Nationella prov
Nu börjar snart dom nationella proven! Är ni nervösa? Jag är mest nervös för matte och No. Svenska tror jag blir enklast.
Redan på tisdag har jag mitt första nationella prov, svenska muntligt. Det tycker jag blir jobbigt eftersom jag hatar o prata inför massa andra 
Har ni haft muntligt i svenska än? Hur känner ni inför proven, vilket blir lättast respektive svårast? Vilket No-ämne har ni? 
Vi har Biologi i no ämne skönt att det inte blev kemi eller något sådant konstigt :P
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag vill oxå ha biologi! Vi fick KEMI 
Jag är jättenervös. Är mest nervös inför matten tror jag, eller kanske engelskan för om jag skriver en bra uppsats har jag stor chans att få A eftersom det är det enda jag är dålig på i engelska haha. Sen är jag väldigt nervös inför NOn också eftersom vi fick kemi och jag är riktigt dålig på att labba
Äsch, vad jag förstått det som så får läraren inte sänka betygen pg.a nationella proven och jag har redan B i kemi så det är jag supernöjd med och jag känner inte att jag behöver visa upp mig för att försöka höja mig
Sen är jag nervös inför SOn också eftersom min lärare är riktigt dum i huvudet och vi kan typ inget :S Ja, jag är som sagt lite nervös inför allt haha!
Meh, orka vara nervös :P Det gör det inte bättre :)
Jag har det muntliga i svenska imorgon, jag hatar att prata inför andra så jag är ganska nervös men det kommer nog gå bra ändå :) Vi har Fysik i no…
nästa år kommer jag ha det.. då går jag i nian, man har väl det på vårterminen?
Jag hoppas jag får biologi, suger på kemi och fysik! Hatar det. Matte kommer nog också vara svårt, önskar jag fick mattekunskaperna från pappa xD Han är värsta mattesnillet, han kan matte-no och sånna ämnen mest, min syster också.
Jag fick mina kunskaper efter mamma, hon kan språk mest. Vill hellre ta efter pappa.
Så jag oroar mig för matten och no:n, och engelskan lite xD Haha oroar mig redan nu, 1 år innan typ :(
#6 Det första nationella provet har man i februari (svenska) Jag har dock mitt första imorgon. Sen så är sista provet den 16 maj (matte) Så man har några varje månad från och med februari till och med i maj.
#7 Jaha. Svenska är ganska bra för mig, jag skriver väldigt mycket och ganska bra så det kommer gå bra. Jag tycker det är enklare att skriva fritt och komma på eget, än att ha en uppgift att skriva om.
Jag kommer plugga gärnet med pappa! Min mattelärare sa att typ alla C-uppgifter kommer på nationella, så dom ska jag sitta och göra :)
Jag har mitt första imorgon, svenska.
Vill iiiiinteeeee!!
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Nu har jag gjort muntliga svenskaprovet! *lättnad* Det gick nog helt okej tror jag
Har ni med gjort? Hur gick det?
Vad hade ni för text?
#10 Jag har också gjort det muntliga i svenska :), Jag hade någon text med Snövit, Det gick ganska bra tror jag :)
#11 okej, ja visst var det inte så farligt? ;)
#12 Jag trodde det skulle vara mycket svårare än var det va men när man kom igång så var det inte alls så farligt ;)
#13 Precis, jag var jättenervös men det var ju helt okej ändå. När jag fick min text visste jag inte vad jag skulle säga, jag fick en serieruta som hette ''hur gick styrelesemötet?'' men det gick nog bra ändå :)

Jag hade muntliga i svenska igår. Gick väl sådär, lite stelt och sådär i början. Vi har Fysik som NO-ämne, vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Jag är minst nervös inför matten och mest inför fysiken (eller SO-ämnet beroende på vilket ämne det blir).
Alla har väl samma? Alltså i No t.ex. Har inte alla biologi iår?? :o i 9an alltså
Nej, det är olika :(
Lycka till med era nationella prov 
Man förväntar sig att dom ska vara jätte svåra, alla nationella prov alltså. Men dom jag hade var ganska så enkla faktiskt
Var typ nervös helt i onödan haha! Ska då tillägga att jag har varit en riktig extrem skolkare hela högstadiet.. Men tyckte ändå att det var ganska så enkelt
Hade det förra året.
