Vad ska man säga till en kille?
Jooo jag och min kompis behöver lite hjälp..
Hur startar men en konversation med en kille?? xD Känner mej så efterbliven… :(
Ett "Tjena" "Tenix" "Halloj", De vanliga hälsnigsorden helt enkelt :P
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Du kan skoja med honom, skicka en rolig bild, fråga om läxor (om ni går i samma klass) osv.
Tack!! Han går i sjuan, jag går i åttan. Vi har haft ögonkontakt osv, han log och jag log tillbaka, gillat varandras statusar på fb osv. Ska försöka se om det finns chans att prata imrn ;D
Hur fortsätter man konversationen sen då? xD
#3 Jag tyckte också att det var lite svårt i början när jag ville skriva till killen jag ville lära känna lite bättre. Men när man väl börjat så brukar jag iaf alltid lyckas hålla konversationen flytande, åtminstone ett litet tag. Man behöver inte prata om samma ämne hela tiden. Du kan ju återkomma dagen därpå också, om det blir en konstig stämning. Att bygga upp en kontakt går inte alltid så snabbt.
#4 Okej, tack! :D
Jasså, Du menar så! :P Fråga inte för mycket och "begär" att han ska skriva mycket. Men var inte för på, Det misstaget har jag gjort och blivit rejält dissad. Men dom säger ju att killar gillar att prata om sig själva, Men jag vet inte om det är samma över internet, Ächs jag vet inte :P
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#6 Jag ska nog prata om vi ses i skolan haha.. :sss
Tack! :D
Börja prata som med vilken person som helst som kompis :) Jag hade nästan bara killkompisar i 9:an (en tjejkompis) Fast nu är det ju annat om du är intresserad av han på ett annat sätt, men börja som vän
#8 Okej tack!! Jag kan försöka skriva hur det går xD
Jag startar konversationer med hej korvskalle Det är med dom killarna jag är oseriös med, och dom fattar xD men annars "tjenare *namnet*".. ;)