(X) Bästa sättet
Vilket är bästa sättet att dö på?
Att leva är bäst…. tycker jag. du har en hel framtid på dig och en massa förväntningar, stunder i livet som du inte vill missa! Man lever bara en gång och ska uppskatta livet :) Tänk på så mycket du har att uppleva, som gymnasietiden, din första kärlek samt en massa presenter etc. Finns en hel lista :)
#1 Jag tycker inte det.
Inget man tipsar om.
Har för mig att man inte ens får göra det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Jag sa inte bästa sättet att du självmord på.
#4 Man kan tolka det så, på sättet du skrev.
#5 Kanske det som var meningen. Varför får man inte tipsa om det?
Jag tyckte inte att det var en konstig fråga som direkt skulle kopplas till självmord, jag tolkade det aldrig så…
Att tala om de värsta sätten är inte ovanligt, ofta drunkna/bli levande begrav/innebränd.
Det "bästa"/mest smärtfria bör vara att bli skjuten eller att avlida i sömnen…
Bästa sättet är att dö av ålder, enligt mig :)
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#6 Väldigt logiskt enligt mig att inte berätta sånt, därför att då "hjälper" man personer att ta livet på sätt och vis, genom att ge tips osv.
Och det är inte OK enligt mig.
Men säger som #8, av ålder är bäst :) I sömnen :P
#8 Bra svar!!:D så sant så.
Man ska leva livet och försöka ta vara på livet, få så mycket bra stunder som möjligt, ta vara på de glädjestunder man haft och skapa fler!
Ser att jag kanske misstolkade hur TS avsåg, dock vidhåller jag att det ej var en självklar tolkning…
Gällande självmord så finns det inga bra sätt, då det alltid drabbar någon annan.
Jag är bara nyfiken, jag kommer inte att ta självmord. Anledningen är att jag vill veta hur mamma tänkte, varför hon gjorde det på det sättet som hon gjorde. INGET ANNAT.
#12 Du kommer tyvärr aldrig få reda på hur din mamma tänkte och varför hon gjorde det tyvärr :(
#13 ÖH JO
#13 Om du säger att jag inte kan det får jag väll åka upp till himlen och fråga henne själv då
#14 ÖH hur? :o
#14 Behöver inte skrika. Hur hade du tänkt det?
#15 Du behöver någon att prata med, tala ut om sorgen osv verkar det som. Tar tid att bearbeta allting osv, det förstår jag men att säga att man själv med ska fara upp till himlen hjälper dessvärre inte, löser ingenting.
#16 Jag känner min mamma, jag vet hur jag ska få veta det. Sluta säga att jag inte kan.
Jag sa inte att du inte kan?
Jag är ju en sån där som tror (*host, vet*) på liv efter döden, men det är ändå inget jag rekommenderar dig. Som Frida säger så behöver du tala ut om sorgen. Du ska se att det blir bättre :) ♥
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#19 Förlåt, skriver lite konstigt
Det bästa sättet att ta reda på varför enligt mig är att kolla på hur människan levde, omständigheterna, såsom kärlek, jobb, livskvalite, eget psykiskt mående… sånt kan vara väldigt avgörande. Men så tycker jag också att man inte ska grubbla så mycket kring sånt då det kan trycka ner en själv en hel del. Det bästa är att bara tänka på det positiva stunderna istället och försöka bortse från det dåliga ^^
#17 Vadå skrika? 😛
Jag skulle vilja dö som gammal, när jag har upplevt allt som finns att uppleva och kan tänka tillbaka på åren som gått. Jag håller mina närmaste i handen, blundar och bara försvinner från jorden, förhoppningsvis till ett ännu bättre ställe, kanske där jag möter vänner och familj som redan vandrat över regnbågsbron.
#24 Låter som ett bra sätt.
#23 Skriver man med bara stora bokstäver så betyder det att man skriker…
Varför din mamma självmord?
#26 Jag råkade ha caps lock på xD
#28 hehe oki ;)
om du vill få kontakt med henne spara ihop pengar till ett medium?
Men som vissa säger och jag håller med, du borde prata med någon om din sorg
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Det laven säger är bra. Själv kan jag ta kontakt med 'andra sidan'.
Bor du väldigt nära mig så skulle jag kunna komma till dig gratis.
Fast jag har ju inte års erfarenheter som dom flesta medium har. Jag har bara typ 1 - 2 års erfarenhet.
Fast du borde prata med någon om din sorg tycker jag med.