Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4882 ggr
Cazzos
0

Klippte mig idag! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag så klippte jag mig själv, har alltid gjort det hos frissan eller så har min mamma klippt topparna rakt av.
Jag vill inte ha raka toppar längre, samt att mitt hår var långt och slitet så jag tog saxen och bara körde på utan någon som helst aning om vad jag gjorde! Tyst

En slinga blev väldigt kort på nåt sätt… Men för min första gång så tycker jag att det blev helt ok!

Vad tycker ni? Foten i munnen

[Loca Diaz]
0

Jag tycker inte riktigt att det blev så bra (ser ojämnt ut) men topparna är väldigt mörk (synd inte helt bra på bilden) men man kan inte vänta sig toppresultat när man klipper själv första gångerna ;) Jag brukar klippa mig hos frisör även om jag bara ska klippa det slitna topparna för de går igenom håret mkt noggrannare och håret känns fräschare längre :) min kompis tog en kökssax och klippte mina toppar för någon månad sen (hon är duktig på att klippa sig själv) - en väldigt vass sax så det blev helt okej ändå och jämnt och fint men det kändes risigt igen efter bra en månad fast jag nästan slutat helt med plattång och fön osv. Klipper frisören behöver jag bara gå 2-3 gånger om året :)

Cazzos
0

#1 Jag trodde att jag bara skulle klippa längst ner men det slutade med att det blev såhär ojämnt och "uppklippt" Foten i munnen

Sist jag klippte mig hos en frisör så brände hon nästan min hårbotten med hårfönen och så klippte hon raka toppar trots att jag sa att jag ville ha lite mer "rundade" toppar. Mitt hår såg även mer slitet ut efter än innan Obestämd

Nu i efterhand så tänker jag att det är lite meningen att det ska vara sådär lurvigt lol, skulle kännas tråkigt med helt raka lager, men jag kan ju göra bättre, det håller jag med om Glad

Det ser lite bättre ut framifrån dock ^^, lite ojämnt där också men bättre xD

Visste inte heller riktigt vad som skulle hända om jag klippte på det sättet jag gjorde, menmen!

[Loca Diaz]
0

#2 såg bättre ut framifrån ja :) Prova en annan frisör om du inte trivdes med den förra :) jag har alltid gått till olika frisörer tills jag hitta "min" för två år sedan, hon gör det jag säger och klipper LITE och inte en dm som alla andra frisörer gör när topparna ska av :) jätte nöjd med henne! Jag föredrar antingen någorlunda rakt (ser längre ut framifrån då) eller "V" klippt :) men du ser håret lite kortare ut framifrån tycker jag.

[MikeW]
7

Jag gillar det ojämt sådär. Ser coolt ut :)

ThreeStars
0

Håller med #4 :3

[WickedAlly]
0

Jag tycker att det ser fint ut, skulle inte trott att du gjort det själv om du inte skrivit det :)

Cazzos
0

#3 Jag tänkte göra det och har suttit länge och kollat på rekommenderade frisörer, men alla är så dyra Obestämd
Jag vill inte klippa mitt hår så mycket heller, eller göra en "drastisk" förändring. Så det känns ovärt, när jag kan klippa mig själv! (även om det kan gå snett haha)

#4 #5 Åh tack Skrattande

#6 Tack så mycket, jag är hyfsat nöjd med min insats! Glad

Kan påpeka att innan jag klippte mig så var mitt hår lika långt och hade raka toppar, var nästan ner till svanskotan. Tänkte att jag skulle ta en "före"-bild men struntade i det Tyst

WilmaP
0

Tycker att det ser jättebra ut, jag hade aldrig kunnat göra det så bra på mig själv! Har du ingen "före" bild? :)

Cazzos
0

#8 Tack! Glad

Nej tyvärr inte! Obestämd

Jag tänkte faktiskt ta en, men hade redan börjat klippa och orkade inte ta ner håret och sen hitta rätt sektion osv Foten i munnen

Hittade dock en video nu i min mobil som visade mitt hår ganska bra, men fick ta print screen och beskära så den blev lite suddig, men jag hoppas det duger!

Bilden är från september/oktober 2012 så mitt hår var liiite längre innan jag klippte mig Glad

(tog bort kommentaren här under, var en enskild bild på mitt hår från förut, men satte ihop bilderna som jag gjort på denna bild!)

Denna kommentar har tagits bort.
WilmaP
0

#9 Det ser ju ut som om att det är uppklippt nu? Eller jag har ingen aning, jag är verkligen sämst på hår och frisyrer haha. Tycker det ser jätteproffsigt ut i alla fall! :o

Cazzos
1

#11 Ja det är typ det! Tyst

Bad frisören jag klippte mig hos sist att klippa mitt hår uppklippt men hon tyckte att det var för tunt Obestämd

Jag klippte uppåt (mätte ändarna genom att kamma uppåt) och fick reda på i efterhand att det gör att håret blir sådär ^^

Tack, är hyfsat stolt över min lilla prestering hehe!

[Tilde]
0

Jag tycker det blev supersnyggt! Skrattande Kanske bara behövs jämnas till lite längst ner (några slingor är lite längre än resten), men annars ser det proffsigt ut ;)

Cazzos
0

#13 Kan bero på hur håret ligger på bilden :o Men ja absolut, tack! :)

fanniiiiie
0

#12 Tyckte håret var för tunt? Allvarligt? Förvånad
Tycker då att det ser ut som att du har tjockt hår! Jag ser iallafall klart och tydligt att du har tjockare än mig, och jag brukar då klippa uppklippt! 
Och uppklippt klipper man ju även för mer volym i håret, man behöver oftast inte fixa det lika mycket om man har uppklippt ju (beroende på hur mycket uppklippt & hur mycket fixat hår man vill ha då)
Går frisörlinjen!

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

Cazzos
0

#15 Jag tycker att mitt hår ser tjockt ut nu jämfört med innan!

Har inte tjockt hår egentligen faktiskt, det är nog bara en illusion.
Jag har skandinavisk hårkvalité (fina hårstrån) men är liksom inte tunnhårig så att man ser min hårbotten osv.
Jag skulle nog säga att jag har "normalmycket" hår Tungan ute

Jesperlinden97
0

Allting klär en skönhet! :) 
Skitsnyggt!

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Cazzos
0

#17 Tack! OskyldigSkrattande