Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1368 ggr
[Tilde]
0

Ni som börjar högskola

Ni som ska börja på universitet/högskola, vilka program har ni sökt in till? :) Ni som redan går på högskola eller universitet, vad utbildar ni er till?

Jag har haft tusentals planer, men alla blir förstörda på ett eller annat sätt… Först skulle jag plugga journalistik i Sundsvall, men sen bestämde jag mig för att flytta till Danmark istället. Sen ville jag bli veterinärsjuksköterska, men man var tvungen att ha praktik på ett djursjukhus för att bli antagen - och det var omöjligt utan utbildning (hallå, hur tänkte de där!). Sen ville jag bli mäklare, men var tvungen att läsa upp matten (läste inte klart matte C på gymnasiet, dessvärre), men alla kurser var fulla! 

Nu planerar jag att söka in till Arkitektur :) Men jag ska även hitta reservprogram om jag ångrar mig eller av någon anledning inte skulle komma in (fast mitt snitt är väldigt högt, så det borde inte vara något problem 🎧).

Afturelding
0

Jag ska läsa fristående kurser under sommaren och hösten är tanken. Jag läser distans på folkhögskola nu, så det är nog lika bra. Har hittat en pedagogisk distanskurs till sommaren, och till hösten får vi se.

Till nästa vår söker jag in till lärarprogramet :) Jag planerar att bli lågstadielärare med bild som tillval.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tilde]
0

#1 Vad kul! :) Bild var också ett av mina favoritämnen. 😉

Mimmi
0

Har tänkt läsa Interaktionsdesign på Stockholms Universitet, men det blir nog först till hösten. 🙂

Anna
0

Jag har precis sökt ett par distanskurser på vuxenutbildningen, vill läsa lite grafisk kommunikation, journalistik, reklam och webbutveckling för att sedan driva eget inom detta. Kommer jag in på dessa vill jag även fortsätta läsa steg 2 och 3 av samma kurser i höst, förhoppningsvis parallellt med eget företag.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

JustMySelf
0

Jag tar studenten i vår, sedan blir det att jobba ett halvår och sedan förhoppningsvis läsa personalvetenskap och psykologi på universitetet 🙂

TheGeneralIdea
0

Jag går sista året på gymnasiet nu, ska nog söka något till nästa vår men är inte säker på vad. Som det ser ut nu vill jag bli något kreativt som designer eller illustratör. :)

Juicy
0

Jag läser andra året på civilekonomprogrammet vid Linköpings universitet. Började direkt efter gymnasiet. 

Trivs som fisken i vattnet och kan varmt rekommendera programmet till alla som tycker ekonomi, företagande och entreprenörskap är intressant!

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Fridaaaa
0

Går förskollärarprogrammet, andra terminen nu. (högskola) :P
Kul utbildning! Och lärorik :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[DvärghamsternArvid]
0

Jag ska inte börja högskolan än men när jag väl ska det ska jag läsa förskollärprogrammet :) men är det nån som vet vad man behöver för att komma in där? Jag har tänkt läsa samhäll på gymnasiet och undrar om det gör så att jag kan komma in där, nån som vet? :)

Jojaton
0

Jag läser en distanskurs på 7.5 poäng, haha. Digital Bildbehandling på Jönköpings Högskola för Lärande och Kommunikation. Kommer nog plugga mer i framtiden, men har ingen aning om till vad, så jobbar nu under tiden.

Johanna - Instagram

nottheonly
0

Jag pluggar på folkhögskola nu, för att plugga upp lite betyg från gymnasiet. Läser Svenska B, Engelska B, Matte B och Historia A.. Jag gör det för jag funderar på att läsa vidare till Behandlings pedagog senare i livet 🙂

JustMySelf
0

#9 Ja, du borde få behörighet där :) Men prata med din studievägledare, dem är till för sådana frågor!