Är det värt?
Jag hade en bästis för 1 och halvt år sen då var vi jätte bra kompisar och berätta allt för varandra sen en dag fick jag veta att min bästsi var falsk allt jag sa till henne gick hon och sa till andra sen snacka hon skit om mig bakom ryggen på mig. Månaderna gick jag var jätte ledsen och sviken på henne ignorera henne hela tiden orka inte med henne men hon trodde att vi fortfarande var bästisar att allt var som vanligt men egentligen hata jag henne men efter ett tag så bestämde jag mig för att acceptera det hon gjort och att jag skulle bli vän inte bästis men vän med henne igen. Nu så har en kille hon är kär i och hon säger dom är bästisar nästan fast tror inte han är bästis med henne, Men allfall det där killen har börjat att flöra nästan han gör allt för att få min uppmärksamhet, Han är kär i mig och inte henne. Så nu är hon sur på mig bara för killen vill ha mig och inte henne. Men jag undrar tycker ni det är en riktig vän att ha? Eller är det en dålig vän? Litar inte på henne längre men tänkte att vi allafall kunde vara vänner men nu när hon blir sur för killen gillar mig och inte henne så blir hon avensjuk och sur på mig så tänker jag om hon är en riktig vän.
hon är inte ens värd en tanke tycker jag! Har haft en precis likadan "vän" som du, och att säga upp vänskapen med henne vad fasiken det bästa jag gjort.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#1 okej känns som jag vill göra det med henne också men om ett halv år så splittras klassen och då slipper jag troligen henne. Men hur gjorde du när du avbröt vänskapen ned din "vän"?
#2 alltså, det är väldigt lång historia men ska försöka göra den kort.. Allt började dagen före min 16 års dag, så fick jag ett sms där hon frågade om jag ville träffa henne. Jag kunde inte, eftersom jag skulle träffa min nuvarande bästa vän (vi kallar henne för E). Då blev hon förbannad, och sa att jag aldrig hade tid för henne (vi kallar henne för B) och att hon "förbjöd" mig att vara med E. Jag blev förbannad, men hade tålamod och föreslog att vi kunde träffas dagen därpå ist. Men då kunde inte hon.
Senare den dagen träffade jag E, och vi bestämde att vi skulle träffas dagen efter (på min födelsedag då). Direkt efter fick jag ett sms av B där hon sa att hon visst kunde träffas dagen efter… Då visade det sig att hon hade ställt in det som hon skulle gjort (dissade en annan, vilket jag inte visste om) och "hade tid för mig". Men jag sa att jag redan var upptagen, och då började tjafset. Hon blev arg, och sa at jag väl kunde ha tänkt på att hon kanske ställde in, och massa mer som jag inte riktigt minns. Va!? Jag sa åt henne att låta mig vara, tack och hej, eftersom hon gjort såhär fler gånger och jag fick nog.
Tre dagar senare fick jag ett sms av henne där hon skrivit att jag tydligen betedde mig som om jag gick på dagis för att jag inte smsat henne, och hela världen kretsade kring henne. Så jag frågade henne varför inte hon smsade först då, men det fick jag aldrig något svar på. Däremot fick jag världens utskällning av henne, men slutade svara henne. Kvällen fortsatte med konstanta samtal och sms, men tillslut blev jag så trött på henne att jag slutade svara. Sen dess har inte vi pratat med henne, förrutom när hon "försökt få tbx mig" (jag vet att det låter egoistiskt men sant).
Efteråt fick jag reda på att hon gått och berättat saker för folk som jag sagt till henne i förtroende om att hon inte gick och sa det, hon hade snackat skit bakom ryggen, och massa mer.
Typ så ^^ (kan berätta att hela min familj och min släkt som bor här märkte genast hur mycket gladare jag blev, dom såg det bara genom att titta mig i ögonen..)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Om hon får dig att må dåligt, så är hon inte värd din vänskap 
#3 Okej, Aa en jobbig sitation. #4 Nej det har rätt i!
#5 japp det var skit jobbigt men sååå värt det!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)