HJÄLP MIG
Hej! Vet inte riktigt hur jag ska börja men..
För några veckor sen lärde jag känna en kille via internet, som är sjukt snäll och söt. Vi har pratat rätt mycket nu (i telefon också) och vi gillar verkligen varandra. Men vi har aldrigt träffats. Det är något som vi båda vill och försöker lösa. Problemet är att jag bor i Uppsala och han i Stockholm. Vi har inte talat om för våra föräldrar om "oss" och vet inte hur och när vi ska göra det. Vad ska vi säga till våra föräldrar? Så att dom förstår..
Jag funderar på att ta mig till Stockholm själv, med tåg/buss. Men jag åker sällan tåg och har aldrig åkt buss till Stockholm. Hur ska jag göra? Om det nu blir tåg, vad är det för biljetter? Var får man tag i dom? Hur mycket kostar det? Behöver all hjälp jag kan få!
Snälla, snälla, snälla hjälp oss!
Btw, vi fyller 14 år i sommar.
Du frågar dina föräldrar om lov helt enkelt. Dom bestämmer.
Det är lite tufft det där. Jag var med om liknande när jag var 13, dock var min mamma rätt förstående.
Har du försökt prata med dem? De kanske inte är så emot det som man kan tro.
Önskar jag kunde ge dig några råd. Det enda jag kan säga är att smyga omkring med det inte är en bra idé. Åker du till Stockholm själv utan att berätta för dina föräldrar är nopg det snabbaste och säkraste sättet att visa dem att de inte kan lite på dig. Är nog smartare att prata med dem, visa att du vill att de ska vara med på ett hörn.
Självklart ska du berätta för dina föräldrar! Sen tycker jag att han kan komma till dig istället (lite farligare för tjejer). Så har jag alltid gjort när jag har träffat killat, vill de träffa mig så får de komma till mig. 
Tack! Men vet bara inte HUUUUR man ska säga det till dom? Dom tycker inte om att jag (och min syster) lär känna personer via internet. (Även fast det här bara var en engångsföreteelse) :)
Än är ni väl bara kompisar? Du kan väl fråga dina föräldrar om råd hur du kan gå tillväga för att träffa en kompis. Blir det så att ni fortsätter träffa varandra kan ni då berätta att ni är ett par.
Dina föräldrar bör nog veta vart du är så att du inte virrar bort dig.
http://www.ul.se/Resa/Nya-SL-pendeln/?gclid=CM-o65i8mrUCFUh2cAodYUwADg
Lycka till!
~mikkan
Haha ja, lite smartare haha ;)
#4 Nej det är jättesvårt! Jag är 24 år, och hade svårt att berätta för min mamma att jag hade träffat min pojkvän via internet. Men du vet vad du känner, eller hur? Då måste det ju vara värt att få dina föräldrar involverade :) De vill endast ditt bästa.
Den kan jag hålla med #3, det verkar mer rätt att han kan åka till dig. Dina föräldrar skulle säkert ha mycket mindre emot det, samt då får de en chans att träffa honom också.
Ja, det är vi. Tack så mycket :D
Joo känns som det bästa att berätta det för mina föräldrar och det ska jag. Men jag vet inte hur jag ska kunna berätta att jag har lärt känna en kille via internet.. det blir bara fel :S
#9 Vart på internet har ni träffats? :)
Jag träffade min kille på World of Warcraft, så har ju varit rätt naturligt att jag lär känna folk där.
Alltså, det började med att jag var hemma och sjuk och hade riktigt tråkigt, så jag googlade på typ gratis chatt. Så de vart stranger.se
Videochatta med honom först, och be honom komma till dig! sen så träffas ni på ett ställe med mycket folk på ifall nu han är ''farlig''..
#11 Säger som MiniPim. Är du helt säker på att han är 13? Kan finnas en hel del skumma typer på såna ställen. Videochatta innan så du verkligen ser vem det är 
~mikkan
#12 #13
Jag är rätt så säker på att han är 13, men man kan ju aldrig vara helt 100!
Jo jag hade faktiskt tänkt att göra det, videochatta, alltså :)
Tack för all hjälp sålänge!
Det sista som är kvar nu är väl hur jag ska säga det till mina föräldrar…