regler för behandlingshem!?
vad har dom på behandlingshem för regler?jag vill veta mer om behandlingshem! det finns ett vid min skolan: Bergbo HVB.
vad har dom för regler och vad får man inte göra mm? Dom som bor där hotar mig och tänkte älda upp en kompis hår och en annan säger en massa dumma saker till mig oxh nu vill jag göra något åt det så dom slutar.
Hur kan man hamna på behandlings hem?
min kille bode där och han hade nästan inte gjort något för att hamna där och jag har gjort samma som han så jag är rädd att jag ska hamna på ett behandlingshem.
han sa para att hans pappa hade slått han och han slog på massa saker och har adhd men det har jag ju också gjort men jag har jävliga problem med skolan och med föräldrarna.
han har rökt jag har rökt. han har slagit på massa saker jag har det. han har skärt sig jag har det.
hjälp
1. regler på behandlingshem för ungdomar.
2. hur lätt kan man komma dig
3. kan jag hamna lätt på behandlingshem??
Alla behandlingshem funderar inte 100% likadant. Man får kolla varje enskilt behandlingshem. Och vad det är för slags behandlingshe och mycket mer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
fattar inget va denhär texten va behandlingshemmet utrednings hem?
Målgrupp: Pojkar och flickor, Föräldraroch barn, Invandrarbarn
Diagnosgrupp: ADHD, Aspergers syndrom, Borderline, Incest, Sexuella övergrepp, Tourettes syndrom, Dubbeldiagnos, Psykosocial problematik, Övriga psykossjukdomar, Ångestsyndrom, Schizofreni, Neuropsykiatriska diagnoser, Inlärningsvårigheter, Fobier/Depressioner, Tvångssyndrom
#3 Vad är det du inte förstår? Står vilka som brukar komma dit.
Och vilka diagnoser som de som kommer dit brukar ha.
FEL BILD!!!!!
#6 Radera den då? :)
-
/redigerat utav medarbetare
#8 Du har inte rätt att lägga ut hennes namn och telefonnr så här öppet.
nej tämkte inte på de!
hur tar jag bort den då?
#10 hantera och sedan klickar du att du ska ta bort bild :)
Förlåt mig, men du lägger ju ut fel bilder hela tiden! Och jag tycker du ska fråga detta på behandlingshem.ifokus. Och som Frida säger har du INGEN rätt till att hänga ut henne såhär. Edit: hänga ut din kompis då
tror du att man inte gör fel någon gång? är du parfekt och inte gör nå fel? tror du att jag ska veta allt? jag har väldigt många problem hemma och i skolan dom fläste vill slå ihjäl mig just nu för att jag säger sanningen?!
jag är snäll i början och jag kan bli jävligt elak mot dig. alla trakasserar mig för allt jag gör att jag stavar fel att jag är ful att jag är ett jävla äckel barn.
jag tänker inte när jag är arg eller ledsen och vad vill du mig minipim?
jag har tänkt att göra självmord för sånna som är elaka mot mig och inte har respekt mot mina kompisar jag hatar det här jag har fått hjälp av mina kompisar som har vart snälla att försökaa förstå mig. Simons tjej har sagt massa elaka saker till mig. att jag är ett jävla barn som inte fattar något men jag är äldre än henne tror du inte at jag blir förbannad? dom från behandlings hennet förföljer mig och vill slå mig tror du inte att jag är rädd? jag vill dö för att jag är rädd arg ledsen allt som går mina föräldrar skriker åt mig hemma!
nu är det nog! jag kommer inte skriva något mer på iFokus. iFokus har hjälpt mig med några saker men jag har fått dumma komentarer.
jävla helvetets fan äre nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#13 Minipim menade inget elakt och inte heller att alla är perfekta. Du har missuppfattat det hela :)
men är endå arg -.-
#13 Öhm, jag menar inget elakt och vad sjutton har detbgöra med att perfekthet? Om du vill kan ja också bli arg, jag sa att du har gjort fel flera gången.. Inte något annat, tolka det hur du vill. Och jag tycker inte du ska börja skära dig för att en du inte känner skrev "men du lägger ju ut fel bilder hela tiden". Om du syftar på att jag inte skrev några smileysar ber jag om ursäkt. Och vad har det göra med allt du skrev? :)
Vet du TS, jag tycker du borde försöka hitta hjälp på annat håll än i forum. Om du mår så dåligt är det ju något du behöver ta itu med. Prata med dina föräldrar och om de bara gör saken värre - prata med någon annan. Vi på forumet kan inte hjälpa dig med dina personliga problem när det är på en sådan pass allvarlig nivå att du funderar på självmord. Kolla om det finns någon psykolog att prata med, eller någon kurator på skolan istället, för du måste ju ta tag i situationen om du mår så dåligt liksom, det är ju seriösa saker. :/
jag ska gå till kuraton i morgon
#18 Det är bra att du går dit, för jag håller med Lisora om att du inte borde vara elak mot alla här på forumet. Det är ingen som vill göra dig något illa här, så försök att vara trevlig. Om du inte har något positivt att skriva kan du låta bli att skriva överhuvudtaget 
Men som sagt, det är bra att du ska prata med kuratorn!