Dagarna innan mens
Hej tjejer!!
Hur gör ni dagarna innan mensen kommer, har ni binda i trosan och bara väntar på det eller gör ni ingenting alls förrän mensen kommit??
Jag vet inte vilket som är bra för om jag har binda hela tiden blir det irriterat där nere men jag vill inte att det ska komma mensblod i trosan heller.. :/
hur gör ni?
När jag hade mens (äter Cerazette nu) så hade jag lite tunnare trosskydd dagarna innan, bara för att vara säker. Och så ha med sig rktigt skydd i väskan såklart :) Man brukar ju känna när det blir kladdigt, så riktiga bindor tycker jag inte behövs. Och det är precis som du säger inte så bra att ha binda eftersom att man lätt får irritationer och i värsta fall svamp.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag brukar också ha ett litet trosskydd dagarna innan. Blir alldeles för irriterat med binda! Sedan har jag alltid, alltid tamponger med mig. Det slår aldrig fel, haha!😃Det är bra att ha ett litet apotek med sig, mensvärken kan ju också slå till när som helst😡
Jag gjorde ingenting för min mens var som en "kompis", haha. Jag kunde alltid känna av dagen innan jag skulle få mens och den kom alltid på kvällen eller tidig morgon (fick då endast väldigt lite, så det hade heller inte gjort så mycket OM jag hade fått det i skolan). Så inga surprises under alla de åren. :) Får inte mens längre då jag som #1 äter Cerazette.