Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 894 ggr
litengris
0

(X) mer än vänskap

Till att börja med, vet inte om X:et behövs här, men sätter dit det för säkerhets skull ;) Okej, nu är det så att jag här aldrig varit särskilt populär bland killar, när jag var mmindre var jag mobbad osv. Men när jag flyttade från Malmö för ca ett år sedan o bytte skola hamnade jag i ett "gäng" efter ett tag med mig, en av mina bästa tjejkompisar och två killar. Allt började egentligen att både jag o min vän var kära i den ena killen. Den killen och jag blev tsm efter ett tag o min kompis blev avundsjuk. Förhållandet varade inte särskilt länge, jag tröttnade på att han höll på med en massa andra tjejer samtidigt men jag älskar honom fortfarande. Jag har två problem kring denna killen. Det ena är att han är ihop med en av mina bästa vänner, men hon och min andra bästa vän kommer inte så bra överens så hon brukar inte vara med oss andra fyra i stan o hitta på saker. Killen är endast sig själv när hon inte är med vilket är lite störigt, men det störigaste av allt är att han är kär i mig. Varje gång vi görs något tsm i stan som att t.ex. åka o bada tafsar han som faan och han har till och med velat ha sex med mig. Jag säger till honom varje gång för det är inte rätt mot hans tjej, men problemet är att jag älskar honom, så det är svårt. Jag berättar allt för hans tjej o hon blir alltid ledsen, men hon gör inget åt det, hon försöker glömma allt bara. Jag vet inte hur jag ska få stopp på det, för jag älskar ju verkligen killen, och han vet det och blir nästan lite sur när jag säger åt han att sluta.Folk på skolan har trott att han och jag är tsm så som han håller på med mig. Mitt andra problem är min andra bästa vän, tjejen i gänget. Hon är kär i killen ovan o tror att han gillar henne, hon hittar på saker som att han tog henne på rumpan o sånt, när hon för höra vad han gör med mig. Alla andra vet att han AVSKYR henne. Jag vet inte hur jag ska göra, för hon blir avundsjuk på mig och för att dölja det ljuger hon, jag vill ju heller inte berätta sanningen o säga att han hatar henne, när hon frågar så jag säger att jag inte vet, annars skulle hon bryta ihop totalt… Det kanske låter rörigt och det är det också.

XOXO

Liten Gris ♥
[MikeW]
2

Han låter som en player. Tror han bara är ute efter sex, inget annat.

Timmorn
0

Håller med. Tycker alla tjejer ska lämna honom, för inget gott lär komma av den där killen förrän han har lekt av sig.
Jag vill egentligen säga att nej du älskar inte honom… Jag vet inte hur gammal du är. För mig är kärlek ett känsligt ämne, att älska någon tar tid. Jag blev tillsammans med min pojkvän när jag var 15 han var 14. Nu är vi 21 och 22. Men han sa jag älskar mig när vi hade varit tillsammans i en månad. Jag vägrade säga det förrän efter ett halvår, för att jag ville vara säker det var så viktigt för mig. Jag svarade bara jag gillar dig, jag skulle vilja säga det, men jag är inte säker än. Och nu i efterhand så kan jag säga att nej det gjorde jag inte då. 

Var försiktig med orden jag älskar dig, för de betyder mer än vad du tror.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

litengris
0

#2 Jag vet att jag älskar honom, har kännt honom ganska länge o vi är mycket mer än bästa vänner. Älskar är det mest betydelsefulla ordet vi människor kan säga, och jag säger det inte utan att mena det ;)

XOXO

Liten Gris ♥
Timmorn
0

Ville inte tränga mig på, men vet att så många säger det utan att förstå innebörden :) 

Men tänk på om du älskar honom som en vän, eller som en pojkvän som du vill vara med för alltid.
För i nuläget verkar det ju som att antingen inte kan bestämma sig, inte är intresserad tillbaka på riktigt, eller tror han är en adonis och att alla tjejer vill ha honom och ska ha honom och bara leker runt.

Det där med att inte vara så särskilt populär bland killar, alltså det tycker jag är så svårt att säga.Och det kan komma senare. Jag hade 4 nära tjejkompisar och sedan fick jag mycket killkompisar i gymnasiet. Och jag har sagt någon gång att jag är inte den tjejen som alla gillar, blir kära i eller är intresserad av och vill ha. Och alla har fnyst och sagt ungefär att det är du visst det, men det är ingen som vågar komma tillräckligt nära eftersom att alla vet att du är lojal mot din pojkvän och om du hade varit singel så är du seriös och stark tjej och det är det inte alla som vill och vågar närma sig det. Öppna med att du alla skulle vilja ligga med dig, men det de flesta av oss vill leka runt just nu och det vet vi att du inte vill och respekterar det.

Jag har aldrig ens varit intresserad av killar, även om jag alltid var snäll och öppen. Det var först när jag var 14 och ett halvt som jag blev lite intresserad av min pojkvän. Och som han har sagt i efterhand mycket smickrande så blev han intresserad av mig eftersom att jag var intresserad av han xD 

Äsch såna här frågor är så svåra att formulera sig kring men.. så som du beskrev situationen så lät han i nuläget som att han bara leker runt.

Josefine

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

litengris
0

Jag hhar varit mobbad hela lågstadiet och drar därför slutsatsen själv att jag absolut inte var populär. Men man vet aldrig…

XOXO

Liten Gris ♥
Timmorn
0

Men såna saker ändras ju också.

Min pojkvän var mobbad hela lågstadiet, folk kastade sten på honom. Nu tycker en hel del att han är snygg och han har vänner.

litengris
0

Sant… allt ändras

XOXO

Liten Gris ♥