Inga kompisar
Jämnt folk som undviker mig. Säger jag något blir det tyst eller så skrattar alla bara. Kan inte gå till matsalen själv, för jag vågar inte gå ensam. Vill inte prata me lärare. Hur får man BRA kompisar?
Hur kommer det sig att folk undviker dig? Är det bara i skolan?

har känt PRECIS lika dant. att så fort man sa något så blev det helt tyst eller så skrattade de. dom undvek mig också kände jag med. tillslut så slutade jag att prata med dom. men sen så skulle vi flytta och då bytte jag också skola och allt blev mkt bättre :)
så det e ett tips till dig, att kanske byta skola. om du inte vill det så tycker jag att du ska fortsätta att prata så mkt som du vill och bry dig inte om att dom blir tysta. eller om dom börjar skratta fråga dom då vad det e dom skrattar åt ist för att låta dom göra det utan att reagera. för det e lätt att man tar åt sig av det och blir ledsen eller nedstämd.
men hur kommer det sig att dom undviker dig?
men kom ihåg att vara stark och bry dig inte om dom andra. försöka att skaffa nya vänner på skolan. skämta, prata och var glad e nog det bästa tipset på att få bra vänner. alla passar ju inte bra ihop med varandra. man får helt enkelt hitta dom som mna passar bäst med :)
Det är väldigt svårt att få bra kompisar om det är så som det är för dig nu. Kanske byta skola först? börja om från nytt?
Jag var mobbad i en skola, sen bytte jag och fick jätte bra kompisar! :)
Det är det enda jag kan tänka på just nu.
Hoppas det löser sig för dig! <3 :)
Kram
jag är lite som du, men det var mycket värre under mellanstadiet. Men på något sätt lyckades jag ändra min attityd så att det blev lite bättre.
Men jag vet inte hur du ska göra, men jag vet hur det känns!
Men försök kolla efter om det finns någon annan som är ensam, finns det någon så kan du ju alltid försöka prata lite med den eller något… Men jag vet inte.