Att göra när man är sjuk
Jag ligger här med influensa (tror jag) medan sambon är på skidsemester i Frankrike med sin pappa hela veckan.
Har idag haft ett House-maraton och sovit mycket. Men jag är såååå uttråkad!
Vad kan man hitta på när man är sjuk? - Jag har feber, feberfrossa ibland, är täppt och snuvig, hostar lite och är extremt trött, så jag kan inte gå ut eller anstränga mig mycket. xD

Brodera korsstygn, lyssna på ljudböcker, läsa.
Spela game boy eller DS det är kul :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Jag brukar försöka måla och läsa :) Annars kan du spela spel, om du känner för det, Sims brukar sluka ett par timmar när man kommer igång.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Samma här! Mår skit! x( Är utråkad också.. Man har typ ingen lust att göra något när man är sjuk, fast man har så jävla tråkigt att man bara måste göra något.
-.-' Hatar att vara sjuk.
#4 Så sant! Man orkar inte göra något men ändå har man så tråkigt så man vill! xD
Jag tänkte måla i veckan, men att spela Sims var en bra idé också, för det kan jag sitta med i timmar.
Vad gäller böcker har vi inga läsvärda här hemma, tyvärr. Fast jag hade nog varit för trött för att läsa ändå. :/
Har du några djur? Isåfall kan du pyssla med dem och rensa bland deras tillbehör och så, Super mysigt när man är sjuk tkr jag iaf! Skriver mer om jag kommer på! :)
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
#6 Jag har många djur, men det är så energikrävande att rengöra burar och hålla på, så det får vänta tills jag mår bättre. :/ Jag har verkligen ingen energi utan är nästan helt sängliggande. 
Jag har också djur, har två fåglar. Dom är skit tråkiga, mest för det är kväll och dom är trötta :P Blir inget mysande för mig, dom kommer bli skit arga på mig xD
Jag brukar se på film/serier, mysa med djuren, ta en varm dusch, ev småstäda beroende på vad jag orkar :) Eller nörda vid datorn :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag brukar ligga ner och tänka hahah xD
jag brukar planera en massa byggen till djuren också och sen när jag blir frisk så stökar jag till i garaget och bygger som en tok XD
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Kanske kan jag påbörja en berättelse (novell) :)
#12 Det låter som en bra idé! Måla naglarna är en annan, kanske göra någon mer avancerad design än du brukar ha tid med? :)
Jag vet tilde!! Du kan skypa med mig :D
Jag har varit ensam hemma sen i tisdags då sambon är iväg, det är det absolut tråkigaste som finns.. :P Fördriver tiden med storstädning av hela huset, baka massa gottis, återupptog mitt the sims spelande och sitter och läser om marsvin hela nätterna för att vara väl förbered när det flyttar in grisar här nån gång efter sommaren. :) Och självklart massa film och serietittande. :) Har du sett Arrow? Den serien kollar jag just nu, superbra! :) Eller once upon a time ;)
kolla på film (har du sett "kyss mig"? så jävla underbar ;) ), teckna (kan vara vad/vem som helst…), tänka, skriva, surfa runt på datorn och lyssna på musik
Tänka låter faktigst bra.
Det ska jag nog göra nu tills jag somnar.
Godnatt alla! :D Sov så gott! :)
#14 Haha jag låter som en kossa xD Är helt täppt och hes xD Så det är nog ingen bra idé!
#15 Så jobbigt när man är helt ensam hemma! Jag saknar min sambo.
Men men… Städa ska jag göra senare i veckan när jag blir piggare. Serier har jag glott på hela dagen. Min bror tipsade om Supernatural, så den kanske jag ska börja se. :)
#16 Hmm nej tror inte jag har sett den! :) Ja måla vill jag göra. Fast jag har inte orkat, men blir nog piggare imorgon så då kanske det får bli en kreativ dag. 
Jag har bott i sängen med datorn idag. Jag älskar att den är så stor att jag kan ligga på bredden istället för på längden när jag ser på film (sängen alltså, inte datorn, höhö). 