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Klart! Svenska muntliga iaf, fick texten ''Skjut apeslinen'' !
Sjukt svårt att diskutera den, om ni frågar mig .___.
- Darren Criss
#29 AHHAHAAHAHAH
jag är inte nervös alls o.o om man skulle haft det i musik så skulle jag nog varit det
Min lärare sa till mig att jag blev godkänd i det muntliga i svenska suuuper glad
Nu taggar jag för skriva och läsa i svenska nästa vecka…
Nu är det prov på onsdag o fredag (?), hur känner ni inför dom? Läsförståelsen tror jag kommer bli enklast, uppsatsen är jag lite nervös för. Vart ska ni sitta o göra proven? I klassrummet eller kanske i aulan? Min klass ska sitta i aulan med 2 andra nior. Det tycker jag är bra!
vi sitter i våra vanliga klassrum tror jag vi får skriva uppsats på datan :) men då stänger dom av hela skolans intrenet :P
Vi får inte använda dator, fast vi har inte datorer så det räcker till alla nior. Jag undrar vilka 3 val man får välja mellan i år, jag vill ha novell!
#25 synd, men alla i vår skola 6-9 har egna datorer macar som vi fått från skolan men vi måste ju lämna tillbaka dom efter nian.
Vår lärare bara ja ni ska helst skriva på datorn så jag ser vad det står hon skämtade ju också lite men det är även sant :P
Vi börjar på tisdag och då har vi svenska.Är igentligen jätte nervös men har lärt mig själv att inte stressa upp mig , då blir det bara värre och det kan hända att jag börjar gråta bara för att jag är så stressad.
//Flöffo
Hur gick det för er idag?
Det gick skit bra för mig! :D
Det var två frågor jag inte gjorde, fast resten gjorde jag och jag gjorde dom bra! :)
Fast det var långtråkigt! Fast det var nice att vi fick ta med oss godis och drika :P Enda problemet med det var att jag fick ont i magen efteråt x'(
det gick bra svarade på alla frågor men är lite nyfiken vad svarade ni som kommer i håg på fråga 9? den där ironisk frågan eller var det vad :P
Aha den! …Kommer inte riktigt ihåg. Hade problem med den.
Jag vet att jag svarade på den! Jag hittade något ironiskt i texten men kommer verkligen inte ihåg vad jag skrev.. Kommer jag på det så skriver jag :P
Fast det var ganska mycket text man läste så tror inte jag kommer komma på det =S
#30 Nånting som Peter sa om att Mange utan rosor var som om blahablaha inte skulle få någon nalle på isen efter en skridskotävling eller nåt x((
- Darren Criss
32# skrev också den meningen var osäker men efteråt så hade typ alla i klassen skrivit den meningen :P
Jag skrev inte den meningen :P Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev fast jag kommer ihåg att texten var i "" <- sånna tecken :P (glömt vad dom heter)
Tror jag…

#30 Jag skrev den där meningen med att någon kommit på den briljanta idén att tejpa upp rosorna på skåpet. Jag tyckte provet var lätt. Dock trodde jag att klockan var kvart i tolv när den var kvart i elva, så jag skyndade mig i onödan så jag fick mycket tid över. Vi fick inte ha godis eller äta under provet utan vi fick äta på en rast som vi hade efter att vi läst häftet i en timme, men på fredag får och då ska jag passa på :P
#35 det var det jag skrev!!! Tack! :D Jag skrev det med briljanta iden att tejpa upp rosorna.
:P
Har nationella prov nu men jag är klar :D det va jättelätt idag
Är det prov imorgon också? tror någon i min klass snackade om det. Är inte säker dock..
Ja det är uppsats imon sv :P
Ja, imon är det uppsats! Jag hoppas ''novell'' är ett alternativ, vad vill ni skriva?
Hoppas faktiskt också på novell. Dock så är hela klassens datorer sönder så vi måste kanske skriva på papper, otroligt drygt…
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Ok, man börjar väll inte bara en annan tid? Igår började vi kl: 8.
