Klockrent skrivet av Lady Dahmer
Så klockrent skrivet av Natashja Blomberg (a.k.a Lady Dahmer)!
Läs här.
Älskar f.ö hela hennes blogg eftersom hon skriver så otroligt mycket vettigt, och råder er också att kika in och läsa!
EDIT: Ta hennes blogginlägg med en nypa salt. Är givetvis inte tänkt att män ska begränsas, det är bara ett svar mot de som tycker att kvinnor ska begränsas, dvs inte kunna klä sig hur som helst utan att bli utsatt för sexuella övergrepp.
O_o Det där inlägget är skumt i mina ögon, men antagligen inte för att jag inte läst inlägget det är ett svar till.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#1 På vilket sätt menar du?
#2 Det låter som om det är ett svar på något. Men jag vet inte riktigt vad:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#3 Det har du rätt i.. Jag insåg nu i efterhand att det kan se lite skumt ut, ja. Jag la därför till en kort förklaring däruppe. 🙂
Jag har själv inte orkat läsa blogginlägget hon svarat på eftersom det är skrivet på engelska, men eftersom jag själv stött på exempel hon skriver om så förstod jag ändå direkt hur hon menade. Hon ger ett svar på tal till de som tycker att kvinnor ska begränsas, dvs (exempelvis) inte kunna klä sig hur man vill utan att riskera att bli utsatt för sexuella övergrepp (eller trakasserier för den delen).
När jag satt på en SIS-institution så var det tvång på att vi tjejer skulle bära BH. Vi fick heller inte ha linnen på oss om vi inte hade en tjocktröja ovanpå som dolde huden, och inte heller tights/leggings trots att rumpan inte ens syntes. Varför? Deras svar på den frågan var att det kunde ge fel signaler till killarna, att de inte kan kontrollera sig på samma sätt som oss tjejer. Givetvis fick de springa runt i bara byxor, med bar överkropp ifall de kände för det.
Hahaha klockrent var rätt sagt!
#4 Ah^^ Inte konstigt att jag inte fattade något då. Jag är ju extremt liberal så:p
Tjejers kroppar är deras egna. Ingen har rätt att göra någonting som dom inte vill, och signalerna man ska få ligger inte i kläder.
Jag menar, dregla bäst du vill efter någon, men det är "se men inte röra" som gäller liksom, tills dom säger att det är okej.
-Stephen Hawking
#6 Ja men precis!