Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: känsliga-rummet
Läst 2545 ggr
Pelzi
0

mordhot mot skola

Idag när vi satt i korridoren vi hade rast vi satt vi datorena så kommer helt plötsligt en lärare ganska upprörd och säger att vi måste gå in i något klass rum så alla eleverna på skolan blr instängda i klass rum vi satt en stund där inne och all undrade vad som hade hänt då vi vet ingenting helt förvirrade.
Sedan så säger lärarna att skolan har blivit hotad mer säger dom inte för att det inte ska bli panik efter en halv timme säger lärarna att vi kan få ringa våra föräldrar och fråga ifall dom kan hämta oss med bil vi fick inte gå ut cykla eller gå hem föräldern var tvungen att hämta barnet.
Flera elever var jätte upprörda och grät alla ville ju hem men det var inte säkert ute. 
När vi satt i klassrummen så såg vi polisbilar och ambulanser som for omkring. Min mamma kom ju och hämta mig från skolan och när jag kommer hem så fick jag reda på vad som hänt och inte bara att skolan blivit hotad det var mer än så.
Det handlade om en finsk man 35 år åldern pedofil som flyttat hit bor här i haparanda och han hade blivit anmäld nyligen då han tagit bilder på unga tjejer, och då hade han blivit arg och skrivit på facebook att han ska skjuta alla elever på skolan och skrivit alla hemska saker han skulle göra med alla döda kropparna.
Visste verkligen inte att det var så allvarligt inget hände ju tur det.
Lärarna kunde ju inte säga att det var så allvarligt då hade det ju uppståt panik på skolan.
Men det värsta av allt är att den mannen som hade hotat har blivit fasttagen idag men han är i sitt hem under så kallad över vakning alltså frisläppt.
Dom stängde ju skolorna idag men dom öppnar i mon men ska inte fara eftersom mamma inte släpper mig dit för säkerhetsskull.
I tidningarna skriver dom att det bara är svammel men det är det inte det är ju allvarligt, tänk så hade han verkligen gjort det? I tidningarna så skriver dom att det inte är allvarligt men dom skriver inte allt som verkligen hänt just för att inte skrämma upp alla.

Usch hemskt det som händer här i lilla haparanda som bland annat nyligen mordbrand, och en massa bråk mellan folk i byarna, skottlossning.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15434932.ab

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7144256

http://emmaskaninselar.blogg.se/

[Tilde]
2

Men usch vad hemskt! Vad är det för männika?! :( Är han pedofil borde han sitta inne, livstid! Det är ju inget man kan ändra på. Att dessutom hota barn och beskriva akten, nej fy! Då är man ju verkligen psykopat! Skrikandes

Pelzi
0

#1 ja han borde sitta inne men han är fri nu så :/

http://emmaskaninselar.blogg.se/

dermot
1

Usch!! Gud vad hemskt! :(

Vi hade också en som hotade med att skjuta på vår skola, dock gick jag på en annan när hotet kom, det var en elev på skolan som skulle göra det.. Han blev dock haffad innan något hände eftersom hans ena klasskompis kände igen hans skrivstil. :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Tilde]
0

#3 Hur får svenska barn ens tag på skjutvapen? Det går ju inte att köpa… De enda som ens får ha vapen hemma är väl de med jaktlicens? Läskigt :(

[MiniPim]
0

Fyyy vad hemskt!!!! :"( Det var en på våran skola som sköt en yngre elev med elpistol…

[djurens_vän]
0

#4 det är ganska enkelt om man tänker efter

[MiniPim]
0

#6 vadå enkelt? hur många är det som säljer vapen till yngre?

[Tilde]
0

Det finns ju folk utanför samhället som langar vapen och droger, osv. Men det är ju inte alla som skulle veta var man söker upp såna.. Usch och fy för sånt :(

Fridaaaa
0

#6 Nej i Sverige är det inte enkelt. Ju luftgevär får man ju köpa utan licens upp till en viss kaliber.

#4 Det är om de snor föräldern/föräldrarnas nycklar till vapenskåpet i så fall men så enkelt får det inte vara att få tag i nycklarna om man ej har licens, men vissa föräldrar tänker inte på det :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[djurens_vän]
0

men som jag vi har hemma och jag känner massa andra killar som har pistoler och sånt. och några från behandlingshem som har köksknivar i sitt rum. jag skulle få lätt tag i vapen om det skulle behövas.

[MiniPim]
2

#10 ehh det är inte bra! Och att du skriver ut det också…

Fridaaaa
0

#10 allt som sägs och görs på ett behandlingshem, stannar där också. Inget man skriver ut

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.