Bryta kontakten? HJÄLP SNABBT!!
Jag har bestämmt mej nu, ska bryta kontakten med min förra bästa kompis, har skrivit;
Vne riktigt hur jag ska säga detta men sen du blev ihop med ****** så tog du inte kontakt med mej. Sen när ni gjorde slut så började du typ ta kontakt med mej igen ett tag och sen efter ett tag så var det samma sak igen. Det känns inte som att du bryr dej längre och du verkar aldrig vilja träffas. Känns inte direkt som att vi är kompisar längre
men hur ska jag avsluta det??? :s Ska skicka det ikväll…
Jag tycker inte att du borde bryta kontakten bara för det, om det är den enda anledningen. Min bästa kompis har också skaffat kille och jag förstår att hon inte har lika mycket tid till mig längre.
Om jag vill träffa henne så får jag se till så att jag planerar med henne långt i förväg så att hon inte planerar något med sin kille.
Vi träffas nästan aldrig längre men vi är fortfarande precis lika bra vänner dom innan. Du måste förstå att hon vill spendera lite tid med sin pojkvän men du kan ju också berätta för henne att du vill att hon ska träffa dig lite oftare. Kanske kan ni träffas tillsammans med hennes pojkvän?
Jag har funderat på det länge och jag valde det nu för att hon får mej bara att må dåligt. Det var exakt ett år sen dom blev ihop… Jg har frågat om vi kan träffas men hon vill inte… Jag skickade det nu och skrev även att det inte känns som att vi är kompisar längre..
hon har sett det och skriver just nu…
Ditt slutgiltiga svar beror helt på hur hon reagerar. Om hon säger "Förlåt mig, jag insåg inte att jag behandlade dig på ett dåligt sätt, ska vi försöka igen?", skulle du bara dissa henne då? Eller har hon alltid fått dig att må dåligt? Varför blev ni vänner då från första början?
Vi har varit vänner sen vi föddes, våra föräldrar är också vänner så det känns lite ihoptvingat. Hon skyllde bara ifrån sig och verkade inte bry sig direkt när jag skrev det.
Jag känner inte för att kämpa helt ensam för att hålla vänskapen vid liv när hon inte bryr sig alls. Hon är med massor av andra kompisar hela tiden, jag frågade om vi kunde gå på stan och sen kolla på fotboll eftersom jag hade fått special-biljetter men då sa hon att hon inte kunde - sen laddar hennes andra kompis upp en bild på fb, taggade henne och skrev 'fan va kul vi hade på stan idag' - Med *henne* (det hände samma dag som vi egentligen skulle ha gått på stan)
Sen sa hon att hon inte orkade va alla gånger jag hade frågat, men hon orkar va med alla andra..? Hon kunde ju också kolla om det gick att träffas någon gång..
Om du bara mår dåligt i relation så är det okej att "bryta kontakten". Önska henne ett gott liv men att ni bör fortsätta åt separata håll.
Om du fortfarande kan tänka dig att träffa henne så kan du ju säga att: Du får höra av dig om du vill ses. Men jag fotsätter med mitt nu.
Typ… Hoppas det löser sig iallafall. :)
#4 Är du säker på att hon sa att hon inte kunde umgås med dig den dagen för att hon redan hade planerat något annat, eller var det verkligen för att hon inte ville umgås med dig? Hon kanske tyckte att ni umgåtts för mycket, och ville vara med sina andra vänner?
Bara för att era föräldrar är kompisar så behöver ni inte vara det! Glöm inte det 
Jag håller med #5 för övrigt. 
vi hade inte alls umgåts på 7månader då… Hon sa att hon kunde och vi hade planerat allt 2veckor innan också 
Tack för all hjälp!! 
#7 Jag kan förstå dina känslor i det läget!
Om du verkligen inte känner dig bekväm med henne och vill att ni ska sluta vara kompisar så är det bra att du säger det till henne, så som du gjort nu!
Hur har det gått hittills?
#8 Jag vet faktiskt inte, hon har inte sagt något mer…
#9 Jag tycker att det är respektlöst av henne att bara strunta i att lösa det här med dig, med tanke på att du faktiskt bryr dig om både henne och dig genom att avsluta eran kontakt på ett moget sätt då du inte gillar henne på samma sätt som förut och hon verkar ju inte vilja umgås med dig heller.
Så istället för att ha det i baktankarna hela tiden att ni bara slutade umgås och inte pratade med varandra och avslutade vänskapen på det sättet är det bra att du tog tag i det!
Det bästa du kan göra nu enligt mig är att du bara går vidare.
Du har sagt ditt, hon kanske behöver mycket tid på sig och isåfall så kan du ge henne tid, men sitt inte och vänta på svar, gå vidare! 
#10 Tack för stödet och all hjälp, du har helt rätt!! 
#11 Inga problem vännen, lycka till med allt nu! :)