Jag har varit sjuk i veckan och då har jag kollat på filmer och serier, spelat subway surfers och fast ball, spelat sims, bara kollat runt på internet, skissat lite, tagit massa med fina bilder på djuren och redigerat dom sen och läst böcker :)
Ett annat tips är att söka på google på "saker att göra när man är sjuk/saker att göra när man har tråkigt" då brukar det komma upp massa saker som man inte ens tänkt på innan!
Krya på dig :)
#19 Haha smart att googla, tänkte inte ens på det. ^^ Kan testa!
Tack :)
Jag brukar ta en lång varm dusch, sätta på mig mysiga kläder, ta in massa kuddar i sovrummet och bädda ner mig i sängen med datorn, vovven och varm choklad, soppa eller te och mackor (om jag har matlust) och titta på en rolig film. 
För mig är det det ända man kan göra när man är sjuk 
Det enda som är bra med att vara sjuk är ju att man kan sitta framför datorn/tv och kolla serier hela dagarna med gott samvete 
"Same procedur as last year?"
"Same procedur as every year, James."
Jag gör det jag brukar göra. Spela, kolla serier, läsa och sova väldigt mycket. Och äta enorma mängder onyttigheter xD
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Tack för alla tips :D Idag ska jag se en skräckis och sedan ska jag nog skriva eller spela Sims. Vilken produktiv dag!… 
#23 Hahaha ja jag äter också massa gott, man får ju passa på! xD
Skräck? :P Jag hatar skräck filmer! Speciellt när man är ensam. Jag gillar kolla på skräck när jag är med vänner för då kan man skrämma skiten ur dom xD
Så kan man även göra om skräck filmen till en komedi film genom att lägga till onödiga kommentarer xP
Jag och min kompis kollade på en skräck film och vi var inte alls rädda under filmen, vi skrattade genom hela filmen bara för vi är omogna och gjorde om allt som hände till skämt :P
Det var skit skoj! :D
#25 Jag älskar skräckisar :D Min sambo tycker att alla skräckisar är dåliga (nästan alla), så jag får passa på när han är bortrest.
Jag brukar inte heller tycka att de är läskiga, men ibland hittar man en speciell film som får en att bli lite uppskrämd. xD
Är det bara jag som älskar att vara sjuk ? Allt förutom kräksjuka så är jag jättenöjd, det är så mysigt att bara va hemma och inte göra nåt
#27 Verkligen inte! När man är så sjuk att man är hemma från skolan så är man ju verkligen sjuk, med hög feber, snuva och så täppt att man inte kan andas (eller liknande). xD Hatar det!
Fast jag har hellre influensa än halsfluss som jag hade förra året. Höll på att dö. :( Det värsta är att när jag hade halsfluss så sa jag "jag har hellre magsjuka än det här!" och några månader senare blev jag matförgiftad och ångrade lite vad jag hade sagt. Båda är i princip lika hemskt… 

#28 Jag tycker ändå om det även om själva sjukdomen är jobbig :p
#29 jag var så yr för en vecka sedan att jag bara rörde lite på huvudet och jag höll på att ramla. Jag hade huvudverk, jag hade så ont i halsen och en sådan hosta att det tog timmar för mig att somna.
När jag vaknar har jag fett mycket slem i munnen, as äkligt, tar skit lång tid innan det försvinner.
Snuvig var jag också, att sitta och snyta sig hela tiden är inte kul.
Jag är mycket hellre frisk än sjuk.
Mår fortfarande dåligt, lite snuvig, hosta så jag har svårt att somna. Och slem i munnen när jag vaknar varje morgon. It Sucks! x(
Är hellre i skolan än att vara hemma och må skit.
#30 Men det är ju inte så att jag inte vet hur det är att vara sjuk ;P
Internetshoppa eller "Photoshoppa", är nog den bästa medicinen som finns ;).
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Just nu lyssnar jag på "Ultimate Nightcore Mix 1 Hour"
Wooo! :D Har sådan jävla lust att festa nu!