!
Det var en riktigt kul 18-årsdag ^^

Mvh Stephanie 

#1 & #2 - Okej. Firade ni med vännerna och släkten samtidigt, hur många polare och hur många släktingar var det då ungefär? =P
#3 - Kul med en överraskning!
Jag fyllde år mitt i en vecka tror jag, så krogen fick vänta tills helgen i alla fall. Men vad jag minns så firade jag med mina bästa vänner och senare med släkten. :) Jag fick en scrapbook av min bästa vän, "Boken om Tilde" där hon skrev 18 anledningar varför jag är världens bästa Tilde, fylld med bilder från vår tid som vänner.
Det är nog än idag den bästa presenten jag någonsin har fått! ♥
#5 - Vilken gullig present! :)
Jag fyller 20 på måndag och har fortfarande inte varit på krogen ;)
Jag dricker inte överhuvudtaget så vad ska jag dit att göra?
Jag minns faktiskt inte min 18-årsdag. Jag hade ett 18-årsfika i 50-tals tema med några vänner och min sambo, men om det var just på min födelsedag kommer jag inte ihåg. Annars var jag nog hemma med familjen och åt tårta. Jag var inte på humör alls att ha fest, eftersom att min mormor nyligen hade gått bort. Jag var bitter över att hon inte fick vara med på min 18-årsdag och då ville jag inte ha något stort firande.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 - Okej..
Kommer faktiskt inte ihåg så väl. Blev nått fika med familjen. Och sen fika på café med vänner nån dag senare. Inte så spännande 18års-firande faktiskt. Krogen blev senare… :)
Fyllde en lördag :) så först kom släkten hit och åt och fikade, sen drog jag till en kompis och blev firad där med paket, förfest, och fler vänner. sen drog vi till krogen :)
Hemma med släkt och pojkvän :) fick världens bästa presenter så jag var nöjd med ett lugnt firande hemma och inspektera mina presenter, hihi.
Jag firade knappt.. Lite tråkigt men jag var bara hemma med min mamma. Åt lite tårta och nån present, inget mer. :p Det var som en vanlig dag typ. Så hoppas det blir lite roligare nästa gång =)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#12 - Då satsar vi på nästa födelsedag hörru! Då ska vi äta tårta och så
!
Jag körde på en födelsedags helg :P Fyllde år på en lördag. På fredagen hade vi fest med alla mina vänner, fyller i mars så många vänner som inte hade fyllt 18 än :)
På lördagen körde vi på förfest och utgång med min syster och lite kompisar. På söndagen blev det mat och fika med släkten.
Riktigt nöjd med allt :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#13 Fyller år 20 maj vilket är en Måndag och vi är på Strömma så då hoppas jag något skoj händer.. ;)
Sara
Eftersom jag knappt har någon kontakt med min släkt så har vi sedan en del år sedan firat genom att göra olika saker, speldagar, bio, osv osv.
Men på min 18 års dag var jag uppe med min familj som då bestod av Mamma, hennes man, min ena lilleror samt min syster och hennes pojkvän i Småland hos mammas mans föräldrar. Eftersom jag har en ganska knäpp dag att fylla år på.. 25 December så var ju även hans syster med hennes familj från Norge nere där för att fira julafton.
Sen är inte jag den som bryr mig så mycket om att dricka osv så jag bestämde att vi skulle åka och spela Laserdome. Vi var då 11 eller 12 stycken som var inne och spelade. När vi kom "hem" igen så åt vi tårta osv. Ganska udda sätt att fira sin 18 års dag på men det var en bra dag för mig iaf. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#14 - Hehe då är det lagom temperatur för dammen.
Det här fixar jag!
#16 - Aha okey. Så länge man har kul är det ju huvudsaken! :)
#17 Skulle kanske inte sagt något.. ;)
Sara
Jag bakade smörgåstårta, bjöd hem min pojkvän och två vänner. Sedan gick vi på Resident Evil på natten. :D
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#18 -
Jag har faktiskt kommit på en jättebra födelsedagspresent redan… Eller två faktiskt! Jag tror du kommer uppskatta det iallafall, det är inget elakt!
#19 - :)
#20 Aw, vad kuul… :3 Måste komma på något till dej också då såklart.
Sara
Just min 18årsdag firades hemma med familjen, fyllde år mitt i veckan så det blev ju ingen utgång då. Hade en lite större fest för mina kompisar någon vecka senare, och gick ut första gången på en studentfest ett par veckor efter min 18 årsdag.
Fyller 20 i år och då blir det nog en gemensam fest för kompisarna tillsammans med en av mina närmsta vänner som fyller år ett par dagar innan mig.
Johanna - Instagram
Fyller 18 år 16 mars vilket är en lördag. Blir nog krogen med vänner, har blivit lovad att bli bjuden på dricka 
och så blir det nog en stor fest för både mig och min pojkvän som fyller 18 år 14 februari så är bara en månad emellan 
Jag har en stor fest tillsammans med en kompis som fyller år fem dagar efter mig, bor i en liten håla så vi hade öppet hus. Kom kanske 200 pers så det var roligt :)