Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1997 ggr
Nali
0

Klassresa!

Hejsan!

Min klass går nu ut nian och jag är väl ungefär huvudansvarig för att leta priser, resemål etc.

Så jag undrar, finns det någon här som skulle kunna ge mig förslag på vart man kan åka?

Vi finns i Södermanland, vi är 18 elever som ska åka, vad jag vet och vi har ca 15.500 -16.000 i kassan.  (Glöm inte att vuxna ska också med men de får betala själva. Mentorerna (2st) behöver inte betala).

Bomba gärna med förslag även om det kanske är lite dryare, både inom sverige och utomlands förslag är välkomna :)

Iceland
5

När vi åkte på klassresa i nian så ville hela klassen åka ut och tälta, samt köra paintbal. Dock gick inte marioteten av föräldrarna med på det alls (de trodde vi skulle hitta på massa annat…).

Så istället så åkte vi till göteborg. Stannade där i natt.

Första dagen så tog vi tåget upp, lämnade sakerna på stället där vi skulle sova. Sedan så gick vi någon timme på universeum och därefter blev det laserdoom. På kvällen så åkte hela klassen och handlade och sedan gjorde vi alla tacos tillsammans :)

Andra dagen så var det liseberg som gällde! Vi stannade där hela dagen och så hade vi en buss som körde oss hem :)

Någonstans mitt i allt detta så hann vi även med att gå på stan.

Vi var runt 20 elver, 2 lärare och 2 föräldrar. Alla var med på allt :)

Vi hade ungefär runt samma summa som er, kanske lite mer. Men vi hade även turen att vi kände snubben med bussen så det blev billigare, samma sak med lokalen där vi sov. En i klassen lyckades även förhandla till sig ett bra pris på laserdomen. :P

Men galet kul var det! :)

http://isabellarun.weebly.com/