Fast det är väll bara en normal skoldag?
#41 Vi oxå. Alla skolans datorer är sönder. Fast det finns ju typ bara 20 st.
# Man börjar 08.05 imorron oxå (iaf vi, så antagligen börjar dom flesta runt åtta)
vi börjar 8.20 :) Vi måste skriva på papper, antar jag. Inte fått någon annan information…. :( fan vad drygt att sitta och skriva värsta noggrant….
Vem skrev om skönhetsoperationer?? .___.
Hur mycket skrev ni??
- Darren Criss
Jag skrev om den där rubriken Kille/tjej jag skrev 572 ord :P
Jag skrev novell ;) Gick skit dåligt… :( Aja, får ta igen det på annat håll eftersom det är ju för ens egen skull man lär sig :)
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
Jag skrev novell idag! 34 sidor blev det… handskrivet. Hej skrivkramp
(Y)
Asså en novell ska väl vara ganska kort? Eller är jag helt fel ute??
ja en novell ska vara max 2 sidor :P
Jag skrev också novellen, det gjorde dom flesta på min skola. Jag skrev 2 handskrivna sidor, tycker det gick helt ok. Början blev bra tycker jag, men mitten och slutet blev som inget. Det hände som inget i den…. HAHAH om jag får E blir jag nöjd, men skulle igentligen vilja ha D eller C…. (:
#49 jo en novell är en kort saga/berättelse men en saga kan ju vara typ 150 sidor dataskrivet och mina sidor blir väl typ 15 sidor dataskrivet så det är lugnt :)
Grejen med en novell är lite kortfattat: att man ska kastas direkt in i handlingen utan att känna personen speciellt bra. Få huvudpersoner och sen ska ett problem/en händelse/eller vad man nu vill komma som ofta tycks omöjligt att lösa. Men tillslut ska det lösa sig och så slutar novellen oftast där :)
#50 haha var har du hört det? Det är inte sant
Google: "En kortnovell kan vara ett par tre sidor lång, en ”normallång” novell ligger ofta på mellan 8 och 30 sidor."
52# jag menar data skrivet med den här text storleken :P
Jag skrev novell, jag är väll sådär nöjd :/ Jag skrev 11 sidor på bredrandigt papper (som vi var tvungna att skriva på) Jag skrev 5 sidor kladd på smalrandigt och skulle inte hunnit skriva rent så fick ta bort lite. Jag hoppas den blir bra fast jag var så stressad så kanske gjorde massa fel :(
Jag har inga nationella prov ^^
En novell ska vara ungefär mellan ½-50 sidor :)
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Jag skrev sex sidor på kille/tjej. Tror att det gick bra, det känns som det i alla fall :p
Jag var sjuk så jag var hemma :P Undrar om jag får göra det nu efter lovet.
Om jag får det då kommer jag skriva en novell. Den ska handla om en hund och sin ägare som är dom enda på planeten, allting är förstört, dom går ut varje dag och försöker hitta mat.
En dag så kommer hunden vakna upp och inte hitta sin ägare, hunden kommer gå runt den vägen dom alltid tar, fast hunden hittar honom inte.
Han går sen hem igen på kvällen och går och lägger sig. Hussen är fortfarande inte tillbaka nästa morgon så hunden forsätter att leta och leta, varenda dag. I över två månader.
Hunden kommer vara ledsen, utsliten och vara på sina sista ben, sen så lägger han sig ner för att dö efter att han hittat sin husse delat i två. Sen kommer han vakna upp ur sin dröm x)
Det låter ganska bra, enligt mig iaf, vad tycker ni? :P Den kommer så klart vara mycket längre :P
Vet inte varför riktigt planeten är förstörd. Tror det ska vara aliens eller något :P
#58 Kanske blir svårt eftersom det är ett ''tema'' på novellen :/
F**k. xD Aja, får komma på något annat då. Vad är det för tema?
#60 Tror att det är fusk om vi säger , då kan du ju komma på allt i förväg.
//Flöffo
Sant xD Aja, jag får vänta och se då :P