Orkar inte med min bästavän längre...
Hej!
Jag och min bästavän har nästan alltid hängt ihop och hon har varit den som står mig närmast. Jag har alltid kunnat lita på henne och hon på mig. Det har alltid varit vi två, även fast vi har bråkat. Men för ett tag sen började hon dra sig lite tillbaka. Jag vet inte varför men hon pratar knappt med mig längre. Det hela började för ungefär 2-3 månader sedan. Frågar jag henne om vi kan ses i helgen och hitta på något så har hon svarat: Jag ska in till stan, och har lite mycket att göra så jag kan inte. Så gjorde hon dom första 4 veckorna. Men jag fattade inte varför hon skulle in till stan och göra hela tiden.. Hon är aldrig där annars. Dom senaste veckorna har hon börjat säga att det är mycket i skolan och måste plugga. Men vad jag vet har hon inte alls mycket att göra just nu och skolan är i nuläget rätt soft. Men efter ett tag brukar jag få reda på att hon faktiskt inte pluggat, istället har hon varit med andra kompisar istället.. vilket jag tycker är ganska lågt av henne..
Jag försöker prata med henne och fråga om det har hänt något eller varför hon gör som hon gör.. men hon säger alltid att allt är ok och inget mer med det. Men grejen är att hon aldrig varit såhär. Jag känner mig alltid så dum när jag frågar, men det är ju nånting, det vet ju jag.
Jag vet inte vad jag ska göra, men hon blir alltid så sur på mig så fort jag inte gör nånting åt hennes saker/problem.. och nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Det har alltid varit jag som får ställa upp och dras med, även fast jag själv inte orkar. Snälla hjälp mig!
Hon har världens bästa föräldrar och kompisar och har allt hon vill. Så det är ingenting med det. Hon väljer ofta mellan sina vänner och nu när inte jag varit i skolan på 1 vecka har jag hört av andra att hon är väldigt mycket med andra..
Sen kan jag bara säga att jag inte har det så enkelt hemma heller. Jag får alltid ställa upp för mina vänner när jag inte orkar och mår dåligt. Och det vet dom. Men inget tack för det får jag. Dom bryr sig inte. Men jag har lärt mig bita ihop och gå vidare. Jag har blivit van.
Hoppas ni orkade läsa och svara på det här, för isåfall är det värt guld!
Sjuuukt tacksam för svar då jag behöver det!
Låter som hon har "växt" ifrån dig..
"Hon har världens bästa föräldrar och kompisar och har allt hon vill. Så det är ingenting med det."
JAG tror att det inte är så. Ofta när det ser perfekt ut, så är det tvärtom, jag vet det med mig själv och mina egna föräldrar. Ingen annan än familjen ser det. Sen att hon blir sur när du ska prata om hennes problem tyder enligt på mig att det är nåt hemma t.ex.
Har ni hängt väldigt mycket. 24/7 nästan? Det vet ju inte jag, men kanske hon känner att ni behöver lite tid ifrån varandra om ni umgåts väldigt mycket. Man kan bli trött om man varit inpå varandra väldigt mycket väldigt länge. Så man kanske behöver lite tid för sig själv eller vill träffa andra ibland. Det är ju självklart tråkigt om så är fallet att hon då inte törs säga det till dig. Men det är bara en gissning från mig. Jag vet ju inte.
"Jag får alltid ställa upp för mina vänner när jag inte orkar och mår dåligt. "
Förväntar sig dina vänner att du ska göra det då. Du är inte tvingad att ställa upp. Gör det som känns bäst för dig.
Hoppas det löser sig iallafall. Kram :)
Jo, men det går inte att prata med henne om det skulle vara något t.ex hemma eller så.. Hon blir lätt sur osv.
Det är väl något i den stilen, men hon brukar säga att hon vill ses. Sen när jag väl frågar igen så säger hon ifrån. Jo, det är väl antagligen nånting hon inte vill säga kanske.. men vi får se.
Tack för svar. :)