Donator
Såg en film där barn blev födda för att bli donatorer, och donera tills dom till slut blev fullbordade= alltså att dom donerat tills dom inte har tillräckligt för att själva överleva.
Filmen heter Never let me go.
Så dom fick somna in…
Vad tycker ni om det? Och tror ni det finns kvar någonstans i världen fortfarande?
Hittade ingen annan passande sajt
Vadå, det var väl ingen dokumentär? o.O Det låter ju bara sjukt.. varför skulle barnen inte ha några rättigheter medan alla andra har det?
#1 Jag vet faktiskt inte såg bara filmen… tycker du borde se den med den är skitbra. Det handlar om barn som är födda som donatorer, och går på en skola där alla ska bli fullbordade som vuxna… jag trodde det fanns på riktigt men vet faktiskt inte.. hemsk film hursomhelst. Det är en kärleksfilm också btw. Grät till den haha…. usch.
#2 Ja den kanske jag får ta och se då, om den är bra. ^^
Vore ju jättehemskt om sådant skulle hända på riktigt. Vad skulle det vara för slags mammor liksom, som går med på det?
Åh kanske har sett den! Är Cameron Diaz med?
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
#3 Har ingen aning… minns inte att någon av föräldrarna var med när jag såg filmen, men huvudpersonen blir kär i en kille och han blir ju fullbordad sen.. hon var med och såg på när han blev fullbordad. Hon grät så mycket… där brast jag haha :(
http://www.imdb.com/title/tt1334260/ Här är filmen :)
#4 Det minns jag faktiskt inte! :o Du kan ju kolla trailer och se om du känner igen den, se den annars för den är jättebra verkligen :)
Aha, aa nä den har jag inte sett :) Såg en liknande en gång, men det var inte den iallafall.
Verkar bra, säkert värt att se den (:
Sett den, jättebra!! 😃
~mikkan
Finns en liknande film, "allt för min syster" tror jag att den hette. Hon föds för att hon ska kunna donera och hålla sin äldre syster levande, grymt bra film!
#10 Så hette den! Det var den jag såg :) Sorglig men väldigt bra.
Donera blod eller vadå? ^^
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Donera lite allt möjligt ^^ Organ, blod osv.
Allt för min syster (My sister´s keeper) är en jättefin film, men det är definitivt inte en dokumentär.
#13 Okej :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#8 Ja tycker absolut du ska se den!:D
#9 Ellerhur… så bra story också. Tråkigt dock att tjejen förstörde mellan det egentliga kärleksparet tycker jag…
#10 Den har jag också sett… tycker den är hemskt sorglig :( speciellt när hennes syster träffar sin kärlek och han dör. Usssschhhhh… är verkligen känslig för filmer haha.
Frågan är dock, om sånt här finns på riktigt? Med tanke på hur mycket andra sjuka saker som existerar så skulle det inte förvåna mig